Forum Główne > Ruch kolejowy
Jazda na Sz/rozkaz
IZKR IZ:
Witam.
Mam problem z interpretacją kilku zapisów w instrukcji odnośnie wprowadzania TZP.
Mamy stację z semaforami świetlnymi, urządzenia przekaźnikowe i szlak z blokadą półsamoczynną, bez urządzeń kontroli zajętości toru.
Sytuacja wygląda tak, po obsłużeniu przycisku od semafora wyjazdowego droga przebiegu zostaje utwierdzona, pwl zaświeciła się, ale na semaforze nie ma sygnału zezwalającego(zapalił się chwilowo i wygasł, w ogóle nie wyświetlił się). Pomijamy fakt czy był chwilowy brak napięcia, czy żarówka nam się przepaliła - nie wiemy co stało się. Zgodnie z Ir1, paragraf 28, ustęp 16, punkt 2, literka a i h wymaga to od nas wprowadzenia TZP, ale ta literka a, odsyła nas do ustępu 9, który mówi w skrócie jeśli po nastawieniu ma sem. wyjazdowym sygnału zezwalającego nastąpi zmiana tego sygnału na stój( nie jest powiedziane czy samoczynnie czy przez dyżurnego), to pociąg tego samego kierunku wyprawiany na Sz lub rozkaz bez wprowadzenia TZP i obsłużyć blokadę liniową.
Ja interpretuję to w ten sposób że jeśli semafor zaświecił się na "zielono" i samoczynnie wygasł to jedziemy na Sz lub rozkaz i nie wprowadzamy TZP zgodnie z paragrafem 28, ustęp 16, punkt 2 literka a oraz ustęp 9.
Jeśli dla następnego pociągu droga normalnie ułoży się itd. blokadę będziemy mogli obsłużyć "normalnie" ale na semaforze nawet na chwilę nie zapali się sygnał zezwalający to wprowadzamy TZP zgodnie z w/w paragrafem, ustępem i punktem ale z zastosowaniem literki h.
Czy moja interpretacja jest dobra? Jeśli nie to proszę o wyjaśnienie z zastosowaniem instrukcji.
Dzięki z góry.
jageer:
Teoretycznie jeżeli nie używamy dPo i dKo (czyli jakby nie ingerujemy w pracę blokady), nie wprowadzamy TZP .... Ale jedni wprowadzają, inni nie....
Paweł Piotr:
Kolega jageer ma rację.
Podstawą prowadzenia ruchu pociągów na szlaku jest prawidłowo działająca blokada liniowa (Ir-1[R-1], §22, ust. 6, pkt.1), a nie wyświetlanie lub brak wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym, co oznacza, że przy prawidłowo działającej blokadzie liniowej dyżurny ruchu może wyprawiać kolejne pociągi na szlak – może to zrobić przy pomocy wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym, podania sygnału zastępczego na semaforze wyjazdowym lub doręczenia (podyktowania przez radiotelefon) rozkazu pisemnego bez wprowadzania telefonicznego zapowiadania pociągów.
W takiej sytuacji dyżurny ruchu obowiązany jest dokonać odpowiedniego wpisu w książce E1758 o niemożności normalnego podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym i powiadomić dyżurnego montera automatyki.
O warunkach potrzebnych do wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów traktuje §28, ust. 16, pkt. 2, pptk. a – j.
Wprowadzanie tzp w innych, niż wskazane przepisami przypadkach, jest naruszeniem tychże przepisów i kwalifikuje takiego delikwenta co najmniej na przeszkolenie, jak nie na ponowny egzamin dopuszczający... ;D
IZKR IZ:
No właśnie. W blokadę nie integrujemy, więc nie ma potrzeby wprowadzania tzp. Tylko paragraf 28, ustęp 16, punkt 2, lit h mówi ,że w razie nie wyświetlenia się sygnału zezwalającego wprowadzamy tzp. Dlatego pytam się i mamy tez tak jakby 2 wersje. Nie chce być nadgorliwy z tzp, a i nie olewać tego.
Wychodzę z założenia skoro droga utwierdza się, a nie ma zezwalajacego to jedziemy bez tzp.
Więc cały dzień możemy tak jeździć bez tzp, na zastępczy lub rozkaz.
Paweł Piotr:
Niestety, przepisy w wielu miejscach są ze sobą niekompatybline lub nawet sprzeczne, jak w tym przypadku. Z tym pytaniem najlepiej zwrócić się do Zarządu Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA,
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
tel.(22) 47 320 00
fax (22) 47 339 43
e-mail: sekretariat.iif@plk-sa.pl
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej