Forum Główne > Ruch kolejowy
Pytanie - R146 stacja Testowo
Paweł Piotr:
--- Cytat: Bejdam w 10 Listopad 2020, 13:25:07 ---Pytanie odnośnie ir-1:
obsługa urządzeń jednoodstępowej (półsamoczynnej) blokady liniowej – wówczas w rubrykach 5 i 6 notuje się czas
blokowania odpowiednich bloków liniowych; jeżeli czas blokowania bloku liniowego różni się co najmniej o jedną minutę
od rzeczywistego czasu przyjazdu względnie odjazdu pociągu, wówczas czasy te należy zanotować w formie ułamka,
podając w liczniku czas rzeczywisty, a w mianowniku czas
blokowania,
Tego nie bardzo rozumiem. Chodzi o to, że jeśli Ls pyta mnie o wolną drogę powiedzmy o 6:03, ja mu ją od razu daje, a pociąg z Ls odjeżdża 6:07, powinienem czas odjazdu zapisać w formie ułamka podając w liczniku czas 6:07, a w mianowniku 6:03?
--- Koniec cytatu ---
Rubryki 5 i 6 dziennika R-146 odnoszą się do odjazdu pociągu (blokowanie bloku początkowego) i do przyjazdu pociągu (blokowanie bloku końcowego) - czas pytania o wolną drogę i zgoda na jazdę nie ma nic do przytoczonego zapisu. Jeżeli pociąg odjechał o 6:05, a zablokowano blok początkowy o 6:09, to zapis będzie wyglądał: w liczniku ułamka czas rzeczywisty odjazdu pociągu 6:05, w mianowniku czas blokowania bloku początkowego 6:09. Podobnie z przyjazdem pociągu.
Każda strona dziennika R-146 jest przeznaczona dla jednego szlaku. Jeśli jest więcej szlaków niż dwa, zakłada się nowy dziennik R-146 dla szlaku. Jeśli jest stacja węzłowa i pociąg zmienia szlak, należy zapisy dotyczące jego jazdy przenosić na odpowiednią stronę dzienników R-146. Jeśli pociąg przechodzi z lewej strony dziennika R-146 na inny dziennik R-146, to na prawej stronie pierwszego dziennika R-146 wykreślamy jeden wiersz. Jeśli pociąg z drugiego dziennika R-146 wchodzi na jedną ze stron pierwszego dziennika R-146, to na przeciwnej stronie pierwszego dziennika R-146 także należy wykreślić jeden wiersz.
Bejdam:
Dobrze, jakbym mógł prosić o wyjaśnienie jeszcze pewnej kwestii.
Pociągi, które będą przyjęte, a następnie wyprawione, należy na
obu stronicach wpisywać w tym samym wierszu, jeżeli jednak pociąg jest wyprzedzony przez inny pociąg, kończy lub rozpoczyna
bieg, wyprawienie pociągu notuje się w innym dzienniku ruchu,
niż przyjęcie tego pociągu, odpowiedni poziomy wiersz w przeciwległej stronicy należy zakreskować; na stacjach węzłowych
i rozrządowych, w razie potrzeby można w regulaminie technicznym postanowić, że zapisy dotyczące tego samego pociągu na
każdej z obu stronic mogą być dokonywane w różnych wierszach.
W praktyce mam rozumieć wygląda to tak, że jeśli mam pociąg towarowy jadący od Ślemienia i biorę go na bok, bo ma krzyżowanie z osobowym i musi jeszcze jednego przepuścić, to na stronie z/do Ls robię krechę. Jak go wypuszczam w stronę Ls analogicznie robię krechę na przeciwnej stronie tj. z/do Ślemienia?
A jesli w jednym czasie wyjeżdża mi pociag "xxxx" z Ls "yyyy" z Śl? Czy jako pierwszy powinienem wpisać poc. z Śl, bo do jedzie do mnie szybciej, od razu przynieść go na przeciwną stronę, a dopiero pod spodem poc z Ls i również przenieść na drugą stronę?
Bo godziny muszą się zgadzać i nie może być takie sytuacji gdzie w pierwszym wierszu poc. bedzie mial przyj. 4:02 odj 4:05, a w wierszu pod spodem 4:00 odj 4:02? Mimo że odjechały z sąsiednich stacji w tym samym czasie.
Paweł Piotr:
(...) Czy jako pierwszy powinienem wpisać poc. z Śl, bo do jedzie do mnie szybciej...
(...) odjechały z sąsiednich stacji w tym samym czasie....
A cóż to ma do rzeczy, czy jedzie szybciej, czy odjechał z sąsiedniej stacji o tym samym czasie?
Dziennik R-146 służy do notacji czasów wykonanych czynności związanych z realizacją przebiegów na posterunku ruchu, na którym jest prowadzony. Numery pociągów są wpisywane także w kolejności zgłaszania ich jazdy z sąsiednich posterunków ruchu oraz własnego.
Najważniejszą daną identyfikującą jest numer pociągu, który wpisujesz do odpowiedniej rubryki dziennika R-146 dla szlaku z którego pociąg jest przyjmowany i dla szlaku, na który jest wyprawiany z notowaniem czasów wykonanych czynności związanych z jego przyjęciem i wyprawieniem - zgodnie z aktualnym upływem tego czasu.
Jeżeli jesteś dyżurnym ruchu i masz problem ze zrozumieniem oczywistych zapisów paragrafu 37 instrukcji Ir-1 (R-1), to może powinieneś zmienić pracę?
Bejdam:
Ja absolutnie nie jestem dyżurnym ruchu. Czy ten symulator jest przeznaczony tylko dla DR? Owszem pracuje na kolei w zakładzie napraw lokomotyw, ale nie jestem związany z prowadzeniem ruchu kolejowego, bez obaw. Symulator znalazłem nie tak dawno temu i mnie zainteresował. A z racji tego, że pewnych rzeczy nie rozumiem - pytam. Bo zapisy w ir-1 nie są jeszcze dla mnie aż tak oczywiste.
Wowas08:
--- Cytat: Bejdam w 11 Listopad 2020, 13:22:19 ---Ja absolutnie nie jestem dyżurnym ruchu. Czy ten symulator jest przeznaczony tylko dla DR? Owszem pracuje na kolei w zakładzie napraw lokomotyw, ale nie jestem związany z prowadzeniem ruchu kolejowego, bez obaw. Symulator znalazłem nie tak dawno temu i mnie zainteresował. A z racji tego, że pewnych rzeczy nie rozumiem - pytam. Bo zapisy w ir-1 nie są jeszcze dla mnie aż tak oczywiste.
--- Koniec cytatu ---
Ten symulator jest dla wszystkich tylko radzę najpierw trochę się zapoznać z dokumentacją, to ponoże stawiać pierwsze kroki. Dokumentację pobierasz razem z symulatorem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej