Autor Wątek: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK  (Przeczytany 142460 razy)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #135 dnia: 24 Czerwca 2015, 12:10:00 »
Aktualizacja stacji Dąb, Grab oraz Cis:
http://uetam.pl/prv/240615/
Marcin - wrzuć do swojej paczki aktualną wersję stacji Cis aby w przyszłości nie było już problemu z zasłaniającym widok kościołem.

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 113
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #136 dnia: 24 Czerwca 2015, 14:58:29 »
Może jestem marzycielem, ale czy coś takiego, jak w załączniku w tym symulatorze da (będzie dało) się zbudować? Oczywiście zastępując urządzenia elektryczne mechanicznymi.

(tylko nie bijcie)
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2015, 15:56:46 wysłana przez greg86 »

Offline Kolejarz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • Typowy kolekcjoner mundurów.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #137 dnia: 24 Czerwca 2015, 17:25:01 »
Wpada ktoś na testowanie? :)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #138 dnia: 24 Czerwca 2015, 20:29:49 »
Może jestem marzycielem, ale czy coś takiego, jak w załączniku w tym symulatorze da (będzie dało) się zbudować? Oczywiście zastępując urządzenia elektryczne mechanicznymi.

(tylko nie bijcie)
Myślę, że sterowanie takimi stacjami jeżeli kiedykolwiek powstanie to będzie z poziomu ISDR.

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #139 dnia: 25 Czerwca 2015, 01:22:44 »
1) Po przyjechaniu trzech pociągów na stację Dąb i ulokowaniu ich na torach bocznych/odstawczych nikt z pozostałych biorących udział w symulacji nie był w stanie podłączyć się do stacji Dąb.
Dodam możliwość ustawiania w scenerii, ilu ludzi na raz może się podłączyć, bo jak widać domyślna wartość jest zbyt mała :) Przy okazji postaram się również dodać dla każdego szlaku nazwy stacji, do których dany szlak powinien prowadzić, to wtedy przy generowaniu rozkładów postara się to uwzględnić, aby nie było to takie totalnie losowe, jak jest teraz.

2) Kilkakrotnie pociągi pojawiały się praktycznie znikąd (w sytuacji kiedy wjazd był zablokowany przez inny pociąg, wjeżdżający lub oczekujący pod semaforem, nagle w samym środku stacji na utwierdzonym przebiegu dla wjeżdżającego/oczekującego z tego samego kierunku pociągu pojawiał się przyblokowany wcześniej na szlaku pociąg. co generowało straszne zamieszanie).
3) Zdarzały się momenty kiedy pociągi "znikały" z pola widzenia innych pociągów. Czasami pojawiała się sama lokomotywa kiedy maszynista pociągu podał sygnał dźwiękowy. Natomiast z nastawni wszystkie składy były cały czas doskonale widoczne.
Ciągle to się dzieje w aktualnej wersji? Jeśli tak, może dało by się ustalić, a jakim konkretnym przypadku i aby było powtarzalne? Będę mógł szybciej poprawić.

4) Na stacji Dąb wjechał pociąg od strony szlaku B i miał się udać na szlak C, co bez oblotu składu jest niewykonalne. Nie wiem z czego to wynikało. Być może dlatego, że jeden z dyżurnych opuścił nastawnie w trakcie trwania rozkładu dla tego pociągu i jedna ze stacji została pominięta? Nie mam pojęcia.
Hmm, teoretycznie nie powinno mieć miejsca, no chyba, że wcześniej wypuściłeś ten sam pociąg na zły szlak, to wtedy wróci do Ciebie po losowym, kompatybilnym szlaku.


Sugestie:
Postaram się uwzględnić, zrobienie niektórych może trochę potrwać, bo np. komunikacja pomiędzy dyżurnymi wymagałaby przemyślenia tego od strony technicznej.

Dziękuje również pozostałym za sugestie, na pierwszy rzut oka wydają się jak najbardziej możliwe do zrealizowania. Jak tylko zorganizuję jakieś forum to je zbierzemy do kupy i przypiszemy priorytety :)

Aktualnie, z pomocą youBy (Xoov), implementuję hamulce używające SPKSa, bo z tą starą implementacja hamulców to trochę się wstyd pokazywać... Jak już dobrze zadziałają to przy okazji dorzucę możliwość oblotu składu, zabawa będzie lepsza :)

Może jestem marzycielem, ale czy coś takiego, jak w załączniku w tym symulatorze da (będzie dało) się zbudować? Oczywiście zastępując urządzenia elektryczne mechanicznymi.

(tylko nie bijcie)
Myślę, że sterowanie takimi stacjami jeżeli kiedykolwiek powstanie to będzie z poziomu ISDR.
Chyba najlepiej by było, bo w przypadku mechanicznych, nawet jak zaimplementuje możliwość dania kilku nastawni na jedną scenerię, to łatwe to nie będzie.

Hmm, chociaż z drugiej strony, może byłby to fany challenge dla zgranej grupy dyżurnych, wspólnie obsłużyć coś takiego na mechanicznych? :)
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2015, 01:29:03 wysłana przez marcinw »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #140 dnia: 25 Czerwca 2015, 10:30:06 »
2 dysponujące, można zrobić, jeżeli będzie multi, chyba nie powinno być problemu :)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 109
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #141 dnia: 25 Czerwca 2015, 12:25:41 »
Bez sensownie działającej blokady mimo wszystko ciężko.

Zgadzam się z sugestiami Tusika. A zdecydowanie co do zrobienia czatu pomiędzy posterunkami, aby nie było konieczne użytkowanie drugiego programu do komunikacji między dyżurnymi.

Poza tym mam pewne drobne sugestie, ale raczej do zdecydowanie późniejszego etapu oprogramowania gry. Gdy już będzie wszystko fajnie działało, dodana zostanie obsługa pociągów oraz nastawni przez AI, warto zastanowić się nad utworzeniem stałego układu posterunków ruchu. Domyślnie przy rozpoczynaniu sesji wszystkie posterunki byłyby obsadzone przez AI. Gracz miałby możliwość wybrania nieobsadzonego przez innego gracza posterunku na uproszczonym schemacie. Do tego w sesji byłoby kilka pociągów obsadzonych przez AI. Gracz mógłby zacząć obsługę pociągu istniejącego, lub z bocznicy jako zupełnie nowy skład. Jeżeli jakiś posterunek ruchu byłby obsadzony, a ktoś inny miałby na niego chęć, mógłby rozpocząć nową sesję. Jeżeli nie chce tego robić, może wybrać inny posterunek.

To takie sugestie z pragmatycznego punktu widzenia. Od strony obsługi, bardziej.

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #142 dnia: 25 Czerwca 2015, 14:17:38 »
Ok, Tusik zgłosił problem z nadgorliwym blokowaniem szlaku przebiegami wjazdowymi, więc poprawiłem. Teraz szlak jest tylko blokowany dla przebiegów wyjazdowych oraz gdy skład wjeżdża na stację z tego szlaku, do momentu, gdy zamkniemy semafor wjazdowy, czyli krótko mówiąc powinno być bardziej sensownie. Niemniej sprawdźcie proszę, czy teraz jest ok.

W formacie scenerii dodałem ustawianie maksymalnej ilości graczy, która się może podłączyć do danej scenerii (pierwsza linijka). Dodatkowo każdy szlak w scenerii może teraz mieć przypisaną sąsiednią stację i szlak na tej stacji (druga linijka, ostatni parametr). Z poniższym przykładowym wpisem postara się wygenerować takie rozkłady, aby pociągi ze szlaku C stacji Cis trafiły na szlak D stacji Grab, pod warunkiem, że jest przynajmniej jedna aktywna sesja ze stacją Grab z kompatybilnym szlakiem D. Jeśli takiej sesji nie znajdzie, to będzie jak dotychczas, czyli wyśle gdziekolwiek.
scv001;Cis;3
Connection;;ConnectionForest;0;0;-500;0;180;0;1;C;Grab,D
Możecie spróbować połączyć sensownie wszystkie dostępne scenerie i zobaczyć, czy zadziała to sensownie w każdym przypadku. Możecie też spróbować sensownie ponazywać szlaki aby zobaczyć, czy nazwy na tabliczkach w aparacie blokowym się nie porozjeżdżają (być może będę musiał przerobić).

Z pierdół, zmieniłem wychodzenie na F10.

Aha, w poprzedniej wersji wprowadziłem spawnowanie przy tarczach manewrowych, ale chyba zapomniałem o tym napisać. Działa to? :)

Link do kolejnej wersji:
http://marcinw.eu/td2/eu07.v034.7z
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2015, 14:20:33 wysłana przez marcinw »

Offline tusik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Trzebnica
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #143 dnia: 25 Czerwca 2015, 15:12:46 »
Spawn przy tarczach sprawdza się bardzo dobrze i okazał się bardzo przydatny. Dziękujemy. ;)
Dzisiaj za ok 2h. będę testował wersję 34 na dwóch nastawniach. Tak więc chętnych do współpracy zapraszam ok. 17. ; )

Offline Kolejarz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • Typowy kolekcjoner mundurów.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #144 dnia: 25 Czerwca 2015, 17:31:56 »
Przydał by się jakiś system wykolejeń - Mała fotka z wizyty w lesie :)


Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #145 dnia: 25 Czerwca 2015, 18:37:44 »
Mniejszej nie było?
Edit. Jak wstawiać zakręty?
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2015, 18:39:46 wysłana przez taper »

Offline Kolejarz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • Typowy kolekcjoner mundurów.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #146 dnia: 25 Czerwca 2015, 21:23:43 »
Wybaczcie, śpieszyłem się i nie miałem czasu by zmniejszyć...

Poza tym dzięki za dodanie tła do rozkładu jazdy :) od razu lepiej...
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2015, 21:27:43 wysłana przez Kolejarz »

Offline tusik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Trzebnica
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #147 dnia: 25 Czerwca 2015, 22:31:09 »
Czy dalej występuje problem ze spawnem (kilka a czasami kilkanaście prób mimo pustej stacji + lagi)?

Offline Kolejarz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • Typowy kolekcjoner mundurów.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #148 dnia: 25 Czerwca 2015, 22:57:45 »
Ja mam taki problem ze łączy mnie dopiero po minięciu semafora lub TM...

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #149 dnia: 25 Czerwca 2015, 23:02:17 »
Jak cisnąłem Cis, to chciałem zrobić mijankę. Dałem jeden pociąg na bok, żeby wpuścić drugi, ale nie mógł się zalogować. Dopiero jak dałem wyjazd temu z boku, to ten z przeciwka mógł się zalogować. Nie wiem, co go blokowało.