Forum Główne > Urządzenia srk
Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
TaKeT:
Ok, ale nawet przy setce ,,niby" nie ma to sensu...
IZKR:
--- Cytat: Zacha w 28 Czerwiec 2014, 14:25:31 ---Nie trzeba, bo ZTCP szlakowa do Testowa wynosi 80km/h, czyli mieści się w dopuszczalnej granicy. W moich rejonach nigdzie nie ma pasów na semaforach na posterunkach gdzie są angliki, ponieważ szlakowa jest mniejsza lub równa 100km/h.
--- Koniec cytatu ---
To może inaczej...
mamy prędkość rozkładową 80 km/h. UE daje kasę i następuje modernizacja toru. Podnosimy szybkość do 120 km/h i co teraz? Trzeba wyłożyć kasiorę na modernizację urządzeń srk... (dodanie pasa do obwodu sygnałowego to nie tylko dodatkowy kros z żarówką na końcu do podświetlenia pasa). W założeniu jest tak, że na Testowie są urządzenia przekaźnikowe. Czyli zostały hipotetycznie zabudowane na stacji nie wcześniej niż w latach 75/80 XX w. Ale już wtedy na krzyżowych rozjazdach było 100 km/h. Czyli nowo budowane urządzenia już muszą wskazywać właściwą szybkość 100 km/h bez względu na to jaki jest stan i klasa toru. No ale to tylko teoria.
uetam:
--- Cytat: TaKeT w 28 Czerwiec 2014, 22:03:13 ---Ok, ale nawet przy setce ,,niby" nie ma to sensu...
--- Koniec cytatu ---
W druga strone sie juz jedzie na "raz". Typowy przykład braku konsekwencji przy projektowaniu urządzeń SRK.
MaKu:
A najczęściej, stawia si WOS-a i po kłopocie.
TaKeT:
--- Cytat: IZKR w 28 Czerwiec 2014, 22:53:18 ---
--- Cytat: Zacha w 28 Czerwiec 2014, 14:25:31 ---Nie trzeba, bo ZTCP szlakowa do Testowa wynosi 80km/h, czyli mieści się w dopuszczalnej granicy. W moich rejonach nigdzie nie ma pasów na semaforach na posterunkach gdzie są angliki, ponieważ szlakowa jest mniejsza lub równa 100km/h.
--- Koniec cytatu ---
To może inaczej...
mamy prędkość rozkładową 80 km/h. UE daje kasę i następuje modernizacja toru. Podnosimy szybkość do 120 km/h i co teraz? Trzeba wyłożyć kasiorę na modernizację urządzeń srk... (dodanie pasa do obwodu sygnałowego to nie tylko dodatkowy kros z żarówką na końcu do podświetlenia pasa). W założeniu jest tak, że na Testowie są urządzenia przekaźnikowe. Czyli zostały hipotetycznie zabudowane na stacji nie wcześniej niż w latach 75/80 XX w. Ale już wtedy na krzyżowych rozjazdach było 100 km/h. Czyli nowo budowane urządzenia już muszą wskazywać właściwą szybkość 100 km/h bez względu na to jaki jest stan i klasa toru. No ale to tylko teoria.
--- Koniec cytatu ---
Właśnie o takim scenariuszu myślałem - komuś się nie chce dołożyć, potem modernizacja i trzeba rozbebeszyć znowu :) Poza tym linia Testowo-Lisków jest pierwszorzędna, czyli jej docelowe parametry to 120 dla osobowych i 80 dla towarowych więc gdyby to ode mnie zależało zadziałałbym powiedzmy ,,przyszłościowo".
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej