Autor Wątek: Ie-4  (Przeczytany 11923 razy)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 737
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Ie-4
« dnia: 03 Luty 2014, 18:28:05 »
Witam,

Na stronie PKP PLK S.A. pojawiły się wytyczne Ie-4 (nowelizacja WTB-E10):

http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/

Ważniejsze zmiany:

- zrównanie pojęć sbl z blokadą wieloodstępową oraz pbl z blokadą jednoodstępową,
- usunięcie zapisu o niestosowaniu Sz na post. odg.,
- usunięcie pojęć "semafor zaporowy", "semafor osłonny",
- wymóg ustawienia ostatniego semafora sbl 4-stawnej w odległości drogi hamowania,
- stosowanie drogi ochronnej 50 m do prędkości 60 km/h,
- usunięcie pojęcia "nastawnia zdalnego sterowania", które zostało zastąpione pojęciem "nastawnia centralna" (która do tej pory miała inne znaczenie),
- wprowadzenie pojęcia "automatyczny posterunek blokowy",
- wykaz symboli na schematach, w tym nowe symbole, np. nastawnia komputerowa, balisy, kontrolery, napędy nierozpruwalne.

Online jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1172
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Ie-4
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Luty 2014, 19:45:58 »
Jeżeli dali pojęcie "sygnalizator" zamiast "semafor" to co, druki rozkazów są nieważne?

Teraz powinno być na "pominięcie sygnalizatora".
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Ie-4
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Luty 2014, 20:42:01 »
To powinno wiele wyjaśnić Tobie.


Online jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1172
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Ie-4
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Luty 2014, 11:02:47 »
To powinno wiele wyjaśnić Tobie.

O, dzięki. W takim razie ja coś pomotałem  :D
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Strzelec12

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pisarzowice (śląskie)
Odp: Ie-4
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudzień 2016, 21:42:46 »
A ja chciałem zapytać co stało się z instrukcją Ie-10 - o obsłudze przekaźnikowych urządzeń SRK - nie ma jej na stronie ze spisem instrukcji kolejowych PLK S.A. Czy jest to spowodowane jej odwołaniem na skutek modernizacji tych urządzeń na nowsze komputerowe?
Zapalony fan kolejnictwa.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 737
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Ie-4
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Grudzień 2016, 15:19:06 »
Urządzenia przekaźnikowe prędko nie znikną. Instrukcja Ie-10 prawdopodobnie figuruje jako wewnętrzna PKP PLK, może dlatego brakuje jej w spisie. Za to Ie-20 dla urządzeń komputerowych z jakiegoś powodu została opublikowana.