Forum Główne > Inne

Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.

<< < (6/7) > >>

axtomek:

--- Cytat: EN57-002 w 22 Czerwiec 2014, 11:33:47 ---Sam czytałem o takim wypadku kiedy urwały się na szlaku dwa ostatnie wagony, stoczyły się w obniżenie toru i stanęły w lekkiej mgle. Ostatni wagon jaki został w składzie - platforma - miała stary jeden sygnał końca pociągu. Następny posterunek na podst. tego jednego starego sygnału dał potwierdzenie przybycia. Na dwa urwane od składu wagonu najechał następny poc.
--- Koniec cytatu ---

Jak to? Primo: Czy nikt nie odpowiada za pozostawienie starego sygnału niewygaszonego? Secundo: Czy przed takimi sytuacjami może nas ustrzec w pełni obsadzony posterunek SKP (Kto jest w stanie stwierdzić, czy podawany przez pociąg sygnał KP jest prawidłowy)?

Zacha:
Brak jednej "blachy" jest niezgodne z Ie-1, chyba, że dotyczy to LHS-u :) Powinno się taki pociąg traktować tak samo jak bez SKP.

--- Cytat: EN57-002 w 22 Czerwiec 2014, 11:33:47 ---Sam czytałem o takim wypadku kiedy urwały się na szlaku dwa ostatnie wagony, stoczyły się w obniżenie toru i stanęły w lekkiej mgle.
--- Koniec cytatu ---
To musiało być dawno, skoro pociąg jechał na hamulcach ręcznych, lub część wagonów miała wyłączone hamulce i nie była zasilana powietrzem.

jageer:

--- Cytat: Zacha w 23 Czerwiec 2014, 00:00:16 ---Brak jednej "blachy" jest niezgodne z Ie-1, chyba, że dotyczy to LHS-u :) Powinno się taki pociąg traktować tak samo jak bez SKP.

--- Koniec cytatu ---

:D No to by były jaja ;-) +/- 50% pociągów na znanej mi linii by musiało być bez końca  ;)

IZKR:
Sprawdzenie końca pociągów reguluje działka 31 i 32 RTS - wskazanie miejsca sygnałowego i z jakiego miejsca obserwuje się jadący pociąg. Jakoś sobie nie mogę przypomnieć postanowień tegoż regulaminy dla stacji na której ja pracowałem. Ale... Każdy pracownik przebywający na stacji (będący w pracy) podlega pod dyżurnego ruchu. I dlatego też dyżurny ruchu może wydać polecenie sprawdzenia końca pociągu innemu pracownikowi. W związku z tym polecenie sprawdzenia sygnałów można wydać innej drużynie pociągowej: jadącej w tym samym kierunku po sąsiednim torze szlakowym lub drużynie wyjeżdżającej ze stacji na sąsiedni tor lub też oczekującej na zwolnienie szlaku jednotorowego. W dobie wszechobecnego nagrywania (w tym rejestratory na lokomotywach) nikt nie będzie się wykładał/podkładał. Poza tym każdy powinien się czuć kolejarzem i dbać o bezpieczeństwo.
Innym sposobem jest wstrzymanie ruchu dopóki pociąg podlegający sprawdzeniu nie wyjedzie dalej czyli przejedzie pod nastawnią dysponującą. Ale... jeżeli nie ma kto sprawdzić to niestety.... trzeba się pofatygować osobiście. Trudno, nie mając np roweru potrzeba poświęcić na to nawet i 45 minut. Taka procedura nie dotyczy sytuacji, gdy pociąg wjedzie bez sygnału Pc5. Wtedy to maszynista tego pociągu jest zobligowany osobiście udać się na koniec z kartą końca pociągu i nowym kompletem sygnałów. I dopiero jego zgłoszenie o całości pociągu jest podstawą do zablokowania bloku Ko. No ale to inna sytuacja.

Bardzo często nie mogąc sprawdzić sygnałów jechaliśmy następnym pociągiem po lewym... i dopiero ten zgłaszał sygnały.

EN57-002:

--- Cytat: Zacha w 23 Czerwiec 2014, 00:00:16 ---To musiało być dawno, skoro pociąg jechał na hamulcach ręcznych, lub część wagonów miała wyłączone hamulce i nie była zasilana powietrzem.

--- Koniec cytatu ---
No było jakieś 30 lat temu, ale to nie były czasy hamulców ręcznych. Jeżdżono na zespolonych. Jak znajdę opis owego wypadku to go tu (jak znajdę czas) wpiszę, aby rozwiać wątpliwości innych.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej