O co chodzi w blokowaniu "w tył", " w przód" ?
Tzw2. blokowanie "w tył" to blokowanie bloku końcowego (Ko) do sąsiedniego posterunku ruchu - tego, który wysłał do nas pociąg na szlak, czyli potwierdzenie przy pomocy urządzeń srk (półsamoczynnej blokady liniowej) faktu przyjazdu pociągu i zwolnienia szlaku.
Tzw. blokowanie "w przód" to blokowanie bloku początkowego (Po), czyli powiadamianie następnego posterunku ruchu przy pomocy urządzeń srk (półsamoczynnej blokady liniowej) o fakcie wyjazdu pociągu z naszego posterunku ruchu i zajęcie szlaku.
Warto dodać, że pojęcie "w tył" i "w przód" odnoszą się do jadącego po linii pociągu - w tył (pociągu) oznacza potwierdzenie jego przybycia na posterunek ruchu, w przód (pociągu) oznacza informację o jego odejściu z posterunku ruchu. Jest to także informacja o zwolnieniu szlaku - blokowanie w tył oraz o zajęciu szlaku - blokowanie w przód.