Forum Główne > Ruch kolejowy
Wypadek w Lublinie 2015
axtomek:
Czy ktoś mi powie, jak może dojść do takiej sytuacji? Przecież mechanika SRK zdaje się być dość skutecznym mechanizmem, wypracowanym dawno i funkcjonującym skutecznie od dawna, a jednak jest jeszcze miejsce na (najpewniej) błędy ludzi...
http://www.lublin112.pl/zderzenie-dwoch-pociagow-dworcu-lublinie-wideo-zdjecia/
jageer:
To, że SRK jest, to wiesz. Na mechanicznych nie masz kontroli zajętości i możesz podać zezwalający na zajęty. Tutaj? w Lublinie chyba mają przekaźniki, nie ma sensu się rozpisywać, nie wiadomo, w jakim stanie były urządzenia po zdarzeniu, może ktoś mrugnął Sz? Może szynobus manewrował? Lepiej, to jak to się stało, to zostawmy komisji badającej zdarzenie.
To wygląda, jakby oba miały jechać po torach obok, a siódemka poszła w bok po rozjeździe? Ale raczej nie ma opcji, że na pulpicie wajcha była prosto, a na gruncie w bok...
Ad 2: Po oświetleniu wygląda, że szynobus manewrował.
Andrev:
--- Cytat: jageer w 17 Styczeń 2015, 23:36:44 ---Ale raczej nie ma opcji, że na pulpicie wajcha była prosto, a na gruncie w bok...
--- Koniec cytatu ---
Niestety, ostatnie wypadki (okolice Rybnika i Krakowa, czy Suchej Beskidzkiej) pokazują że jest to możliwe niestety...
jageer:
Zgadza się, masz racje. Dlatego napisałem "raczej", bo to tylko SRK. A ono jest też zawodne, tak jak człowiek.
EN57-002:
W linku do artykułu przeczytałem, iż szynobus jechał jako trakcja manewrowa i się nie zatrzymał na sygnał stój. A tak przy okazji, czy wyniki dochodzenia służbowego są gdzieś publikowane, tak jak np. ze Starzyn?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej