Mateu... kiedy Fabryczne?
Narazie odłożone, ja działam jeszcze z zależnościami i SWDR, a jak to zostanie skończone i zostanie opracowana dokumentacja dla nowych wersji modułów (bo bez tego ani rusz), to mateu się weźmie za przepakowywanie tego do TF
Bo tak się zastanawiam, czy dało by się zrobić symulator nast. wykonawczej? Z urządzeniami mechanicznie scentralizowanymi.
Dysponująca z mechanicznymi bez wykonawczej (np. podg) - teoretycznie do zrobienia. Zależności nawet prostsze niż w urządzeniach przekaźnikowych, ale za to bardziej skomplikowany interfejs i wizualizacja (dźwignie, bloki, drążki, zawórki itd.). Dysponująca z mechanicznymi i wykonawcza obsługiwana przez AI (bez wizualizacji urządzeń w wykonawczej, jedynie polecenia przez telefon) - też do zrobienia, ale będzie dużo zabawy z AI wykonawczej (dostosowanie łączności, wszelkie sytuacje awaryjne, problem z prowadzeniem manewrów przez AI). Dysponująca i wykonawcza z mechanicznymi, z obsługą obu przez użytkownika lub drugiej przez AI, jak Jedlova - to by była podwójna robota przy symulacji urządzeń, i nie wiem czy ma to sens - obsługa urządzeń w nastawni wykonawczej to generalnie nie jest zajęcie dyżurnego ruchu (choć na PLK i to się zdarza
). Sama wykonawcza i AI na dysponującej - odpada, jak sobie wyobrażacie AI które ma decydować o całym ruchu na stacji? Co prawda jest AI sąsiednich posterunków, ale to zupełnie inna rzecz - jedynie wpuszcza/wypuszcza pociągi, a i tak ciągle są z tym problemy jakieś.
Jeżeli już, to najprędzej widzę wariant symulacji dysponującej, a na wykonawczej AI, podobnie jak teraz jest z posterunkami dróżników i SKP. Znakomicie uprości to symulację urządzeń na wykonawczej, do tego umożliwi odwzorowanie stacji, z których dostępne są materiały tylko z nastawni dysponującej. Nie jest to oczywiście pisanie wszystkiego od nowa. Ale jeszcze trochę ten pomysł poczeka.
Te czeskie symulatory na skomplikowanie zrobione nie wyglądają, więc może dało by radę stworzyć coś takiego, przenosząc na realia PKP ?
Czeskie urządzenia mocno się różnią od polskich i na pewno nie znajdą zastosowania w ISDR. Poza tym nie da się od tak połączyć dwóch różnych programów, to nic że oba są symulatorami nastawni, każdy działa według innych zasad.
Boże, przecież Jedlowa to kultowa stacja, nie wiem co tam można Panowie ruchowcy wam tłumaczyć, przecież ja stary h... maszynista nie będę chyba wam tłumaczyć podstawowych urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów, które były stosowane w Polsce, Niemczech i Czechach.
Jak obsługiwać to pół biedy. Mnie ciekawi natomiast jak to działa i co siedzi w środku, np. jaką rolę w blokadzie stacyjnej spełniają te "Hradlove Zvonky".