Autor Wątek: Semafory kształtowe a urządzenia mechaniczne kluczowe  (Przeczytany 13735 razy)

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Semafory kształtowe a urządzenia mechaniczne kluczowe
« dnia: 30 Kwiecień 2014, 16:05:00 »
Mam pewne pytanie. Jeśli na nastawni mamy urządzenia mechaniczne kluczowe, to jak są napędzane semafory kształtowe? Pędnią?

W przypadku semaforów świetlnych sprawa wydaje się prostsza. Przypuszczalnie podłącza się odpowiednie obwody elektryczne do skrzyni kluczowej i gra gitara.

Ale skoro zasadniczo w skrzyni kluczowej nie używa się pędni, to jak jest rozwiązany problem nastawiania semaforów kształtowych w nastawni wyposażonej w urządzenia kluczowe?

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Semafory kształtowe a urządzenia mechaniczne kluczowe
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Kwiecień 2014, 16:50:55 »
Miałem przyjemność chwilę spędzić na podobnej nastawnii. Tam, obok "zazuli" była ława nastawcza z dźwigniami sygnałowymi.

 Po wyjęciu klucza ze skrzyni, wkładało się go do zamka pod dźwignią i tradycyjnie podawało semafor.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Semafory kształtowe a urządzenia mechaniczne kluczowe
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Kwiecień 2014, 16:58:50 »
Układasz drogę, jak wszystko się zgadza wyciągasz klucz sygnałowy ze skrzyni zależności, wkładasz do zamka na dźwigni i stawiasz sema.

Jeżeli masz elektryczne - to w skrzyni zależności montuje się zestyki przy zamkach. Potem wyciągasz klucz przebiegowy, blokujesz blok Pu i stawiasz sem z pulpitu.

A semafory mechaniczne, są napędzane pędnią.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.