Autor Wątek: Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach  (Przeczytany 3081 razy)

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach
« dnia: 07 Luty 2018, 21:48:22 »
Witam
Proszę o podanie kilku przykładów sytuacji, w których taki ruch/ jak w temacie/ ma miejsce. Co musi się wydarzyć aby taki ruch wprowadzić?
I jak dobrze rozumiem na bl. przystosowanej i nieprzystosowanej pytamy o wolną dla wszystkich pociągów po lewym i dla pierwszego po prawym ?
« Ostatnia zmiana: 07 Luty 2018, 21:53:13 wysłana przez maria1 »

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Luty 2018, 07:32:24 »
Przy przystosowanej blokadzie no to konieczność jazdy po lewym, nie wiem czemu ale nawet jak wszystko działa to dyżurni unikają tego, może być tak że masz sbl, po torze padną Ci odcinki, a masz do wysłania pośpiech i osobowy to pośpiecha po  lewym dać, a osobowy niech czyści odcinki.
Przy przystosowanej blokadzie takiego ruchu nie wprowadzasz, on jest już wpisany w taka blokadę, ale przy jednokierunowej wprowadzasz, no i tu też różnie może być możesz mieć dwa pociągi z których jeden ma z jakiegoś powodu zmniejszona prędkość, więc ten po prawym, a drugi po lewym. Ta sytuacja trochę wydumana ale stwarza niebezpieczeństwo z racji blokady nieprzystosowanej.
Pytasz o wolna dla każdego po lewym i pierwszego po prawym gdy masz oba tory czynne. Pamiętając że musi być spełniony warunek wprowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego na blokadzie nieprzystosowanej.
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Odp: Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Luty 2018, 08:10:45 »
Śliczne dzięki, jestem w trakcie stażu na dyzurna i nie wszystko jest dla mnie jeszcze jasne a niektórych sytuacji zwyczajnie nie widziałam, dlatego te wszystkie wątpliwości. Ten temat wyjaśnił mi Pan bardzo dokładnie.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Luty 2018, 15:29:30 »
Kiedy się takie coś wprowadza?
Kiedyś u mnie była sytuacja nad ulicą są 2 tory, każdy na osobnym wiadukcie. Pewnego razu koparka jechała u uszkodziła jeden z wiaduktów. Po oględzinach drogowcy i cała reszta doszła do wniosku, że po uszkodzonym wiadukcie mogą jeździć jakieś w miarę lekkie pojazdy i EZT, ale lokomotywy jak eu,et itp z wagonami po nim nie mogą jezdzić.
Więc jak była sytuacja ze jechał skład wagonowy to jechał on po torze lewym ( po blokadzie nie przystosowanej) przy czynnym drugim torze.
Trainz

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1315
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Luty 2018, 17:47:41 »
Zgodnie z Ir-1, jak masz blokadę 2 kierunkową, to "pasuje" jeździć po prawym. Jak ktoś nie myśli to pomiędzy posterunkami z SBL, gdzie na szlaku są przystanki osobowe puści osobowy, za nim towar, a potem pośpiecha.... Większość boi wykorzystać się "lewy tor" o ile mają możliwość w celu "rozładowania korka".

A sam ruch dwukierunkowy, wprowadza się przy blokadzie niezbanalizowanej (1 kierunkowej). Przy czym tak na prawdę nie trzeba od razu, ale dopiero jak trzeba wyprawić pod prąd, dlatego w przypadku chwilowego zamknięcia nie zawsze jest konieczność .......
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.