Forum Główne > Ruch kolejowy
Stacje czołowe a semafory zaporowe
Droznik:
Odpowiedz sobie na jedno pytanie.
Czy na stacji Warszawa Śródmieście możesz zrobić jakiś manewr w kierunku Wschodnim, tak jak w Suwałkach?
Bo jak widzisz semafor zaporowy stosuję się na stacjach czy nawet peronach gdzie już nie da się zrobić żadnego manewru w danym kierunku. Dlaczego na stacji Zakopane pomimo że jest stacją czołową nie ma semaforów zaporowych? Bo jest jeszcze możliwość zrobienia manewru, tak samo masz w Suwałkach, czyli te 3 wagony możesz wyciągnąć poza stację.
Dla przykładu jeszcze jednego, stacja Kołobrzeg peron 1a. Na końcu peronu stoi semafor zaporowy, bo już żadnego manewru nie zrobisz, a sama stacja jak wiesz ma 3 kierunki.
Droznik:
Po 2 jeśli chodzi Ci o semafor D na stacji WKD to nie jest zaporowy, bo jeszcze może podać wjazd na tor dalej, a takich stacji w Polsce jest kilka.
Paweł:
--- Cytat: Droznik w 09 Grudzień 2014, 09:31:23 ---Odpowiedz sobie na jedno pytanie.
Czy na stacji Warszawa Śródmieście możesz zrobić jakiś manewr w kierunku Wschodnim, tak jak w Suwałkach?
--- Koniec cytatu ---
Droga jazdy dla przebiegu pociągowego wjazdowego powinna kończyć się semaforem, ewentualnie sygnałem Z1, analogicznym do sygnału S1 "Stój". Gdy przebieg kończy się w miejscu, od którego można kontynuować jazdę jako manewr, ustawiony powinien być semafor (nie wiem jaki, ale nie zaporowy, bo wg PKP PLK czegoś takiego teraz nie ma) o układzie komór czerwone-białe. Brak semaforów na końcach torów stacji Suwałki, Zakopane itp. wynika raczej z oszczędności i starych urządzeń srk. Nie są znane mi wyjątki w przepisach dopuszczające brak osygnalizowania końca przebiegu, być może kiedyś istniały.
Droznik:
A jak masz stację kompletnie ślepą? Kudowa po modernie posiada semafor 2 komorowy z jednym stałym światłem, ale np Mielno, Trzebnica już posiadają tylko tarcze Z1.
Jak było pisane co stacja to masz inne zakończenia i nigdy nie wiadomo co projektant miał na myśli :) Kiedyś gdzieś czytałem że właśnie kolej w Zakopanym miała być przedłużana jeszcze gdzieś dalej, no ale jak to pisali w Trybunie Ludu to nie ma co się dziwić.
Paweł Piotr:
--- Cytat: Droznik w 09 Grudzień 2014, 15:22:23 ---A jak masz stację kompletnie ślepą? Kudowa po modernie posiada semafor 2 komorowy z jednym stałym światłem, ale np Mielno, Trzebnica już posiadają tylko tarcze Z1.
Jak było pisane co stacja to masz inne zakończenia i nigdy nie wiadomo co projektant miał na myśli :) Kiedyś gdzieś czytałem że właśnie kolej w Zakopanym miała być przedłużana jeszcze gdzieś dalej, no ale jak to pisali w Trybunie Ludu to nie ma co się dziwić.
--- Koniec cytatu ---
Sam sobie odpowiedziałeś - co stacja, to inny czas jej powstania, inny czas jej modernizacji (jeśli w ogóle), inne urządzenia srk itd....
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej