Autor Wątek: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.  (Przeczytany 63192 razy)

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #30 dnia: 04 Lipiec 2014, 13:38:28 »
A dużo jest aktualnie używanych SBL w Polsce? Eac / Ea (Z tego co słyszałem, pierwsza cztero-, druga trzystawna). E jednokierunkowa już chyba nie spotykana nigdzie? Podobnie COB-58? Ach... no i jest jeszcze SHL-12 (jednoodstępowa). Ile tak na prawdę mamy stosowanych obecnie SBL w Polsce? Jakie jeszcze i czym się charakteryzują?

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1347
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #31 dnia: 04 Lipiec 2014, 13:42:48 »
A dużo jest aktualnie używanych SBL w Polsce? Eac / Ea (Z tego co słyszałem, pierwsza cztero-, druga trzystawna). E jednokierunkowa już chyba nie spotykana nigdzie?

Ea i Eac różnią się tak na prawdę detalami. Od Krakowa oidp do Bochni? Jest Ea, a dalej na Rzeszów Eac. Zabudowana jakoś w latach 80-tych jako jednokierunkowa, w 2000 roku zrobiono dwukierunkową.
E - jednokierunkowa "Ericssona" oparta na fazach jest pomiędzy Kraków Bonarka, a Kraków Prokocim (odpowiednio PRA, PRC). Całkiem przyjemna w konserwacji i naprawach.

Co do "komputerowych", jeszcze jest ESBL2000 i trochę by się tego pewnie uzbierało  :P
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 100
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #32 dnia: 04 Lipiec 2014, 18:30:57 »
Ale w okręgu zachodniego pomorza, najbliżej Szczecina chyba dopiero w Krzyżu jest zielony pas na słupie. Wcześniej, chyba nie ma. A anglików w głównych torach od groma. Bodajże co druga stacja.
W Choszcznie masz pasy :)
Zresztą, w Choszcznie jest chyba jedyny anglik między Krzyżem a Stargardem (bez tych stacji oczywiście).
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Lipiec 2014, 23:05:04 »
A jeszcze ejdno pytanko... jak np. działa ESBL2000? Tak, jak Eac, czy są jakieś różnice, jak choćby pomiędzy Eac a IZB-111?

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Lipiec 2014, 23:32:53 »
A tak z ciekawości; jak były rozwiązywane takie problemy na urz. mechanicznych np. przy szlakowej 120? Sr2 + W8+W9 czy może Sr3 + W21? Swoją drogą ostatnio chyba częściej zaczęto korzystać z W21, przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie...

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #35 dnia: 13 Lipiec 2014, 14:34:26 »
Ciężko powiedzieć, bo chyba już ani jeden taki przypadek ze szlakową >100km/h, anglikiem w głównym i kształtami się nie ostał. Znany mi jest tylko przypadek na stacji Poznań Wola, gdzie mamy szlakową 120 i sygnalizację kształtową, ale tam nie ma anglików w drodze. Jeżeli w przeszłości takie sytuacje miały miejsce, to wskaźnik W21 raczej odpada, bo wtedy semafor mógłby pokazywać tylko sygnał na jazdę na wprost po angliku (Sr3+W21), a nie mógłby już po boku, ponieważ wskaźnik ten jest stale widoczny na słupie semafora. Prędzej W27 i zmiana prędkości drogowej przed wjazdem.
« Ostatnia zmiana: 13 Lipiec 2014, 14:36:03 wysłana przez Zacha »
Sz na Tm

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #36 dnia: 13 Lipiec 2014, 14:48:25 »
Nie mogę znależć teraz tego zdjecia ale kiedyś na forum ssc był semafor wjazdowy bodajże do Kościerzyny (albo jakiejś stacji w okolicach Kościerzyny) i W21 na nim był ledowy - wyświetlał 8 tylko przy konkretnym przebiegu...

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 878
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Skąd: Kęty
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Lipiec 2014, 18:06:44 »
A jeszcze ejdno pytanko... jak np. działa ESBL2000? Tak, jak Eac, czy są jakieś różnice, jak choćby pomiędzy Eac a IZB-111?

W obsłudze są bardzo podobne do Eac (polecenia Wbl, Pzk, Zwbl...). SHL ma dodatkowo polecenie zmiany kierunku bez konieczności przejścia przez stan neutralny. Logika działania zbliżona do Eac, tyle że oparta na elektronice.

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #38 dnia: 13 Lipiec 2014, 18:13:18 »
Znalazłem na ssc te zdjęcia ledowego wskaźnika W21:

Semafor + cała reszta


W21 ledowy:
« Ostatnia zmiana: 13 Lipiec 2014, 18:14:54 wysłana przez TaKeT »

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #39 dnia: 14 Lipiec 2014, 09:26:32 »
Ten wskaźnik podświetla się tylko przy jeździe na bok. Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie na wprost semafor podawałby Sr3+W21 z dychą, a na bok samo Sr3.
Sz na Tm

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #40 dnia: 14 Lipiec 2014, 10:29:38 »
Zgodnie z instrukcją wskaźnik W21 podnosi szybkość. Czyli Sr3 + W21 da nam 80 km/h na kierunek zwrotny. Ale ciekawe... mamy rozjazdy na 100 km/h, mamy na 60 km/h  ale o 80-iu nie słyszałem. Siedzący obok mnie kolega IZKD też nie (no co jednak nie zaprzecza, że tak jest a my nie mamy tylko na ten temat wiedzy)
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1347
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #41 dnia: 14 Lipiec 2014, 10:45:39 »
Zgodnie z instrukcją wskaźnik W21 podnosi szybkość. Czyli Sr3 + W21 da nam 80 km/h na kierunek zwrotny. Ale ciekawe... mamy rozjazdy na 100 km/h, mamy na 60 km/h  ale o 80-iu nie słyszałem. Siedzący obok mnie kolega IZKD też nie (no co jednak nie zaprzecza, że tak jest a my nie mamy tylko na ten temat wiedzy)

Są wajchy na 80 w bok  ;) A takie rozwiązanie z podświetlaniem, jak tutaj, jest stosowane w Niemczech.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #42 dnia: 14 Lipiec 2014, 11:14:51 »
Wajchy na 80 w bok mamy jeszcze w Pszczółkach.
Sz na Tm

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #43 dnia: 14 Lipiec 2014, 11:36:10 »
Na wyświetlaczu umożliwiającym wyświetlenie cyfry 8 (w takim układzie jak na zdjęciu) można wyświetlić każdą cyfrę od 0 do 9. Przydałaby się fotka, na której wskaźnik jest aktywny.

Offline gumini_0317

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Skąd: z Tarnowa
Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
« Odpowiedź #44 dnia: 14 Lipiec 2014, 15:58:15 »
http://rail.phototrans.eu/14,86835,0,NEWAG_221M_SA138_003.html I stacja Pszczółki:
Autorem zdjęcia jest Mechatronik z forum eu07.pl
« Ostatnia zmiana: 14 Lipiec 2014, 16:04:39 wysłana przez gumini_0317 »