Autor Wątek: S12 na semaforze, a na następnym S2  (Przeczytany 63058 razy)

Offline TKt48

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Grudzień 2014, 13:59:00 »
Odległość od semafora O1 do ukresu wynosi 100m, od S1 do ukresu także 100m. Odległość między semaforami O1 oraz S1 wynosi natomiast 570m. Zmierzone za pomocą Google Earth.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudzień 2014, 14:07:47 wysłana przez TKt48 »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Grudzień 2014, 15:33:57 »
Jak był S13, a zrobił sie S10, to znaczy, że albo postawiono wyjazd i S2 na nim było jak sam wspominasz....
Chociaż też czasem jest "kolejność" stawiania słupów.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Grudzień 2014, 16:58:58 »
Czasami też występują takie jedno,dwu-sekundowe kwiatki jak tutaj opisane przy zwykłej zmianie sygnałów z S13 na S10.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Grudzień 2014, 10:01:23 »
Ale ja na serio nie wiem o co chodzi nadal w tym poście.

Że co pierw na MwA było żółte mrugające i żółte stałe a zaraz potem wskoczyło zielone i żółte stałe? I gdy zbliżałeś się do MwB nagle ujrzałeś zielone stałe?

Po prostu żarówki mrugające na MwA mają to do siebie że jak się na mrugają to zmieniają kolor na zielony. A ja Ci napisze jeszcze w tajemnicy że gdybyś był dalej na tym peronie a nie jechał w pociągu to by ten układ przegrzał się i zapaliło by się czerwone. Tylko Ciii nikomu temu nie mów.
« Ostatnia zmiana: 09 Grudzień 2014, 10:03:46 wysłana przez Droznik »

Offline TKt48

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Grudzień 2014, 17:01:23 »
Przypuszczam, że ze względu na brak drogi hamowania pomiędzy O1 oraz S1 semafor O1 nie może podać sygnału S5 i zamiast niego wyświetla S13 (widocznie przy 40km/h droga hamowania jest zachowana). Jeśli podano sygnały zezwalające na semaforach w kolejności J1-> O1-> S1 podany opis sygnałów by się zgadzał.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Grudzień 2014, 17:35:06 »
dejvid pisze:
(...) Sygnał S12 informuje, że za tym semaforem następuje jazda z prędkością 40km/h, a na następnym 40 albo 60, w związku z czym następuje zmiana toru, (...)

(...) czyli sygnał pokazuje Ci zmianę toru, (...)

(...) dyżurny ustawia Ci jeden przebieg z odbiciem na inny tor i wyświetla Ci S13 (...)


Sygnalizacja na polskiej kolei jest sygnalizacją szybkościową a nie sygnalizacją kierunku jazdy, więc wiązanie obrazów sygnałowych z kierunkiem jazdy jest nieuprawnione. Interpretacja sygnałów określa maksymalne prędkości, z jakimi można się poruszać w okręgach osłanianych tymi semaforami, i nie jest to wcale równoznaczne z tzw. jazdą na krzywo, czy na prosto. Sytuację zmiany sygnałów – zgodnie ze stanem faktycznym i przepisami - bardzo dobrze opisał TKt-48.

______________________________________________________________________
Nie stosuj proszę czerwonej czcionki w postach. Przeznaczona jest dla administratorów.
MaKu

« Ostatnia zmiana: 09 Grudzień 2014, 18:15:52 wysłana przez Paweł Piotr »

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Grudzień 2014, 18:44:20 »
Cytuj
Sygnalizacja na polskiej kolei jest sygnalizacją szybkościową a nie sygnalizacją kierunku jazdy...

W ten sposób można wszystko wytłumaczyć... Może (a nawet na pewno) w papierach tak jest, ale czy znajdzie się ktoś kto widząc dwie pomarańcze ani razu nie pomyślał "o, na bok..."

Offline TKt48

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Grudzień 2014, 19:47:07 »
Do lat 50 sygnalizacja rzeczywiście była kierunkowa a nie prędkościowa.

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Grudzień 2014, 21:12:20 »
To prawda... Choćby ,,świetny" stary sygnał S4 ,,Wolna droga ze zmniejszoną szybkością w innym kierunku niż S3" - 3 ramiona podniesione  8)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Grudzień 2014, 12:05:04 »
Zdarzają się stacje, gdzie nawet wjazd na "prosto" jest na "2 pomarańcze".
Fakt, przyjęło się, że wtedy jest "na bok" :)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Grudzień 2014, 15:34:55 »
Takimi stacjami są m.in. Gliwice Łabędy i sygnalizator S1/2, który na prosty tor bez rozjazdów do następnego semafora daje zawsze S13 lub S12 ze względu na przejazdy strzeżone. Będzin, gdzie nie ma wymaganej drogi hamowania od semafora E2 1/2 do sem.D1 i gdy na D1 jest S1 to E2 1/2 podaje S13 do jazdy na prosto.

Offline MuNiO

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Grudzień 2014, 20:41:22 »
Ja proponuje S1, temat jest już wyczerpany.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« Odpowiedź #27 dnia: 10 Grudzień 2014, 21:28:21 »
Gdyby srk na tej stacji nie były tak skomplikowane, nie mielibyśmy o czym dyskutować :D

Ale przyjmując wersję, że TaKeT ma rację, to pod semaforem O powinien być umieszczony wskaźnik W20 ;)
Niekoniecznie. Tłumaczy to odpowiedni przepis:
Ie-4 (WTB-E10)
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Zakres Wytycznych
3. Wytyczne obowiązują przy budowie oraz przy remontach urządzeń srk na liniach
kolejowych normalnotorowych i szerokotorowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Urządzenia zainstalowane przed wejściem w życie wytycznych mogą być nadal eksploatowane na warunkach, według których zostały pobudowane.