1. Zgodnie z paragrafem 4, ust. 7 instrukcji Ie-4(WTB-E10) w komorę sygnału zastępczego Sz mogą być wyposażone wszystkie semafory z wyjątkiem semaforów odstępowych (samoczynnych i obsługiwanych w tym APO).
2. Posterunek odstępowy jest posterunkiem następczym i jego zadaniem jest wyłącznie regulowanie następstwa pociągów w ten sposób, że przejazd jest możliwy, jeśli tor przyległego odstępu jest wolny. Posterunek ten obsługuje wyłacznie blok Po (początkowy) i Ko (końcowy). Blok pozwolenia, obecny w wewnętrznych urządzeniach srk posterunku odstępowego, nie jest obsługiwany przez ten posterunek, a jego stan jest ustalany automatycznie, zgodnie z porozumieniem sąsiednich stacji, wspólnie decydujących o kierunku jazdy pociągów po szlaku, na którym znajduje się posterunek odstępowy obsługiwany (instrukcja Ir-1, paragraf 3).
3. W przypadku posterunku odstępowego samoczynnego (sbl) procedurę jazdy pociągu, gdy semafor odstępowy samoczynny (słup semafora biały) wskazuje sygnał S1, określają przepisy - pociąg może pominąć taki semafor i wjechać na odstęp nim osłaniany z prędkością do 20 km/h, aż do semafora, wskazującego sygnał zezwalający. W przypadku semafora odstępowego obsługiwanego (słup semafora w pasy bało-czerwone), przejazd za semafor wskazujący sygnał S1 jest możliwy tylko na rozkaz pisemny S, wystawiony i dostarczony przez obsługę posterunku.