Autor Wątek: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo  (Przeczytany 24350 razy)

Offline inomushis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Opoczno
Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« dnia: 25 Grudzień 2015, 00:32:14 »
Cześć! Bawię się ISDR Testowo od dłuższego czasu. Mam za sobą kilka dłuższych służb na maksymalnych opóźnieniach, maksymalnych usterkach i innych kombinacjach typu zamknięcie sobie jednego peronu (remont stacji). Nigdy jednak nie spotkałem się w Testowie z sytuacją, w której łącznik do pociągu miałby duże opóźnienie.

Dotyczy to konkretnie pociągów 63116 (18:38) oraz 43110 (18:41).
Pociąg 63116 przybył z Liskowa nawet chwilkę przed czasem. Wjechał na tor 2 przy peronie II, wszystko zgodnie z rozkładem.
Kilka sekund później w rozkładzie pojawiło się opóźnienie 43110 wynoszące 75 minut. Jak postępuje się w takim przypadku w rzeczywistości?

Pociąg 63116 stoi na torze nr 2, czyli na głównym torze głównym zasadniczym. Może sobie tam stać do 19:00, bo do tej godziny wg. rozkładu nic po tym torze nie będzie jechało. Postój ponad godzinę nie widzi mi się, gdyż pociągi jadące z Liskowa bez zatrzymania będą wężykowały po rozjazdach tracąc tylko czas. Tutaj pojawia się pytanie  - czy w takim przypadku dopuszczalne jest wykonanie manewru pociągiem, który okupuje nasz tor zasadniczy, tak by oczekiwał on na torze dodatkowym, np. tor 4/peron II?
A może możliwe jest wypuszczenie pociągu bez łącznika, a opóźniony łącznik jako odrębny skład? (lok z łącznika również jedzie przecież do Ślemienia)

Przyznam, że przeglądałem Ir-1 oraz instrukcję dotyczącą rozkładu jazdy i nie ma tam nic na temat takich sytuacji. To sprawa PLK czy przewoźnika?

Pozdrawiam


Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Grudzień 2015, 08:55:01 »
Wiedząc, że będą prowadzone manewry w celu łączenia składów, od górnie raczej kieruje się takie składy na skrajne perony, aby główne tory wolne były. Poza tym, czy skład bez zatrzymania będzie zygzakował, czy nie, nie ma znaczenia. Tym bardziej, że faktycznie zależy Tobie na opóźnieniach a więc to:
Postój ponad godzinę nie widzi mi się, gdyż pociągi jadące z Liskowa bez zatrzymania będą wężykowały po rozjazdach tracąc tylko czas.
Jest dla mnie nie zrozumiałe. Poza tym, nie każdy wie o jakim rozkładzie piszesz, gdyż nie każdy z niego korzystał.

Offline inomushis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Opoczno
Odp: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Grudzień 2015, 16:15:33 »
Sytuacja dotyczy domyślnego rozkładu jazdy dla Testowa.
Chodzi mi tylko o to, czy dopuszcza się wykonywanie manewrów ze składem, w którym są pasażerowie - w rzeczywistości - gdybym chciał sobie na te 70 minut oczekiwania wrzucić go na tor dodatkowy.

Offline Tomiexpress

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdynia
Odp: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Grudzień 2015, 16:20:52 »
Manewry z pasażerami również są dozwolone, nie mam teraz czasu podpierać tego konkretnymi paragrafami.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Grudzień 2015, 16:23:02 »
Sytuacja dotyczy domyślnego rozkładu jazdy dla Testowa.
Chodzi mi tylko o to, czy dopuszcza się wykonywanie manewrów ze składem, w którym są pasażerowie
Jasne, że się dopuszcza, przecież w realu też są składy, które na stacjach się łączy i rozłącza. Manewry z pasażerami reguluje m.in. stara instrukcja R34 obecna IR-9.

Offline inomushis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Opoczno
Odp: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Grudzień 2015, 17:21:36 »
Pociąg przestawiony, inne pojechały bez problemu.
Łącznik przybył, składy połączone ;)

Dziękuję serdecznie za rozwianie moich wątpliwości.

Offline krzysiuwroc

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Grudzień 2015, 10:51:35 »
Manewrowanie składami tu i tam z pasażerami jest codziennością na kolei. Przychodzi manewrowy zamyka wszystkie drzwi i wio z manewrami. Nie ma tego nigdzie napisanego o tym, że jest zabroniona jazda manewrowa wagonami z pasażerami w środku. Ludzie co wysiedli już dawno poszli, a reszta siedzi. Tak więc bez żadnego problemu możesz manewrować :)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 443
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Grudzień 2015, 15:58:06 »
Manewrowanie składami tu i tam z pasażerami jest codziennością na kolei. Przychodzi manewrowy zamyka wszystkie drzwi i wio z manewrami. Nie ma tego nigdzie napisanego o tym, że jest zabroniona jazda manewrowa wagonami z pasażerami w środku. Ludzie co wysiedli już dawno poszli, a reszta siedzi. Tak więc bez żadnego problemu możesz manewrować :)
To, że w instrukcji Ir-1(R-1) nie ma nic na temat manewrowania taborem z ludźmi (w końcu jest  to instrukcja ogólna), nie oznacza, że takie manewry można robić w sposób dowolny, wszędzie i zawsze. Kwestie szczegółowe w tym zakresie są umieszczone w instrukcju Ir-9 ( np. paragraf 10, ust. 27; paragraf 11, ust. 8, pkt. 1; paragraf 17) oraz w RTS.  ;D
Paweł Piotr

Offline Kacper9

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
Odp: Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Grudzień 2015, 16:03:28 »
Manewrować można, ale delikatnie, czyli bez odrzucania, zrzucania z górki rozrządowej itd.