Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - brian-82

Strony: 1 2 3 [4]
46
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 28 Luty 2011, 08:37:04 »
Zerknąłem do E1 znajdującej się na kolej.krb.com.pl

"14. Jeżeli tarcza ostrzegawcza, odnosząca się do czynnego semafora, jest nieczynna wskutek przeszkody w działaniu urządzeń nastawczych, to nie oznacza się tego przez umocowanie wskaźnika W31.
W tym przypadku tarczę ostrzegawczą kształtową należy unieruchomić w położeniu pionowym."

47
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 27 Luty 2011, 21:38:22 »
Co do rysunku, nie jestem przekonany czy przy semaforach wjazdowych ustawia się nieruchome To.

http://www.forum.dawnygdansk.pl/files/gdynia_wielki_kack_semafor3_771.jpg
Obstawiam, że to wersja nieruchoma, bo nie widzę żadnych cięgieł.
Inne zdjęcie tego semafora jest na okładce "Świata kolei" 2/2007.

48
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 06 Styczeń 2011, 13:27:23 »
Co do określenia "okłamywać" to rzeczywiście w tym miejscu chyba przesadziłem. Pamiętajmy jednak o tym co i Paweł zaznaczył.
Błądzić jest rzeczą ludzką, trwać w błędzie jest rzeczą szatańską - niegodną człowieka. Dołóżmy starań by dokumentacja jaka powstanie była na 6. Gdzieś czytałem, w odpowiedzi na szum medialny związany z warunkami podróżowania koleją, wypowiedź, że nie powinniśmy marudzić, bo w Indiach są gorsze warunki. To, że gdzieś źle się dzieje to nie oznacza, że i my mamy brać z tego przykład. To tak jako odpowiedź dla djuzi.
W sumie może stworzyć jakiś wątek gdzie będzie można opowiadać o takich niechlubnych wyjątkach w działaniu urządzeń, o ciekawostkach?

49
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 06 Styczeń 2011, 10:53:05 »
Te opisy jak na poziom dla amatora mogą być.

A założenie takiej "instrukcji dla niewiedzących" zakłada co? Może odrazu dać Ir-1 niech czytają. Napewno to polubią...
Nikt tego nie lubi. A "instrukcja dla niewiedzących" jest bardzo potrzebna. Należy tylko podawać informacje nie myląc pojęć. Chyba nie uważasz, że amatorów można po prostu, no nie wiem jak to nazwać, okłamywać, wprowadzać w błąd? Później będzie taki się powoływał na "instrukcję dla opornych" tu i ówdzie i siara będzie.

"Sygnał powtarzający może być trzy- i dwukomorowy." - sygnalizator powtarzający jest zawsze trzykomorowy, tylko czasem środkowa jest pusta (nie świeci)
Chcesz się założyć ?:)

No dobra, ja wiedziałem, że tak będzie. :)
Powiem tak: nie ma ich w przykładach w WTBE-10.
Podejrzewam, że nie zabroniono czegoś takiego choć może powodować zamieszanie - pomarańcz z kolejowym białym umieszczonym po sąsiedzku może się w pewnej odległości zlać w jedno. Kolejowy biały to kolor otrzmymywany przez żarówę z zaniżonym napięciem przez brudne soczewki. ;P
I jak nic maszynista pomyśli sobie, że ma wskazanie tarczy ostrzegawczej. Jak nie pił, to w chwilę później powienien skojarzyć, że ostrzegawczą to on już mijał, a tej czegoś brakuje.

50
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 05 Styczeń 2011, 23:18:23 »
Te opisy jak na poziom dla amatora mogą być.
Rzuciłem okiem na dotyczący sygnalizacji...
"...semafory na PKP są wskaźnikami..." - no comments
Poza tym myślałem, że sygnalizacja kierunkowa została zarzucona na rzecz prędkościowej w latach 50' (albo i wcześniej ?). Prędkość zmniejszona może być wyświetlona z różnych powodów, niekoniecznie związanych z kierunkiem jazdy (np. "anglik" w drodze przebiegu, łuki wymagające zwolnienia, niezachowana droga hamowania).

I jeszcze cytat:
"Nigdy semafor wyjazdowej z danej stacji nie wskaże od razu sygnału semafora świetlnego wjazdowego na następnej stacji."
Chcesz się założyć? ;)

"W zależności od drogi przebiegu elektryczne sprzęgło uruchamia drugie ramię." To o semaforach kształtowych. Do czego służy sprzęgło elektryczne to najpierw lepiej poczytać.

"Sygnał powtarzający może być trzy- i dwukomorowy." - sygnalizator powtarzający jest zawsze trzykomorowy, tylko czasem środkowa jest pusta (nie świeci)

To tyle się rzuciło w oczy po pobieżnym przejrzeniu. Może i podane opisy są użyteczne, ale wprowadzają ludzi w błąd.

Strony: 1 2 3 [4]