Forum Główne > Urządzenia srk

Nastawnia bramowa

<< < (2/4) > >>

suwak:
Ogólnie widzę, że faktycznie duża jest różnorodność suwaków, bo u mnie nastawnica czterorzędowa to w zasadzie tylko zależności mechaniczne i przyciski, a cała reszta piętro niżej. Przy jednorzędowej(jak na zdjęciu) jest trochę przekaźników w nastawnicy, pomimo to sporo jest również w przekaźnikowni. Ale tak sobie pomyślałem, że w zasadzie nie są to raczej przekaźniki oryginalne(JRG, JRV, JRB to pewnie najwcześniej lata 60?). Tylko w czterorzędowej mam oryginalne przekaźniki w przekaźnikowni.

Paweł:
Wszystkie zasadnicze części nastawnicy jednorzędowej S&H (VES) znajdują się w jej obudowie, oddzielna przekaźnikownia mieści dodatkowe przekaźniki związane z sygnalizacją (początkowo nie stosowano świetlnej, a kształtową), nowszymi blokadami liniowymi itp., ale zwykle jest dość mała. Natomiast w nastawnicach czterorzędowych VES, czy też dwurzędowych Pintsch skrzynia zależności zajmuje dolną kondygnację i tam również umieszczane były oryginalne przekaźniki.

suwak:
To fakt. W zasadzie większość przekaźników odnosi się do sygnalizacji i odcinków torowych. Natomiast reszta to nowinki. Czyli w jednorzędówce pierwotnie nie było przekaźnikowni jako takiej. Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

Czyli jak rozumiem na stacjach Gniezno(?) i Toruń Wschodni(elektromechaniczne z sygnalizacją kształtową) nastawnie będą najbardziej zbliżone do oryginału?

jageer:
Jrb jrg irv to koniec lat 50 tych nawet (choćby Częstochowa Towarowa rok 1957 - urządzenia typu E). Po drugie kiedyś nie było sygnalizacji migowej również.

A dwa - wszystko w suwakach było na prąd stały więc nawet uklady nastawcze były wsadzone w nastawnice.

Co do pojęcia "gałki" to tak to co pozwala pokazałeś na zdjeciu. I one się mieszczą w jednym poziomie .... dlatego np szafa blokady komputerowej dla szlaku Bytom - Bytom karb jest na dole nastawni Bt5 "luzem" i zestyki kart poleceń wychodzą przewodami przez stojaki do oryginalnej nastawnicy ....

Paweł:

--- Cytat: suwak w 01 Luty 2020, 18:33:12 ---Czyli jak rozumiem na stacjach Gniezno(?) i Toruń Wschodni(elektromechaniczne z sygnalizacją kształtową) nastawnie będą najbardziej zbliżone do oryginału?

--- Koniec cytatu ---

Pewnie tak, choć Gniezno ma niektóre semafory wymienione na świetlne. Poza tym blokady liniowe, przekaźniki torowe - których też kiedyś mogło nie być - itd. Nie znam jednak dokładnie urządzeń na tych dwóch stacjach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej