Jeżeli rygiel mechaniczny poszedł prawidłowo do końca (zwrotnica została zaryglowana w określonym położeniu), oznacza to, że zwrotnica została przełożona do końcowego położenia (jakikolwiek fizyczny brak dolegania iglic w jednym z położeń zwrotnicy nie pozwoliłby jej zaryglować) i nie ma potrzeby sprawdzania faktycznego położenia zwrotnicy na gruncie (jej określone położenie gwarantuje zamykający ją rygiel). Jeśli w takim przypadku semafor poda sygnał zezwalający, brak kontroli położenia na pulpicie oznacza przepalenie żarówki powtarzacza położenia zwrotnicy, jeżeli zaś semafor nie da się ustawić na sygnał zezwalający, oznacza to usterkę w wewnętrznych obwodach elektrycznych dotyczących podświetlenia kontroli położenia, i można wówczas podać sygnał Sz lub wystawić rozkaz pisemny "S" na pominięcie semafora z sygnałem S 1 bez konieczności zabezpieczania na gruncie położenia zwrotnicy. Oczywiście - tą usterkę należy zgłosić monterowi automatyki, tak jak to przewidują przepisy, gdy używa się sygnału Sz, lub jedzie się na rozkaz pisemny "S" na pominięcie semafora z sygnałem S 1.