Forum Główne > Ruch kolejowy
Dziwna sytuacja
jageer:
--- Cytat: Paweł Piotr w 12 Marzec 2018, 16:28:45 ---Oczywiście były to wyjazdy na tor właściwy (nr 1) szlaku Zabrze Makoszowy – Mizerów (w mechanicznych usrk nie stosowano zorganizowanych przebiegów na niewłaściwy tor szlakowy).
--- Koniec cytatu ---
Polecam zajrzeć na stację Kuźnia Raciborska :) Tam nawet przeloty po boku są....
--- Cytat: Paweł Piotr w 12 Marzec 2018, 16:28:45 ---Dlaczego Adrian Karwat na narysowanym przez siebie schemacie oznaczył błędnie komory sygnałowe na tych semaforach, to pytanie do niego – pozostawiam je bez odpowiedzi, bo musiałbym napisać parę brzydkich rzeczy…
--- Koniec cytatu ---
Plany na semaforku, są w większości "pi razy drzwi".... Więc w przypadku dogłębnych analiz, należy opierać się na rzeczywistej dokumentacji.
Paweł Piotr:
Pisząc o tym, że w mechanicznych usrk nie stosowało się zorganizowanych przebiegów na szlakowe tory niewłaściwe, pisałem o ZASADZIE (ogólnie stosowanej regule), a nie o ZAKAZIE. Podobną regułą było, że w tychże urządzeniach stacyjne tory główne zasadnicze były jednokierunkowe, inną regułą (wynikającą z poprzednich) było nie stawianie wjazdowych semaforów kształtowych z torów niewłaściwych - CO NIE OZNACZA, ŻE NIE MOŻNA SPOTKAĆ SYTUACJI Z TYMI REGUŁAMI NIEZGODNYCH, ale wyjątki tylko regułę potwierdzają. Odmienny stan (trzeba zaznaczyć - DZISIEJSZY STAN) jest obrazem urządzeń srk po wielu modernizacjach, poprawkach, dobudowach i przebudowach, wynikających z aktualnych potrzeb techniczno-ruchowych. Jeśli chodzi o stację Kuźnia Raciborska, to należy pamiętać, że stacja ta powstała w 1847 roku i nie od razu miała sygnalizację świetlną, mechaniczne scentralizowane usrk, banalizację torów szlakowych i stacyjnych - taką uwagę można zastosować do bardzo wielu stacji w Polsce.. ;D ;D
jageer:
No tak, czasem jest taki mix urządzeń na stacji, że jak się przegląda plany potem SRK to trzeba tydzień szukać przewodu, bo okazuje się, że jest, ale jednak nie ten.... Dlatego na wiele rzeczy nie ma reguły :)
Paweł Piotr:
--- Cytat: jageer w 12 Marzec 2018, 17:10:01 ---No tak, czasem jest taki mix urządzeń na stacji, że jak się przegląda plany potem SRK to trzeba tydzień szukać przewodu, bo okazuje się, że jest, ale jednak nie ten.... Dlatego na wiele rzeczy nie ma reguły :)
--- Koniec cytatu ---
Taka sytuacja, jaka ma miejsce dzisiaj na wielu posterunkach ruchu, jest niestety zawiniona przez samą kolej, jej decydentów i potem samych pracowników, gdzie jedynym tłumaczeniem NARUSZANIA, A CZASEM NAWET GWAŁCENIA PRZYJĘTYCH PRZED WIEKIEM ZASAD, jest brak funduszy i brak ludzi, tyle, że to po prostu kpina ze zdrowego rozsądku. W efekcie mamy na posterunkach ruchu pomieszanie typów urządzeń, gdzie dyżurny ruchu ma klucze, elementy scentralizowane, przekaźniki i komputery na jednej kupie, dostępne schematy są nieaktualne i z błędami, instrukcje nie nadążają za życiem, w "centrali" pracują ludzie nie mający pojęcia o kolei (vide Adrian Karwat), projekty robią ludzie nie znający zasad funkcjonowania i organizacji czegoś, co kiedyś było nazywane koleją... :'( >:( ;D
EN57-002:
--- Cytat: Paweł Piotr w 12 Marzec 2018, 17:24:22 --- W efekcie mamy na posterunkach ruchu pomieszanie typów urządzeń, gdzie dyżurny ruchu ma klucze, elementy scentralizowane, przekaźniki (...)
--- Koniec cytatu ---
Takie właśnie urządzenia są (nie wiem czy jeszcze), na omawianej stacji ZM. Kiedyś je tam fotografowałem wewnątrz.
W Skierniewicach przed modernizacją było podobnie.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej