Wygląda mniej więcej jak Podgląd terenu w programie ISDR. Tylko zamiast czarnych kresek na białym tle są szare na czarnym. Zwrotnice w czasie przekładania (od wybrania nowej pozycji do uzyskania potwierdzeń od wszystkich zalogowanych) migają kolorem białym. Tory zajęte rysowane są kolorem czerwonym. Na razie tyle, ale jeszcze planuję rysowanie torów żółtym, zielonym, niebieskim itp.
A co ma oznaczać niebieski? Żółty, zielony - chcesz na podglądzie terenu sygnalizować utwierdzenie przebiegów? Czyli każdy przebieg będzie utwierdzany na poziomie obiektów torów? W rzeczywistości, jak również w ISDR, utwierdzenia istnieją jedynie w poziomie zależności, utwierdzenie danego obiektu (zwrotnica, semafor) oznacza zablokowanie możliwości sterowania nim, ale nie zmienia jego stanu "na gruncie".
Dzięki, edytory sobie jeszcze przejrzę. Czy mógłbyś ewentualnie przygotować program, do którego by się dało wczytać grafikę pulpitu oraz informacje o elementach aktywnych i żeby operacje na pulpicie były wysyłane przez TCP/IP, a zwrotnie odbierane komendy sterowały animacjami grafik?
Tzn. taki zdalny pulpit? Nie powinno sprawić to problemu, ale nie będzie się to nadawało do bezpośredniego sterowania ruchem (pliki pulpitu nie zawierają informacji o tym, które przyciski/lampki odnoszą się do których zwrotnic/semaforów, nie wspominając już o utwierdzeniach - to wszystko siedzi w zależnościach).
Co do zależności, to chodzi mi po głowie zrobienie czegoś między językiem skryptowym a automatem skończonym. Pierwotnym zastosowaniem miało być symulowanie obwodów lokomotyw, ale pewnie da się to też rozszerzyć na systemy uzależnień. Na razie jednak mam zbyt małą wiedzę na ten temat (i ma to u mnie dosyć niski priorytet).
Nie ma potrzeby bawienia się w zaawansowanie symulowanie obwodów, pełnią one wyłącznie funkcję logiczną - metoda podana przeze mnie dwa posty wyżej w zupełności wystarczy. Dla MaSzyny prościej było by zrobić tablicę zależności (nie widzę sensu wchodzenia w szczegóły obwodów, tym bardziej że np. na stacjach z urządzeniami mechanicznymi działa to zupełnie inaczej), w której było by określone które zwrotnice są utwierdzane w których przebiegach, które przebiegi są sprzeczne, jakie odcinki torowe są w nich kontrolowane, jakie mają być wyświetlane sygnały (plus wskazanie na następny sygnalizator, To, Sp itp.), które odcinki mają zwolnić przebieg, ewentualnie dane do powiązania z pulpitem nastawczym itp. Pytanie jeszcze co planujesz zrobić z blokadami liniowymi?
Brak zależności to jeden z podstawowych problemów scenerii - sytuacje typu przestawienie zwrotnicy pod składem z powodu za późnego odjazdu lub wydłużenia składu o dwa wagony są po prostu żałosne. Można by to było na upartego zrobić samymi eventami, ale dla twórców i użytkowników najwyraźniej nie jest to istotne.
To jedynie większe upodobnienie Krosowa do TW może dać np. możliwość wykorzystania rozkładów jazdy, czy doświadczenia osób, które opanowały obsługę ruchu na TW...
Jeżeli ktoś opanował obsługę TW, to na pewno nie będzie miał problemów z obsługą Krosowa, jak również innych posterunków z takimi samymi urządzeniami. Rozkładu jazdy raczej nie wykorzystasz, bo ruch w MaSzynie i ISDR ma całkiem inny charakter - w MaSzynie jest kilka składów jeżdżących cały czas po scenerii, a w ISDR ruch jest dużo większy, ponieważ pociągi pojawiają się na wjazdach i zostają usunięte po dotarciu do końca szlaku.