Autor Wątek: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu  (Przeczytany 87412 razy)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Czerwiec 2014, 19:18:15 »
Chcieli, to niech mają i kombinują.  ;)

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Czerwiec 2014, 19:47:15 »
Macie prawo pytać członków komisji jak z czymś macie wątpliwości. Tak jak w realu. gg 382325 mam włączone

Hedonista

  • Gość
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Czerwiec 2014, 21:59:27 »
Póki co wyłączyłem "denerwujący" dzwonek, rozwiązałem drogę przebiegu, otworzyłem przejazd i wezwałem pomoc do rozprutych R3 R5cd, zerwałem plombę z Kr-a i resztę zostawię na jutro... W opcjach nie widzę funkcji wezwania pomocy do wkolejenia składu, nie ma jej?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Czerwiec 2014, 22:57:41 »
A jak wprowadzamy adres czternaście? :) Pociąg można wkoleić w Debugu bodajże. Przede wszystkim na początku powinniśmy zamknąć lub wstrzymać wyprawianie po torze nr1 do Śl oraz (korzystając z możliwych w symulatorze środków) powinniśmy wezwać drezynę ze sprzętem i ewentualnie lokomotywę do ściągnięcia jednostki. Dodatkowo należy zgłosić rozprucie rozjazdu 5cd w celu sprawdzenia (bo wiadomo, że 3 jest rozorany). Ciekawe, dlaczego 5ab był przestawiony do minusa bez kontroli w trakcie wjazdu 36223 :) W dodatku należy założyć sponę na 5cd, jeśli chcemy prowadzić ruch po dwójce.
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwiec 2014, 23:06:08 wysłana przez Zacha »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Czerwiec 2014, 07:19:00 »
Powiedzmy, że to co przyszło mi do głowy odnośnie zdarzenia. NIe wiem tylko jak otworzyć zaryglowany przejazd w km. 20.649, bo izolacji torowej w/g instrukcji nie zwolnię jak stoi tam skład. Punkty działań w załączniku no i wiem, tam ma być rozkaz pisemny nie szczególny.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Czerwiec 2014, 07:56:51 »
Ciekawe, dlaczego 5ab był przestawiony do minusa bez kontroli w trakcie wjazdu 36223 :) W dodatku należy założyć sponę na 5cd, jeśli chcemy prowadzić ruch po dwójce.

Nie był przestawiony. Przecież ciągle trzyma utwierdzenie na wjazd na 1 stacyjną. A bynajmniej jej część. :)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Czerwiec 2014, 09:54:40 »
Utwierdzony był 5cd. A ja pisałem o 5ab, chociaż może mi się wydawało i muszę się cofnąć na psychotesty :D

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Czerwiec 2014, 10:15:47 »
Aaaaa... Faktycznie.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Czerwiec 2014, 10:33:38 »
A tam w ogóle był wjazd utwierdzony? Przecież szczeliny na żaden tor dalej za 36223 się nie świecą. R305 nie podano, to pozostaje wjazd na Sz.
W dodatku należy założyć sponę na 5cd, jeśli chcemy prowadzić ruch po dwójce.
A przy wjeździe ze Ślemienia nie zakładamy zamka lub spony na 5a?
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2014, 10:40:58 wysłana przez EN57-002 »

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Czerwiec 2014, 10:37:07 »
36223 wjeżdżał na semafor, na tor 1. Czyli "na prosto".

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Czerwiec 2014, 10:43:23 »
U mnie po wgraniu sav-a szczeliny przed 36223 były ciemne, natomiast za były białe. Jakby ktoś zerwał przebieg to zgasły by i przed, i za, czy się mylę?

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Czerwiec 2014, 10:46:06 »
To załącz od nowa, podaj i zerwij.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Czerwiec 2014, 11:07:51 »
Mniej więcej wiem jak do tego doszło. Skoro utwierdzony był przebieg, to po minięciu czoła poc. semafora B wyłączono bezpiecznik z rozjazdu nr 3 i korbowano pod składem. Później jeszcze przełożono 5a/b podobnie, bo jest sprzężona z rozjazdem 6, a 6 był w plusie. Następnie powkładano bezpieczniki.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Czerwiec 2014, 12:37:33 »
U mnie po wgraniu sav-a szczeliny przed 36223 były ciemne, natomiast za były białe. Jakby ktoś zerwał przebieg to zgasły by i przed, i za, czy się mylę?

W urządzeniach typu E przebieg utwierdzany jest w całości, w tym wypadku przekaźnikiem Ub. Jeżeli któraś ze zwrotnic przejeżdżanych na ostrze straci kontrolę, przerywane są obwody podświetlenia szczelin za nią, jednak przebieg nadal jest utwierdzony, co więcej urządzenia zachowywać będą się tak, jakby był utwierdzony w obu kierunkach za tą zwrotnicą (wynika to z konstrukcji obwodów zależnościowych, gdzie kryterium utwierdzenia danej zwrotnicy/odcinka dawane jest przekaźnikiem utwierdzającym semafora oraz kontrolą położenia zwrotnic za nim).

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Czerwiec 2014, 13:10:24 »
A przy wjeździe ze Ślemienia nie zakładamy zamka lub spony na 5a?
5ab ma kontrolę, więc przy jeździe odłączamy tylko napięcie nastawcze.