Autor Wątek: Pytanie - R146 stacja Testowo  (Przeczytany 34642 razy)

Offline Bejdam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Pytanie - R146 stacja Testowo
« dnia: 09 Listopad 2020, 22:25:44 »
Witam,

Otóż dla urozmaicenia symulacji wydrukowałem sobie parę kopii R146 i chciałem się dowiedzieć czy w sposób prawidłowy prowadzę tę dokumentację?
W załączniku 3 zdjęcia; szlak do Śl, Ls i Bk. Jeśli coś źle wpisuje, proszę o wyjaśnienie co poprawić ;)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopad 2020, 10:31:07 »
Proszę sobie przeczytać dokładnie paragraf 37 instrukcji Ir-1 (R-1) oraz obejrzeć w tejże instrukcji załącznik 1a.
I uwaga generalna. Nie poprawia się raz zrobionego zapisu. Błędny zapis należy przekreślić i napisać nowy. Pomyłki i błędy oraz skreślenia należy opisać w rubryce "uwagi" z własnym podpisem.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2020, 10:55:27 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline Bejdam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Listopad 2020, 13:25:07 »
Pytanie odnośnie ir-1:

obsługa urządzeń jednoodstępowej (półsamoczynnej) blokady liniowej – wówczas w rubrykach 5 i 6 notuje się czas
blokowania odpowiednich bloków liniowych; jeżeli czas blokowania bloku liniowego różni się co najmniej o jedną minutę
od rzeczywistego czasu przyjazdu względnie odjazdu pociągu, wówczas czasy te należy zanotować w formie ułamka,
podając w liczniku czas rzeczywisty, a w mianowniku czas
blokowania,

Tego nie bardzo rozumiem. Chodzi o to, że jeśli Ls pyta mnie o wolną drogę powiedzmy o 6:03, ja mu ją od razu daje, a pociąg z Ls odjeżdża 6:07, powinienem czas odjazdu zapisać w formie ułamka podając w liczniku czas 6:07, a w mianowniku 6:03?

Offline Bejdam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopad 2020, 13:40:08 »
I jeśli prowadzę jeden dzienniczek dla szlaku z/do Śl i z/do Ls, i osobny do Bk to jeśli jakiś pociąg jedzie z Śl do Bk, powinienem zrobić kreskę na kartce przeznaczonej z/do Ls w tym samym wierszu. Aczkolwiek czy tak samo powinienem robić gdy powiedzmy jest poc 0000 z Ls do Śl, go zapisuje w jednym dzienniczku w tych samym wierszach, ale czy powinienem ten sam wiersz zakreślić również w Bk?

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Listopad 2020, 15:51:17 »
W takiej sytuacji, prowadzi się wtedy osobno dzienniki dla każdego szlaku.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Listopad 2020, 15:59:00 »
Pytanie odnośnie ir-1:

obsługa urządzeń jednoodstępowej (półsamoczynnej) blokady liniowej – wówczas w rubrykach 5 i 6 notuje się czas
blokowania odpowiednich bloków liniowych; jeżeli czas blokowania bloku liniowego różni się co najmniej o jedną minutę
od rzeczywistego czasu przyjazdu względnie odjazdu pociągu, wówczas czasy te należy zanotować w formie ułamka,
podając w liczniku czas rzeczywisty, a w mianowniku czas
blokowania,

Tego nie bardzo rozumiem. Chodzi o to, że jeśli Ls pyta mnie o wolną drogę powiedzmy o 6:03, ja mu ją od razu daje, a pociąg z Ls odjeżdża 6:07, powinienem czas odjazdu zapisać w formie ułamka podając w liczniku czas 6:07, a w mianowniku 6:03?
Rubryki 5 i 6 dziennika R-146 odnoszą się do odjazdu pociągu (blokowanie bloku początkowego) i do przyjazdu pociągu (blokowanie bloku końcowego) - czas pytania o wolną drogę i zgoda na jazdę nie ma nic do przytoczonego zapisu. Jeżeli pociąg odjechał o 6:05, a zablokowano blok początkowy o 6:09, to zapis będzie wyglądał: w liczniku ułamka czas rzeczywisty odjazdu pociągu 6:05, w mianowniku czas blokowania bloku początkowego 6:09. Podobnie z przyjazdem pociągu.
Każda strona dziennika R-146 jest przeznaczona dla jednego szlaku. Jeśli jest więcej szlaków niż dwa, zakłada się nowy dziennik R-146 dla szlaku. Jeśli jest stacja węzłowa i pociąg zmienia szlak, należy zapisy dotyczące jego jazdy przenosić na odpowiednią stronę dzienników R-146. Jeśli pociąg przechodzi  z lewej strony dziennika R-146 na inny dziennik R-146, to na prawej stronie pierwszego dziennika R-146 wykreślamy jeden wiersz. Jeśli pociąg z drugiego dziennika R-146 wchodzi na jedną ze stron pierwszego dziennika R-146, to na przeciwnej stronie pierwszego dziennika R-146 także należy wykreślić jeden wiersz.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2020, 16:01:23 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline Bejdam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Listopad 2020, 23:27:08 »
Dobrze, jakbym mógł prosić o wyjaśnienie jeszcze pewnej kwestii.

Pociągi, które będą przyjęte, a następnie wyprawione, należy na
obu stronicach wpisywać w tym samym wierszu, jeżeli jednak pociąg jest wyprzedzony przez inny pociąg, kończy lub rozpoczyna
bieg, wyprawienie pociągu notuje się w innym dzienniku ruchu,
niż przyjęcie tego pociągu, odpowiedni poziomy wiersz w przeciwległej stronicy należy zakreskować; na stacjach węzłowych
i rozrządowych, w razie potrzeby można w regulaminie technicznym postanowić, że zapisy dotyczące tego samego pociągu na
każdej z obu stronic mogą być dokonywane w różnych wierszach.

W praktyce mam rozumieć wygląda to tak, że jeśli mam pociąg towarowy jadący od Ślemienia i biorę go na bok, bo ma krzyżowanie z osobowym i musi jeszcze jednego przepuścić, to na stronie z/do Ls robię krechę. Jak go wypuszczam w stronę Ls analogicznie robię krechę na przeciwnej stronie tj. z/do Ślemienia?

A jesli w jednym czasie wyjeżdża mi pociag "xxxx" z Ls "yyyy" z Śl? Czy jako pierwszy powinienem wpisać poc. z Śl, bo do jedzie do mnie szybciej, od razu przynieść go na przeciwną stronę, a dopiero pod spodem poc z Ls i również przenieść na drugą stronę?
Bo godziny muszą się zgadzać i nie może być takie sytuacji gdzie w pierwszym wierszu poc. bedzie mial przyj. 4:02 odj 4:05, a w wierszu pod spodem 4:00 odj 4:02? Mimo że odjechały z sąsiednich stacji w tym samym czasie.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Listopad 2020, 11:54:45 »
(...) Czy jako pierwszy powinienem wpisać poc. z Śl, bo do jedzie do mnie szybciej...
(...) odjechały z sąsiednich stacji w tym samym czasie....

A cóż to ma do rzeczy, czy jedzie szybciej, czy odjechał z sąsiedniej stacji o tym samym czasie?
Dziennik R-146 służy do notacji czasów wykonanych czynności związanych z realizacją przebiegów na posterunku ruchu, na którym jest prowadzony. Numery pociągów są wpisywane także w kolejności zgłaszania ich jazdy z sąsiednich posterunków ruchu oraz własnego.
Najważniejszą daną identyfikującą jest numer pociągu, który wpisujesz do odpowiedniej rubryki dziennika R-146 dla szlaku z którego pociąg jest przyjmowany i dla szlaku, na który jest wyprawiany z notowaniem czasów wykonanych czynności związanych z jego przyjęciem i wyprawieniem - zgodnie z aktualnym upływem tego czasu.
Jeżeli jesteś dyżurnym ruchu i masz problem ze zrozumieniem oczywistych zapisów paragrafu 37 instrukcji Ir-1 (R-1), to może powinieneś zmienić pracę?
« Ostatnia zmiana: 11 Listopad 2020, 12:45:03 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline Bejdam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Listopad 2020, 13:22:19 »
Ja absolutnie nie jestem dyżurnym ruchu. Czy ten symulator jest przeznaczony tylko dla DR? Owszem pracuje na kolei w zakładzie napraw lokomotyw, ale nie jestem związany z prowadzeniem ruchu kolejowego, bez obaw. Symulator znalazłem nie tak dawno temu i mnie zainteresował. A z racji tego, że pewnych rzeczy nie rozumiem - pytam. Bo zapisy w ir-1 nie są jeszcze dla mnie aż tak oczywiste.

Offline Wowas08

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Listopad 2020, 20:32:08 »
Ja absolutnie nie jestem dyżurnym ruchu. Czy ten symulator jest przeznaczony tylko dla DR? Owszem pracuje na kolei w zakładzie napraw lokomotyw, ale nie jestem związany z prowadzeniem ruchu kolejowego, bez obaw. Symulator znalazłem nie tak dawno temu i mnie zainteresował. A z racji tego, że pewnych rzeczy nie rozumiem - pytam. Bo zapisy w ir-1 nie są jeszcze dla mnie aż tak oczywiste.
Ten symulator jest dla wszystkich tylko radzę najpierw trochę się zapoznać z dokumentacją, to ponoże stawiać pierwsze kroki. Dokumentację pobierasz razem z symulatorem.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Listopad 2020, 23:04:37 »
radzę najpierw trochę się zapoznać z dokumentacją, to ponoże stawiać pierwsze kroki. Dokumentację pobierasz razem z symulatorem.

Kwestie poruszane w tym wątku nie mają nic wspólnego z dokumentacją symulatora.

Offline Bejdam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Listopad 2020, 15:14:59 »
Ja absolutnie nie jestem dyżurnym ruchu. Czy ten symulator jest przeznaczony tylko dla DR? Owszem pracuje na kolei w zakładzie napraw lokomotyw, ale nie jestem związany z prowadzeniem ruchu kolejowego, bez obaw. Symulator znalazłem nie tak dawno temu i mnie zainteresował. A z racji tego, że pewnych rzeczy nie rozumiem - pytam. Bo zapisy w ir-1 nie są jeszcze dla mnie aż tak oczywiste.
Ten symulator jest dla wszystkich tylko radzę najpierw trochę się zapoznać z dokumentacją, to ponoże stawiać pierwsze kroki. Dokumentację pobierasz razem z symulatorem.

W dokumentacji nie jest opisany sposób prowadzenia R146.

Offline Bejdam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Listopad 2020, 15:44:16 »
W załączniku dwa pliki - szlak z/do Liskowa i z/do Ślemienia. Tym razem nocka, by było mi troszkę łatwiej. Tak wiem że nie powinienem był wypełniać tego ołówkiem, aczkolwiek myślę że do nauki mogę sobie pozwolić na taki zabieg by po prostu nie marnować papieru. Troszkę słabo widać, jakby co ewentualnie poprawie całość długopisem. I pominąłem zapis początku dyżuru na samym początku.

Nie widziałem trochę co zrobić z pociągiem 63116, który u mnie łączy się z 43110. Z racji tego, że początkowo 63116 przyjąłem na tor 2 - i tak też wpisałem w R146, to aby grupa wagonów ze Zbyszek znajdowała się na końcu składu (wedle uwag w SWDR) musiałem przestawić go na tor 4, gdzie bieg skończył 43110. I przy wyprawianiu pociągu do Ślemienia byłem zmuszony wpisać odjazd z toru numer 4. W rubryce 7 zaznaczyłem tylko, że było łączenie pociągów.

I jak to jest jeśli chodzi o chronologie czasu, czy musi ona być bezwzględnie zachowana? Tzn w górnym wierszu 6308 odjechał ode mnie w str. Śl o 18:20, a pod spodem o 18:19 od strony Ślemienia przyjechał 36245. Czy ten zapis jest poprawny?
« Ostatnia zmiana: 12 Listopad 2020, 15:45:53 wysłana przez Bejdam »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Listopad 2020, 17:55:39 »
 
... by po prostu nie marnować papieru.
By nie marnować papieru, przerobiłem R146 na trochę mniejsze i miast 25 wierszy mam 44, bowiem na moim RJ, jest spory ruch i zużywałbym ryzy papieru.
(w załączniku)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Pytanie - R146 stacja Testowo
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Listopad 2020, 20:59:42 »
Ale to chcesz oryginał w normalny formacie?