1. Jeżeli wyskoczy rozprucie zwrotnicy po przejechaniu pociągu ( nie pod pociągiem ) punkty które trzeba wykonać wyglądają tak ? kasowanie rozprucia >odpis w d831> sprawdzenie rozjazdu pod względem technicznym ( na tyle na ile może to sprawdzić zwrotniczy ) > założenie zamka/ spony > odpis w e1758 i powiadomienie automatyków,drogowców ( ruch dozwolony max 40km/h). Czy może kasowanie rozprucia dopiero po powrocie na posterunek ?
Jest rozprucie i pozorne rozprucie
Po rozpruciu przez skład, rozjazd może być używany po sprawdzeniu przez automatyka i drogowca. Co do pozornego, można skasować rozprucie, doprowadzić rozjazd do jednego z położeń i wtedy np. może być i kontrola, a potem na gruncie i tak trzeba sprawdzić, czy wszystko jest ok. Jeżeli jest wszystko ok, to można śmigać, przy czym trzeba powiadomić też odpowiednie osoby i założyć zamek / sponę.
2. Kiedy nie posiada się zamka trzpieniowego można zabezpieczyć rozjazd tylko dwoma sponami ?
Zależy jaka sytuacja, pytanie, czy 2 spony potrzebne nam od razu?
3. W wypadku gdy dyzurny powiadomi nas o utracie kontroli na rozjeździe, ( u nas wybije bezpiecznik ) należy od razu iść sprawdzić rozjazd i dopiero po powrocie jeśli wszystko bedzie ok włączyć bezpiecznik czy można nie wychodząć włączyć bezpiecznik aby dyżurny sprawdził czy kontrola sie pojawiła i dopiero wtedy gdy wybije bezpiecznik, utaci się kontrola to iśc sprawdzić z gruntu ?
Jeżeli włączysz bezpiecznik, wróci kontrola to i tak pasuje iść sprawdzić..... Lepsza opcja, niż pójść, jest ok, włączyć bezpiecznik i bach