Autor Wątek: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.  (Przeczytany 12254 razy)

UAZownik

  • Gość
Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« dnia: 30 Czerwiec 2011, 08:47:33 »
Witam. Mam takie pytanie: Do czego w ISDR służą drezyna i pociąg sieciowy? Czy są to tylko takie zapychacze, by było bardziej realistycznie, czy może są takie przypadki, w których do czegoś ich można użyć? Większy problem mam z wykolejeniami, otóż rozjazd krzyżowy na wyjeździe do Ślemienia uległ awarii, więc nastawiłem go ręcznie (korbowaniem). Chyba coś źle ustawiłem, skład się wykoleił i zablokował praktycznie całą wschodnią głowicę stacji. Czy jest jakiś sposób na usunięcie wykolejonego składu, czy jest to takie ,,GAME OVER"?

robert051

  • Gość
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Czerwiec 2011, 09:55:32 »
Z tego co wiem to sieciowy i drezna moga slozyc do czego chcesz. Moga sluzyc do symulacji naprawiania usterki. Tsk naprawde to nie mają one sprecyzowanego zadania.
Co do wykolejenia to w zakladce Debugowanie po wpisaniu nazwy/numeru pociagu wciskasz przycisk Wkolej.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Czerwiec 2011, 15:07:15 »
ja napisze tak OFF-topicznie do Administratorów!
żeby mieć oko na użytkownika UAZownik bo to jest wielki troll pochodzący z forum PTT (trs)
na naszym forum został zbanowany jest to użytkownik niereformowalny i bardzo upierdliwy
Trainz

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 798
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Czerwiec 2011, 15:37:40 »
Drezyny i sieciowy nic nie robią, po prostu sobie przyjeżdżają. Można nimi pojeździć po stacji/szlaku i tyle - takie urozmaicenie.

Co do wspomnianej funkcji wkolejania, nie jest to funkcja przewidziana do normalnego stosowania, dlatego dostępna jest z "debugu", którego przeznaczeniem jest kontrola działania programu i ułatwienie jego testowania. Gdyby to miało mieć ręce i nogi, musiało by trwać dłużej, przydał by się do tego jakiś pociąg ratunkowy itp., ale tego nie przewiduję.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Czerwiec 2011, 21:30:05 »
Jeśli mogę się wtrącić - drezyna czy pociąg sieciowy to właśnie są to te jednostki, które można używać do wszelkiego rodzaju napraw, remontów i prac, prowadzonych tak w samej stacji, jak i na szlaku, a więc przy ich pomocy można ćwiczyć zamykanie torów stacyjnych i szlakowych, wyprawianie jednostek roboczych na tor szlakowy zamknięty do km - wraz z wypełnianiem odpowiednich rozkazów pisemnych oraz odpowiednimi adnotacjami w R146 oraz odpowiednimi procedurami obsługi urządzeń srk na pulpicie.
Pozdrawiam  :)
Paweł Piotr
Paweł Piotr

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 798
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lipiec 2011, 12:39:10 »
Jak najbardziej można nimi ćwiczyć takie sytuacje. Miałem na myśli to, że same "nie wiedzą" co mają robić czy do jakiego kilometra na szlaku pojechać, a jedynie jeżdżą/manewrują według otrzymanych sygnałów.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lipiec 2011, 17:12:03 »
Teoretycznie w Debugu można po jakimś czasie wkoleić skład, tylko np zamknąć stację na jakiś czas, że niby pociąg przyjechał ratunkowy itp... ;) Ale to nie ma sensu, bo sąsiednie stacje nie zrobią "objazdu", a jak odwołamy wyprawianie to będzie mega kosmos....

Np drenzynkę możemy wykorzystać do podstawienia TOI TOI-a pod nasza nastawnię albo np posterunku SKP :D
W sumie np raz na tydzień (np co sobotę) wcisnąć w rozkładzie podwożenie toi-toi dla post 20 i 17 ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Wojmarek

  • Gość
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Lipiec 2011, 02:38:47 »
Teoretycznie w Debugu można po jakimś czasie wkoleić skład, tylko np zamknąć stację na jakiś czas, że niby pociąg przyjechał ratunkowy itp... ;) Ale to nie ma sensu, bo sąsiednie stacje nie zrobią "objazdu", a jak odwołamy wyprawianie to będzie mega kosmos....

Np drenzynkę możemy wykorzystać do podstawienia TOI TOI-a pod nasza nastawnię albo np posterunku SKP :D
W sumie np raz na tydzień (np co sobotę) wcisnąć w rozkładzie podwożenie toi-toi dla post 20 i 17 ;)
a jakby ten wpis w debugu brzmiał?

robert051

  • Gość
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lipiec 2011, 10:16:03 »
Chodzi ci o  drezynę z toi toi na pace??
Zresztą zasada tworzenia składów.
Cytuj
Skład pociągu - po 3 parametry określające kolejno nazwę, ilość osi obliczeniowych i rodzaj każdego pojazdu/grupy wagonów w składzie, rozdzielone przecinkami. Nazwa - zawierać może serię pojazdu trakcyjnego lub opis składu wagonów wraz z informacjami o ich przeznaczeniu, dodanie oznaczenia "[1k]" definiuje lokomotywę jednokabinową (szybsza zmiana kierunku i brak zmiany strony sygnału Tb2 przy manewrach), "[-1k]" - jak wyżej, ale sygnał Tb2 odwrotnie, "[vm=...]" - ograniczenie maksymalnej prędkości pociągu do którego zostanie włączony dany pojazd/grupa wagonów (dla większości pojazdów trakcyjnych prędkość maksymalna jest ustawiana automatycznie na podstawie nazwy), oznaczenia te nie będą pokazywane. Ilość osi obliczeniowych - określa długość członu, przyjęto że jedna oś to 5 m - ilość faktycznych osi pojazdu/grupy wagonów może się nie zgadzać z podaną wartością (np. wpis ET22, którego długość wynosi 19.24 m powinien zawierać 4 osie obliczeniowe, ponieważ 4*5 = 20 ~= 19.24). Rodzaj - 0 dla wagonów, 1 dla pojazdów nieelektrycznych, 2 dla pojazdów elektrycznych.

Przykładowe składy:

 "EN57,13,2"
"SA134,8,1"
"EU07,3,2,wagony p.,20,0"
"ET22,4,2,mieszany[vm=80],45,0"
"SM42[1k],3,1,węglarki (do TF)[vm=80],15,0,platformy (do TZ)[vm=80],12,0"
Żródło: Dokumentacja edytora rozkładu jazdy.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lipiec 2011, 17:00:31 »
Jeżeli chodzi o "wkolejenie" to wchodzisz w debuga, wpisujesz nr składu i dajesz wkolej. To tyle.
Odnośnie dodania np drenzynki co jakiś czas no to albo oryginalnie w rozkładzie albo np zamówić sobie ze Ślemienia.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Październik 2011, 15:06:51 »
A jak można wykoleić pociąg za pomocą wykolejnicy?

robert051

  • Gość
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Październik 2011, 15:37:36 »
Najłatwiej to ustawić skład wagonami w stronę wykolejnicy. Odpiąć lokomotywę i podać odrzuć.

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Październik 2011, 16:11:27 »
a z lokomotywą ?

Offline krzysiek13000

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Październik 2011, 18:45:16 »
Możesz wziąć dwie lokomotywy, odpiąć tylko jedną i odrzucić skład z wagonami i lokomotywą.
Zadajesz te pytania bo masz jakiś konkretny cel czy po prostu piszesz, żeby pisać?
W życiu jak w ISDRze - czas biegnie tak szybko, że ciężko za nim nadążyć.

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Listopad 2011, 08:39:08 »
Z ciekawości, al dzięki.