Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne
Wątpliwości nowicjusza, co zrobiłem źle? - roast me.
Meril:
Cześć!
Na wstępie dodam że jestem laikiem i mogę niektóre terminy mylić lub poprzekręcać. Do rzeczy: Testowo 31.03.2018r Dyżuny Meril. Są tam zwrotnice sprzężone 27 i 28, 27 z toru 1 na 2, 28 z 2 na 1. Spotkała mnie usterka zwrotnicy 28, nie chciała się przełączyć na + (ciało obce?) Na pulpicie czarne zwrotnice, w terenie 27 (+), 28 (...), w usterkach pokazane "usterka/b.n". Zresetowałem bezpieczniki, zgłosiłem usterke. Przestawiłem na -, droga utwierdzona, pociąg z liskowa przejechał bez problemu. Ale potem przyjechał pociąg z Borek po torze 1. Przekorbowałem 28 na plus, założyłem zamek/spone i wpuściłem pociąg na Sz. Ale nie wiem dlaczego ten pociąg rozpruł zwrotnice, skoro zwrotnica była poprawnie ułożona. Czy zrobiłem to dobrze? Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? (Nie chodzi o rozprucie)
PS. Przydałby się jakiś temat najlepiej przyklejony dla pomocy dla nowych graczy, by nie trzeba było zakładać nowego tematu dla 1 czy 2 odpowiedzi ;)
MuNiO:
Nie bylo dolegania iglicy to zwrotnice rozprules, tak to odbiera program.
Meril:
Czyli powinienem trzymać pociąg 20 min przed wjazdem, czy wpuścić i rozprucie traktować jako fałszywe?
jageer:
Jeżeli na pulpicie ciemno, a na gruncie ok, to po prostu usterka, np. uszkodzenie kabla do napędów... (brak informacji zwrotnej do urządzeń, o położeniu rozjazdu). Ładujesz zamknięcie pomocnicze i można jechać.
EN57-002:
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 ---Są tam zwrotnice sprzężone 27 i 28, 27 z toru 1 na 2, 28 z 2 na 1.
--- Koniec cytatu ---
Gwoli ścisłości, to są dwa szlaki jednotorowe, więc oba tory są nr 1.
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 --- Spotkała mnie usterka zwrotnicy 28, nie chciała się przełączyć na + (ciało obce?) Na pulpicie czarne zwrotnice,
--- Koniec cytatu ---
czarne szczeliny w pulpicie nastawczym
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 ---w terenie 27 (+), 28 (...), w usterkach pokazane "usterka/b.n". Zresetowałem bezpieczniki,
--- Koniec cytatu ---
raczej wymieniłem, w domu też nie resetujesz bezpieczników lecz wymieniasz (przy topikowych), bądź podnosisz przy e-sach. Na nastawniach, w obwodach zwrotnic są te pierwsze.
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 ---Przestawiłem na -, droga utwierdzona, pociąg z liskowa przejechał bez problemu.
--- Koniec cytatu ---
skoro 28 przestawiłeś do "-" tzn. że poc. ten wszedł na tor stacyjny nr 1 przez rozjazd 27 również w położeniu "-".
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 ---Ale potem przyjechał pociąg z Borek po torze 1. Przekorbowałem 28 na plus, założyłem zamek/spone i wpuściłem pociąg na Sz.
--- Koniec cytatu ---
Czyli przekorbowałeś 28 do "+" dla jazdy z Liskowa na tor stacyjny nr 2 i pozostawiłeś rozjazd nr 27 w położeniu przełożonym "-" kierującym z toru stacyjnego nr 1 na tor szlakowy nr 1 do Liskowa.
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 --- Ale nie wiem dlaczego ten pociąg rozpruł zwrotnice, skoro zwrotnica była poprawnie ułożona.
--- Koniec cytatu ---
Z tego co napisałeś wyżej - nie była.
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 --- Czy zrobiłem to dobrze? Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? (Nie chodzi o rozprucie)
--- Koniec cytatu ---
Ponieważ to są rozjazdy sprzężone, to najlepiej, właśnie dla ominięcia takich sytuacji, korbować oba do położenia jednolitego, czyli plusowego lub minusowego.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej