Autor Wątek: Linia 61 i Linia 144  (Przeczytany 28624 razy)

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Linia 61 i Linia 144
« dnia: 27 Czerwiec 2015, 21:27:44 »
Parę godzin temu zacząłem pisać wiadomość o tym, że przerabiam te scenerie do MaSzyny, między innymi aby dało się sterować na nich ruchem przez nowy program Pawła. Niestety, gdy już prawie kończyłem, to zamknęło mi się okno i cały tekst diabli wzięli. Nie chce mi się tego drugi raz pisać, więc napiszę krótko.

1. Zmienione pliki scenerii są do pobrania pod adresem http://rainsted.com/warsztat/, aktualnie najnowsze jest archiwum linia61-150627.7z, wrzucam nowe mniej więcej raz na dobę. Pliki przeznaczone są do MaSzyny 15.04 wraz z paczem i nadpisują stare (najlepiej zrobić sobie wcześniej kopię podkatalogu linia61 albo wręcz całego scenery).

2. Dodany jest profil pionowy pomiędzy Liswartą a Lublińcem, a szlak jest zgodny z mapą. Stacje są zgodne w miarę możliwości (Lisów i Lubliniec zostały skrócone, Kochanowice rozciągnięte, niestety Liswarta w scenerii powinna być o 700m na zachód).

3. Jest jeszcze dużo błędów, szczególnie w sieci trakcyjnej, nie wspominając o roślinności i ścianach lasów. Pomału to oganiam, chociaż wolałbym robić dalsze tory... Gdyby komuś się udało poprawić sieć albo zieleninę, to chętnie przyjmę pliki z poprawkami.

4. Zmiany testuję na scenariuszu "osobowy3", pozostałe mogą nie działać — nie sprawdzałem.

5. Robię wersję sprzed remontu (stan na 2011 r.), gdyż do takiej mam materiały, a remont zmienił zbyt wiele rzeczy (inne słupy, usunięte tory na stacjach). Wzorcami odniesienia są ortofotomapy Geoportalu oraz ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=xesgWNtubBA

Film z ostatniego wagonu, 2012 (przepalone niebo):
https://www.youtube.com/watch?v=ff6x1_U9HNA

Po remoncie (grudzień 2012):
https://www.youtube.com/watch?v=rloE8-mcAek


Najbardziej aktualne informacje pod adresem:
http://rainsted.com/pl/Sceneria/Linia_61
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpień 2015, 05:47:34 wysłana przez Ra »

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Linia 61 i Linia 144
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Lipiec 2015, 17:30:24 »
Póki nazewnictwo odcinków izolowanych, torów, rozjazdów, sygnalizatorów, odcinków przejazdowych nie będzie spełniało norm określonych przez @Paweł to nic z tym nie możemy zrobić. Trzeba by też usunąć standardowe eventy do sterowania,  żeby zastąpić je tymi z programu.

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Linia 61 i Linia 144
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Lipiec 2015, 20:11:11 »
Na razie jeszcze nadal przesuwam tory. Wczoraj przestawiłem semafory w Kochanowicach w miejsca widoczne na mapie, a dziś walczę z teksturą podsypki pod krzyżowe. Nie chcę wymyślać alternatywnego ustawienia słupów sieci trakcyjnej, więc tory muszę ułożyć ± zgodnie z mapą.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Linia 61 i Linia 144
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lipiec 2015, 11:59:19 »
https://www.youtube.com/watch?v=bF6TqHcDy3Q Film w bardzo dobrej jakości z lipca 2015. Może się przyda.

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Linia 61 i Linia 144
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lipiec 2015, 17:04:01 »
Dzięki, pewnie się przyda. Chociaż obecnie szukam informacji o rozwieszeniu sieci, a z tej niewiele zostało. Za to zauważyłem wskaźniki pochylenia, których chyba nie było na filmach sprzed remontu.

Po obejrzeniu tego filmu nie jestem pewien, czy przyjęcie wysokości 261.18m dla główki szyny w Lublińcu to był dobry wybór, bo na łuku przed Jawornicą wyszedł mi lekki nasyp, a na filmach nie jest to takie oczywiste. Być może pierwotny wybór 260.6m dla główki szyny w Lublińcu byłby lepszy. Niemniej jest to błąd rzędu ±0.5m w pionie i wobec braku dokładnych danych geodezyjnych przerabianie scenerii nie ma raczej sensu.

Ps. Zapomniałem załączyć obecny profil pionowy (po lewej Liswarta, po prawej Lubliniec). Czerwony kolor oznacza główkę szyny (pochylenia odczytane ze schematów), zielony to teren z danych geodezyjnych (siatka 100m), żółty to SRTM 3" (różnica do zielonego to np. wysokości lasów), niebieski to poziomice z map topograficznych w miejscach bez nasypów i przekopów.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipiec 2015, 22:11:10 wysłana przez Ra »

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Linia 61 i Linia 144
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lipiec 2015, 19:30:56 »
Będę jechał tym szlakiem 10-tego, 20-tego i 25-go lipca. Mogę jakoś pomóc?

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Linia 61 i Linia 144
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Lipiec 2015, 14:43:15 »
Długo się nad tym zastanawiałem, ale raczej nic mi nie przychodzi. Ewentualnie by mnie interesowało, czy od Liswarty do łuku przed Lisowem tor jest cały czas prosto? Na mapach widać nieznaczne odchyłki (0.2°), ale mogą one wynikać z niedokładności zdjęć. Na podstawie filmów trudno to jednoznacznie stwierdzić, ze względu na małą rozdzielczość i słabo widoczny tor w odległości ~2km.

Aktualnie kończę wieszać sieć nad Kochanowicami wg starego stanu (Lisów zrobiłem). Jeszcze trochę grzebania w drutach, przestawiania wskaźników i będzie można się skupić na przywróceniu przejezdności misji, a następnie na zmianach nazw obiektów. Po drodze pewnie odepnę Lubliniec od reszty.

Wg stanu na 2015-07-17 00:00 poprawione są druty od Liswarty do Jawornicy włącznie.

W archiwum o nazwie linia61-150717!.7z (z wykrzyknikiem) znajdują się pliki po zakończeniu etapu łatania sieci trakcyjnej ze względu na zmiany w torach (aczkolwiek błędy mniejszej wagi jeszcze zostały i będą doraźnie poprawiane). Rozpoczynam teraz etap wydzielania Lublińca oraz jego unifikacji. Po zakończeniu tego etapu będzie możliwy przejazd od Stradomia do Ozimka (jeśli tylko zostaną dostosowane misje).
« Ostatnia zmiana: 18 Lipiec 2015, 16:23:46 wysłana przez Ra »