Witam.
W Ir1, paragraf 54 ustęp 17 mówi:
"Po przejeździe pociągu po torze lewym (w kierunku przeciwnym do zasadniczego) ze szlaku z jednokierunkową wieloodstępową (samoczynną) blokadą liniową należy pierwszemu pociągowi, wyprawionemu po torze prawym (w kierunku zasadniczym), przekazać rozkaz pisemny informujący o nieważności sygnałów na samoczynnych semaforach odstępowych , a na szlakach wyposażonych w wieloodstępową (samoczynną) dwustawną blokadę liniową również o nieważności sygnałow na tarczach ostrzegawczych, i o potrzebie ostrożnej jazdy od ostatniego semafora odstępowego (ze wskaźnikiem w 18)."
Czy dobrze rozumiem że dla pociągu jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego na szlaku dwutorowym z blokadą wieloodstępową jednokierunkową stosujemy TZP, a dla pierwszego pociągu jadącego w kierunku zasadniczym mam unieważnić blokadę (wprowadzić TZP i wydać R-305). Nie jest dla mnie to logiczne.
Czy możecie mi to wyjaśnić? Nie mogę znaleźć logicznego wyjaśnienia w instrukcji.