Forum Główne > Ruch kolejowy
Zasady ruchu na styku stacja PLK-prywatna i odwzor. na makiecie
TaKeT:
Witam,
,,Tworzę" (może za dużo powiedziane, składam) makietę kolejową która (w przyszłości) ma odwzorowywać prowadzenie ruchu z wykorzystaniem kolejowych uskr. Makieta stanęła teraz w momencie, w którym trzeba by było wykonać jakieś pierwsze próby wykorzystania kolejowych urządzeń do prowadzenia ruchu... Żeby nie robić tego ,,na wariata" wydzieliliśmy z średniej wielkości stacji dwa tory, które mają odwzorowywać prywatną stację - przeładownie. Wygląda to tak, jak na zdj. w załączniku... (coś nie działa, link niżej)
Zdjęcie jest tutaj: https://www.dropbox.com/s/z7jh8qrw8icm1jy/x.jpg?dl=0
Czerw. ramka - stacja prywatna, strzałka, wjazd do ,,ogólnej stacji"
W grę wchodzi, albo zrobienie wjazdów/wyjazdów na semafor, albo na tarczę... Jeśli na semafor, to do zastosowania jest też blokada a'la Lisków - Lisków Miasto... Które rozwiązanie będzie wg Was bardziej zgodne z przepisami, no i realiami? W zasadzie, największą wątpliwością dla mnie jest to czy semafor wyjazdowy może być jednocześnie wjazdowym?
Andrev:
--- Cytat: TaKeT w 18 Wrzesień 2014, 19:07:46 ---W zasadzie, największą wątpliwością dla mnie jest to czy semafor wyjazdowy może być jednocześnie wjazdowym?
--- Koniec cytatu ---
Oczywiście że może i z autopsji znam taki przypadek. Ponadto jazda pomiędzy 2 stacjami odbywa się na zasadach blokady stacyjnej. Ty po ułożeniu drogi przebiegu w swoim okręgu "Dajesz zgodę" (Tobie przebieg się utwierdza) ISDRowi drugiej stacji który po ułożeniu drogi przebiegu w swoim okręgu wyświetla sygnał zezwalający (oczywiście bez otrzymania Twojej zgody nie może go wyświetlić). Ponadto osobne przyciski zlecenia jazd na sygnały zastępcze/rozkazy pisemne oraz zgód na jazdy manewrowe. Jeszcze dodam, że na tej zasadzie współpracuje bocznia z kilkunastoma torami i stacja z kilkoma torami głównymi dwóch zarządców.
TaKeT:
O! No to mam światełko w tunelu (a może to pociąg...). Dzięki za informację ;)
marek_n0:
Przy stacji Brzeg Dolny jest bocznica PCC Rokita i na tej bocznicy jest blok obsługiwany przez pracownika kolei. Jeżeli jakiś np. zwrotniczy znajduje się na stacji w Brzegu, to on idzie na tą bocznicę dać pozwolenie i pociąg może wjechać na Rokitę na sygnał zezwalający (nie manewrowy) na jazdę. Ale jeżeli nie ma nikogo, kto mógłby pobiec tam to pociągi wjeżdżają na sygnał manewrowy. Czyli pociągi wjeżdżają na sygnał zezwalający nie manewrowy lub na sygnał manewrowy. Oczywiście ruchem na bocznicy rokity steruje dyżurny ruchu ze stacji Brzeg Dolny.
TaKeT:
No to jeszcze ciekawiej ;) Tutaj nie będzie problemu, stacja prywatna będzie obsadzona... Jeszcze jedno pytanie, w razie potrzeby kto zrywa taki przebieg z jednej stacji do drugiej? Domyślam się że podający go, tak?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej