Forum Główne > Ruch kolejowy

Stawność blokady

<< < (2/2)

jageer:
Tylko ta 2 stawna, to jest To + odstępowy, niby teraz traktowane jako "blokada wieloodstępowa", a działa jak odstępowy, ale sterowany samoczynnie.

Pako:
Jeśli ma być "po chłopsku"
Stawność blokady można opisać tak:
Blokada dwustawna a w zasadzie semafor na blokadzie dwustawnej  ma  dwa stany, stan zezwalający (S2) i stan zabraniający(S1);
Semafor na blokadzie trzystanej ma trzy stany,  stan zezwalający (S2), stan "ostrzeżenia" (S5) i stan zabraniający(S1) ;
Na czterostawnej stanów jest cztery  stan zezwalający (S2), stan "uprzedzający o ostrzeżeniu" (S3),  stan "ostrzeżenia" (S5) i stan zabraniający(S1)
Jak podane było powyżej o zastosowywaniu odpowiednio stawnej blokady decyduje prędkość co przekłada się zarazem na drogę hamowania.
 

Kacper9:
O zastosowaniu blokady decyduję: miejsce (nie damy dwustawnej na szlaku o długości 2km i drodze hamowania 1km), potrzeba zwiększenia przepustowości (czasami 2 odstępy wystarczą, a szlak jest za długi), Koszt przebudowy USRK + koszt budowy samej infrastruktury blokady (taniej wstawić dwustawną z To na nie przystosowanych SRK i potrzebie zwiększenia przepustowości o dodatkowy odstęp niż budować trzystawną i wymieniać wyjazdowe lub budować grupowy i go podpinać pod SRK).

jageer:

--- Cytat: Kacper9 w 10 Luty 2018, 15:11:34 ---Koszt przebudowy USRK + koszt budowy samej infrastruktury blokady (taniej wstawić dwustawną z To na nie przystosowanych SRK i potrzebie zwiększenia przepustowości o dodatkowy odstęp niż budować trzystawną i wymieniać wyjazdowe lub budować grupowy i go podpinać pod SRK).

--- Koniec cytatu ---

Jeżeli wystarczy podzielić szlak na 2 odstępy, to wiadomo, że nie ma sensu zabudowywać "klasycznej" SBL, jednak przy projektowaniu uwzględnia się przepustowość, a takiej samej nie uzyskamy, jak damy 2 stawną jedną za drugą........

Co do zasadności ekonomicznej, to na PLK różnie z tym bywa........

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej