Autor Wątek: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową  (Przeczytany 8609 razy)

Offline Dziadek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« dnia: 20 Luty 2016, 17:03:25 »
Witam wszystkich,
Usiłuję się bawić w symulatorze od jakiegoś już czasu i obsługa blokad jak dotąd nie sprawiała większych trudności. Podczas dzisiejszej symulacji powstał następujący problem. Od Borku (sprawa tyczy się testowa) turlał się 060Da z węglarkami do zmiany czoła. Od Ślemienia szedł lekko spóźniony Regio, więc chciałem to możliwie szybko załatwić, jednocześnie układając już dla loka drogę do oblotu składu. Wykolejnica nie chciała współpracować, wiec użyłem guzika oN i zacząłem ją korbować. Chwilę potem od 060Da przyszło na radiu że semafor wygasł. Nie chciał się dać zapalić ponownie, mimo moich usilnych starań i kliknięcia guzika wN, więc puściłem go na zastępczym. Wszystko się jakoś pomieściło, ale blokada od Borku znalazła się w stanie jak na załączonym obrazku i nijak nie da się jej zwolnić. Ani kontrolka przy guziku KoS, ani przy SKP się nie świecą. Co zrobić, żeby uzdatnić ją do użytku?

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Luty 2016, 18:18:53 »
Zdaje się, że przestawiłeś wykolejnicę ochraniającą, dlatego wygasł semafor. Dając Sz należy wcześniej załączyć dKoS. Teraz musisz wprowadzić TZP i powiadomić Borek o przybyciu składu, oraz oczekiwać następnego. Wszystko powinno wrócić do normy, jak szlak zostanie zwolniony przez następny skład. Czytaj instrukcję.
« Ostatnia zmiana: 20 Luty 2016, 18:22:03 wysłana przez melis »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 566
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Luty 2016, 18:32:37 »
Za nim na jakiejkolwiek blokadzie wpuścisz poc. do stacji przy "Sz" to należy włączyć dKo(S) [S w nawiasie, bo akurat w konkretnym przypadku dot. tego samofora). Jest to przycisk doraźnie wzbudzający obwód zwolnienia blokady, ponieważ nie jest włączony obwód semafora z odpowiednimi przekaźnikami. Po za tym jak dajesz opisy tego co się stało to w przyszłości napisz: wygasł semafor S, korbowałem wykolejnicę 12 itd, aby nie trzeba się było domyślać co zrobiłeś.
Semafora drugi raz dla tego samego poc. nie podasz przy przekaźnikach, bo to nie światło w ubikacji.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 165
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Luty 2016, 10:50:09 »
Witam wszystkich,
(...)  chciałem to możliwie szybko załatwić, jednocześnie układając już dla loka drogę do oblotu składu. Wykolejnica nie chciała współpracować, wiec użyłem guzika oN i zacząłem ją korbować. Chwilę potem od 060Da przyszło na radiu że semafor wygasł. Nie chciał się dać zapalić ponownie, mimo moich usilnych starań i kliknięcia guzika wN, więc puściłem go na zastępczym.
1. Na kolei nie ma "szybko" - wszystkie czynności związane z ruchem wymagają odpowiedniego czasu związanego z przygotowaniem, realizacją i rozwiązaniem przebiegu.
2. Żeby się bawić taką zabawką, jaką jest symulator nastawni, trzeba najpierw wiedzieć, jak kolej pracuje oraz potrzebna jest wiedza z zakresu obsługi urządzeń srk. Tu nie wystarczy tylko instrukcja do symulatora, tu trzeba sobie trochę poczytać, choćby instrukcję Ir-1 (R-1), a co to są i jak się robi przebiegi, trzeba poczytać dokładnie rozdział 5 Ie-4(WTB_E10)...
Paweł Piotr

Offline Dziadek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Luty 2016, 14:53:10 »
Dziękuję za informację i pomoc odnośnie tego.

Cytuj
trochę poczytać, choćby instrukcję Ir-1 (R-1)

Niestety, ale Kowalski takich rzeczy nie posiada.  :(

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Luty 2016, 15:04:57 »
Niestety, ale Kowalski takich rzeczy nie posiada.  :(
Ale skoro internet posiada to instrukcje wszelakie są dostępne. https://www.google.pl/search?client=opera&q=instrukcja+Ir1&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Offline Dziadek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Luty 2016, 19:23:56 »
Dziękuję za pomoc, jak już przejdę na emeryturę, to przeglądnę te 326 stron  ;)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 165
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Luty 2016, 00:03:46 »
Dziękuję za pomoc, jak już przejdę na emeryturę, to przeglądnę te 326 stron  ;)
Masz rację - dopiero wtedy zabawa z symulatorem nabierze sensu.
Witam wszystkich,
Usiłuję się bawić w symulatorze
A do tego czasu będą to tylko nieudolne usiłowania jak sam piszesz.
Twój pseudosarkazm nie jest śmieszny, tylko żałosny.
Paweł Piotr

Online jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1172
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Luty 2016, 13:24:01 »
Dziękuję za pomoc, jak już przejdę na emeryturę, to przeglądnę te 326 stron  ;)
Masz rację - dopiero wtedy zabawa z symulatorem nabierze sensu.

Z tych 326 stron, to x% można pominąć, żeby "bawić się" w symka.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Dziadek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Luty 2016, 16:13:48 »
Cytuj
Twój pseudosarkazm nie jest śmieszny, tylko żałosny.

Nie było moim zamiarem udawać, czy też wcale używać sarkazmu. Jeśli tak Pan sądzi, to przepraszam za urażenie i zajmowanie czasu.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Nowicjusza pytanie o blokadę liniową
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Luty 2016, 16:42:47 »
Szanowni starsi użytkownicy.

Nie może dochodzić do sytuacji, kiedy to osoba zaczynająca zabawę z symulatorem zadaje w sposób grzeczny pytanie i prowadzi rozmowę w zgodnie z regulaminem forum, jest atakowany i skazywany od razu na nauczenie się całej instrukcji symulatora na pamięć.

Nie może być tak, jak na innych forach, że ludzie będą bać się zadawać pytania, bo będą odsyłani do wyszukiwarki.
Tutaj powstały posty niepotrzebnych wymądrzeń, zamiast krótka odpowiedź od doświadczonego użytkownika w postaci, "zobacz w dokumentacji na tej stronie".

Temat zamykam.
MaKu