Forum Główne > Ruch kolejowy

polecanie i zgłaszanie

<< < (3/13) > >>

Zacha:
Jeżeli wpuszczamy wyjątkowo jeden pociąg na Sz/rozkaz, to używając dKo nie wprowadzamy TZP. Co innego, jeśli to stała usterka, wtedy należy wprowadzić, jeśli blokada działa nieprawidłowo lub nie można jej prawidłowo obsługiwać. Natomiast przed użyciem dPo zawsze należy wprowadzić TZP, bądź jeżeli wypuszczamy pociąg bez bloku. W przypadku, gdy Pwl umożliwia nam zablokowanie Po, a jedziemy na Sz/rozkaz nie wprowadzamy TZP. Myślę, że wyjaśniłem.

IZKR:

--- Cytat: jageer w 02 Maj 2014, 23:33:19 ---Powiedz mi, z jakiej racji, wyprawiając pociąg na SZ wprowadzasz TZP? Jeżeli blokada dobrze działa, to po co. To jest błędne myślenie... Mrugasz sygnał zasadniczy i używasz dPo i jedziesz....

--- Koniec cytatu ---
Nie zgadzam się z tym i wyjaśniam:
Jazda na Sz/R-305/R-306 nie zawsze generuje TZP. Ale.. jeżeli ingerujesz potem w blokadę liniową tj używasz dPo... to wtedy wprowadzasz par 28 ust 16 punkt 2a Ir-1. Jeżeli natomiast semafor ustawiony na "wolna droga" ci wygasł to wtedy blokadę liniową obsługujesz bez dPo... bo Pwl już już zadziałało par 28 ust.9 Ir-1. Dla takiej jazdy dobra praktyka wskazuje stosowanie TZP - upewniasz się, że na pewno blokada liniowa działa prawidłowo. Jest jeszcze sytuacja ruchowa: wyjazd z toru nie posiadającego semafora wyjazdowego, lub na przebieg, dla którego nie da się ustawić semafora. Na zasadzie quizu: co wtedy należy zrobić, jeżeli jazda odbywa się w rejonie nastawni wykonawczej?

jageer:
No tak, o tym zapomniałem, bo miałem na myśli przypadek z wygaszeniem.  ;)

IZKR:
Przypadek z samoistnym wygaszeniem ma być w nowej edycji Ir-1 traktowany tak jak usterka w blokadzie liniowej czyli za każdym razem TZP. Tylko celowe wygaszenie (kontrolowane przez ISDR) będzie traktowane jako sytuacja ruchowa. Podobno...

Zacha:
Słyszałem, że mieli coś takiego wprowadzić. Wg mnie pomysł bez sensu, zwiększy biurokrację i doprowadzi do większego olewnictwa przepisów wśród dyżurnych. A nijak ma się do bezpieczeństwa, bo przy wygaśnięciu semafora i tak możemy blokadę obsłużyć prawidłowo.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej