Autor Wątek: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK  (Przeczytany 102789 razy)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Sierpień 2014, 17:41:00 »
Tak, odpowiedni obwód łączony jest zestykami drążka przebiegowego.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Sierpień 2014, 09:50:10 »
Przy grupowym bloku "Dn" nastawniczy nie ma możliwości nastawienia drogi dla innego przebiegu bo na wykonawczej ten blok rozdziela się na oddzielne bloki "On", ta?

Do jednego bloku, masz podłączone kilka "drążków". Jak napisał Paweł. Przekładasz drążek, blokujesz blok i na wyk odpowiedni się blokuje.

Taka sytacja (ale dania zgody) jest na kopalni Wujek. Na wyk masz 1 blok dania zgody i 2 drążki (4 tory zdawczo/odbiorcze). A na dysp już odpowiednio 4 bloki otrzymania zgody...

Hedonista

  • Gość
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Sierpień 2014, 15:20:12 »
THX. Pewnie niebywałą wyjątkowością jest grupowy blok On lub Oz... Spotkaliście się z takim blokiem?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Sierpień 2014, 16:08:54 »
Nie może być grupowego otrzymania nakazu czy zgody, bo przeczyło by to idei blokady stacyjnej. Nastawniczy czy dyżurny nie może mieć dowolności, który tor wybierze, gdy współpracuje z drugą nastawnią. Ale z drugiej strony, na PLK mnie już nic nie zdziwi...

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Sierpień 2014, 16:27:52 »
Ale z drugiej strony, na PLK mnie już nic nie zdziwi...

 :D Ciągnąc nieco "boczny temat" na kolejach piaskowych, nie było typowych blokad stacyjnych. Przynajmniej na znanych mi stacjach. Jedyne co ograniczało to w sumie "blokada" kluczowa, działająca na zasadzie elektrozamków. Coś a`la zazul, ale z zamkami magnetycznymi. Po prostu dyżurny "zwalniał" klucz i nastawniczy mógł obrócić wajche. Było to o tyle fajne, że "układ" kluczy na wykonawczej był połączony z pulpitem świetlnym u dyżurnego i na zasadzie detekcji kluczy na wykonawczej, dyżurny widział, w jakim położeniu jest wajcha na wykonawczej  ;) (plan świetlny)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Sierpień 2014, 10:23:03 »
te zamki elektromagnetyczne to fajna sprawa... u mnie na stacji obok to mieli a jak byłem we Włosienicy to zamieniali tam pędnie na zamki...

Tu nie o to chodzi. Tam były ręczne (są) urządzenia SRK. Zamki "elektromagnetyczne" służą do czegoś innego ;) Tam po prostu w zazulaku był zamek taki, że dopóki dyżurny nie wcisnął u siebie przycisku, nastawniczy nie mógł wyjąć klucza. A jak wsadził spowrotem, automatycznie się blokował. Aparat blokowy znajdował się tylko u dyżurnego, bo on miał wszystkie Pu.

A to, co piszesz, to proste dołożenie napędów elektrycznych, bez ingerencji w zależności. Jak wajcha "przejdzie" to wyciągasz klucz do zazulaka  ;)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Sierpień 2014, 16:22:10 »
:D Ciągnąc nieco "boczny temat" na kolejach piaskowych, nie było typowych blokad stacyjnych. Przynajmniej na znanych mi stacjach. Jedyne co ograniczało to w sumie "blokada" kluczowa, działająca na zasadzie elektrozamków. Coś a`la zazul, ale z zamkami magnetycznymi. Po prostu dyżurny "zwalniał" klucz i nastawniczy mógł obrócić wajche. Było to o tyle fajne, że "układ" kluczy na wykonawczej był połączony z pulpitem świetlnym u dyżurnego i na zasadzie detekcji kluczy na wykonawczej, dyżurny widział, w jakim położeniu jest wajcha na wykonawczej  ;) (plan świetlny)

Zamykane elektrycznie były zamki zwrotnicowe, czy przebiegowe?
Na kolejach piaskowych były (lub są) też nastawnie mechaniczne i raczej miały normalną blokadę stacyjną.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Sierpień 2014, 16:48:03 »
Zamykane elektrycznie były zamki zwrotnicowe, czy przebiegowe?
Na kolejach piaskowych były (lub są) też nastawnie mechaniczne i raczej miały normalną blokadę stacyjną.

Zwrotnicowe. Przebiegowych nie było, bo te posterunki były tak na prawdę zwrotniczowskie. Klucze były tylko do rozjazdów. Dyżurny miał klucze przebiegowe i bloki Pu. Tak było na stacji Leboszowice, Przezchlebie, Czechowice, Korzonek i Leśniczówka chyba też. A na Ortowicach, nie wiem jak jest.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Sierpień 2014, 17:39:14 »
Zwrotnicowe. Przebiegowych nie było, bo te posterunki były tak na prawdę zwrotniczowskie. Klucze były tylko do rozjazdów.

Czyli na wykonawczych nie było skrzyni kluczowych, a tylko elektrycznie zamykane zamki na klucze zwrotnicowe? W jaki sposób dyżurny zwalniał klucze wykonawczej - przyciskiem, zamkiem kluczowym?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Sierpień 2014, 13:18:12 »
Czyli na wykonawczych nie było skrzyni kluczowych, a tylko elektrycznie zamykane zamki na klucze zwrotnicowe? W jaki sposób dyżurny zwalniał klucze wykonawczej - przyciskiem, zamkiem kluczowym?

Jest zazul ale tylko z kluczami od wajch. A klucze zwalniał isdr z "pulpitu" przyciskiem, (z tego co wiem), ale jest jeszcze kwestia dotarcia i ofocenia tego ;)
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpień 2014, 14:22:24 wysłana przez jageer »

Offline dzwilu

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: podlaskie
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Maj 2015, 17:24:10 »
[...]stawiasz sema. Potem zwracasz zgodę.
[...]stawia wjazd, na koniec zwraca nakaz.
To przy wjeździe? A jak np. jest wyjazd od strony wykonawczej, to blokadę liniową i semafor wyjazdowy obsługuje wykonawcza? Czy potrzebuje też zgody dysponującej?
Na niektórych stacjach dyżurny ruchu wyświetla semafory wjazdowe i wyjazdowe te od strony wykonawczej i obsługuje blokadę liniową, nastawniczy daje zgodę, zamyka przejazd itp.

==dopisane==

Dzięki, wycofuję pytanie. Nie znałem się w temacie, a mnie zaciekawił, stąd pytanie, ale widze, że wszystko fajnie opisane jest u Pawła na stronce http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_blokstc.php

Cytuj
Nastawnia wykonawcza dla nastawienia każdego przebiegu musi otrzymać nakaz od nastawni dysponującej.

Offline fazik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Skąd: Czerwionka
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Grudzień 2015, 19:58:53 »
Jak wyglada Pu w nastawni mechanicznej scentralizowanej(mile widziane foto:)). Czy Pu znajduje sie w aparacie blokowym obok Dn Oz, czy jest to Osborne urzadzenie ??? takie same pytanie odnośnie blokady liniowej. Czy po zablokwaniu Pu można układać inny przebeg po rozjazdach nieuzależnionych w 1 przebegu? Ostatne pytanie czy semaforyn od strony nastawni wyoknawczej podaje nastawniczy czy Dyzury ruchy z nastawni dysponujacej ?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Grudzień 2015, 20:49:20 »
Zależy. Najcześciej jest jeden aparat, również z blokadą liniową, chociaż ona najczęściej chyba wystepowała "osobno".
Co do układania niesprzecznej, niewykluczonej drogi, oczywiście, że można, o ile jak wspomniałem pozwalają na to uzależnienia itp itd....
Semafory "stawia" nastawnia wykonawcza.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Grudzień 2015, 23:10:23 »
Jak wyglada Pu w nastawni mechanicznej scentralizowanej(mile widziane foto:)). Czy Pu znajduje sie w aparacie blokowym obok Dn Oz, czy jest to Osborne urzadzenie ??? takie same pytanie odnośnie blokady liniowej. Czy po zablokwaniu Pu można układać inny przebeg po rozjazdach nieuzależnionych w 1 przebegu? Ostatne pytanie czy semaforyn od strony nastawni wyoknawczej podaje nastawniczy czy Dyzury ruchy z nastawni dysponujacej ?
W urządzeniach ręcznych kluczowych bloki liniowe i bloki blokady stacyjnej mogły być umieszczone w osobnych skrzyniach blokowych. W urządzeniach mechanicznych scentralizowanych bloki liniowe, blokady stacyjnej oraz Pu, pzz i pzn muszą znajdować się w jednej skrzyni blokowej. Kolejność sytuowania bloków w skrzyni blokowej jest następująca:
Stojąc frontem do skrzyni blokowej i mając szlak po lewej stronie, a stację po prawej stronie - dla sygnalizacji kształtowej - od lewej do prawej strony: bloki liniowe, bloki dania nakazu lub zgody, bloki otrzymania nakazu lub zgody, bloki Pu;
Dla sygnalizacji świetlnej obsługiwanej dźwigniami sygnałowymi: bloki liniowe, bloki Pu, bloki Dn/Dz, bloki On/Oz;
Dla sygnalizacji świetlnej obsługiwanej przyciskami na pulpicie kontrolno-nastawczym stosuje się jeden lub drugi układ (jak zakłada projekt).
« Ostatnia zmiana: 29 Grudzień 2015, 23:14:50 wysłana przez Paweł Piotr »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Blokada Stacyjna mechaniczne urządzenia SRK
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Grudzień 2015, 06:43:00 »
Swoją drogą, aparat powinien być od strony szlaku, jeżeli nie pomyliłem czegoś  :)