Meril - blokada Eap działa na tej zasadzie, nie jestem automatykiem jakby coś

, że blokada przechodzi w stan "pociąg wjechał, można wcisnąć Ko" gdy:
- Podano sygnał zezwalający
- Pociąg wjechał na pierwszy odcinek izolowany (za semaforem wjazdowym - ITS)
- Pociąg wjechał na odcinek izolowany pierwszej zwrotnicy
- Pociąg zjechał z pierwszego odcinka izolowanego (ITS)
dKo jedyne co robi, to to, że nie trzeba podawać sygnału zezwalającego (np. może być to Sz albo "S"), ale wszystkie inne punkty muszą być spełnione.
O ile się nie mylę, to w przypadku usterki ITS akurat po wjeździe pociągu w żaden sposób nie da się zwolnić blokady (oprócz naprawienia odcinka ITS, wtedy pierwszy pociąg który przejedzie "odbije" odcinki ITS i Iz27 i blokada umożliwi wciśnięcie Ko)