Autor Wątek: Kasowanie rozprucia +2  (Przeczytany 13607 razy)

Offline Dantee

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Kasowanie rozprucia +2
« dnia: 30 Marzec 2017, 20:01:52 »
Witam, zaniedługo pierwsza autoryzacja jako zwrotniczy a mam parę pytań na które otrzymuję różne odpowiedzi. Może jest szansa uzyskać pomoc.

1. Jeżeli wyskoczy rozprucie zwrotnicy po przejechaniu pociągu ( nie pod pociągiem ) punkty które trzeba wykonać wyglądają tak ? kasowanie rozprucia >odpis w d831> sprawdzenie rozjazdu pod względem technicznym ( na tyle na ile może to sprawdzić zwrotniczy ) > założenie zamka/ spony > odpis w e1758 i powiadomienie automatyków,drogowców  ( ruch dozwolony max 40km/h). Czy może kasowanie rozprucia dopiero po powrocie na posterunek ?

2. Kiedy nie posiada się zamka trzpieniowego można zabezpieczyć rozjazd tylko dwoma sponami ?

3. W wypadku gdy dyzurny powiadomi nas o utracie kontroli na rozjeździe, ( u nas wybije bezpiecznik ) należy od razu iść sprawdzić rozjazd i dopiero po powrocie jeśli wszystko bedzie ok włączyć bezpiecznik czy można nie wychodząć włączyć bezpiecznik aby dyżurny sprawdził czy kontrola sie pojawiła i dopiero wtedy gdy wybije bezpiecznik, utaci się kontrola to iśc sprawdzić z gruntu ?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kasowanie rozprucia +2
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Marzec 2017, 07:53:36 »
Cytuj
1. Jeżeli wyskoczy rozprucie zwrotnicy po przejechaniu pociągu ( nie pod pociągiem ) punkty które trzeba wykonać wyglądają tak ? kasowanie rozprucia >odpis w d831> sprawdzenie rozjazdu pod względem technicznym ( na tyle na ile może to sprawdzić zwrotniczy ) > założenie zamka/ spony > odpis w e1758 i powiadomienie automatyków,drogowców  ( ruch dozwolony max 40km/h). Czy może kasowanie rozprucia dopiero po powrocie na posterunek ?
Jest rozprucie i pozorne rozprucie :) Po rozpruciu przez skład, rozjazd może być używany po sprawdzeniu przez automatyka i drogowca. Co do pozornego, można skasować rozprucie, doprowadzić rozjazd do jednego z położeń i wtedy np. może być i kontrola, a potem na gruncie i tak trzeba sprawdzić, czy wszystko jest ok. Jeżeli jest wszystko ok, to można śmigać, przy czym trzeba powiadomić też odpowiednie osoby i założyć zamek / sponę.

Cytuj
2. Kiedy nie posiada się zamka trzpieniowego można zabezpieczyć rozjazd tylko dwoma sponami ?

Zależy jaka sytuacja, pytanie, czy 2 spony potrzebne nam od razu?

Cytuj
3. W wypadku gdy dyzurny powiadomi nas o utracie kontroli na rozjeździe, ( u nas wybije bezpiecznik ) należy od razu iść sprawdzić rozjazd i dopiero po powrocie jeśli wszystko bedzie ok włączyć bezpiecznik czy można nie wychodząć włączyć bezpiecznik aby dyżurny sprawdził czy kontrola sie pojawiła i dopiero wtedy gdy wybije bezpiecznik, utaci się kontrola to iśc sprawdzić z gruntu ?

Jeżeli włączysz bezpiecznik, wróci kontrola to i tak pasuje iść sprawdzić..... Lepsza opcja, niż pójść, jest ok, włączyć bezpiecznik  i bach ;)
« Ostatnia zmiana: 31 Marzec 2017, 08:04:51 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Kasowanie rozprucia +2
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Marzec 2017, 10:40:10 »
Lepsza opcja, niż pójść, jest ok, włączyć bezpiecznik  i bach ;)
Czasem ta "lepsza" opcja właśnie kończy się - bach - i tabor w krzakach... :)...
Paweł Piotr

Offline belzebiusz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Kasowanie rozprucia +2
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Kwiecień 2017, 16:11:56 »
Nie ma już pojęć rozpruć pozornych i rzeczywistych. Wszystkie informacje są w tabelkach w instrukcjach Ie-8 i Ie-10.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwiecień 2017, 16:13:32 wysłana przez belzebiusz »