Temat MP był wstępnie przerabiany i po pierwszych doświadczeniach z prowizorycznie połączonymi posterunkami stwierdziłem, że koncepcja peer-to-peer sprawia pewne problemy i potrzebny jest serwer symulacji. Rozważam obecnie dwie wersje takiego rozwiązania.
W prostszej wersji, podobnie jak napisałeś, symulatory stacji wymieniają między sobą sygnały blokad liniowych i składy dojeżdżające do punktów styku między symulacjami, przy czym synchronizacja czasu, działanie całej symulacji i komunikacja między aplikacjami koordynowana jest przez serwer. Serwer może być obsługiwany przez kogoś kto nadzoruje całą symulację, wówczas ma możliwość np. zatrzymania symulacji czy skoordynowanego zapisu/odczytu stanu. Zmiana tempa też jest do zrobienia, choć nie wiem na ile ma to sens przy kilku użytkownikach.
Symulacja każdej stacji w innej aplikacji ma jednak taką wadę, że w razie rozłączenia się i wyłączenia jednej ze stacji ginie ta część symulacji. Bardziej skomplikowanym rozwiązaniem byłoby symulowanie stacji na serwerze i podłączanie się klientów obejmujących obsługę pulpitu czy innych urządzeń na zasadzie zdalnego sterowania. Powiązanie stacji na serwerze tak jak w rozwiązaniu pierwszym lub jako jeden okręg. W razie braku użytkownika stację bez większego problemu przejąć może ktoś inny, w miarę możliwości może też działać automatycznie (jazdy pociągowe według rozkładu jazdy). Łatwiejsze będzie również potencjalne powiązanie z sieciowym symulatorem jazdy.
Myślę że jeżeli powstanie coś w tym rodzaju do symulacji przez Internet, to raczej to będzie drugie rozwiązanie z uproszczoną obsługą (bez części funkcji dostępnych obecnie w ISDR). Przygotowane są już pod to nowe moduły urządzeń stacyjnych i pulpitu, jednak pozostaje nadal sporo do zrobienia przy innych częściach symulatora.