ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: dp116 w 25 Kwiecień 2012, 13:42:10
-
Czy wie ktoś na jakiej stronie można znaleźć rozkłady pociagów towarowych? (Insteresuje mnie głównie Warszawski Węzeł Kolejowy, ale inne też byc mogą).
-
Ja może coś dodam do pytania: Czy w ogóle istnieje jeszcze coś takiego jak rozkład jazdy pociągów towarowych? Czy może teraz wszystkie pociągi mają przy zamówieniu tworzony indywidualny rozkład jazdy (a i tak zgodnie z nim nie jeżdżą)?
-
Najpewniej jedyne miejsce, aby zdobyć taki rozkład to nastawnia, a w niej miły dyżurny.
Chociaż jest taki poczciwy program o nazwie "Kolejarz" i tam są towarowe w rozkładzie możesz zajrzeć. Nie wiem skąd biorą te towarowce. Pewnie chodzą na nastawnie tak jak napisałem, albo mają znajomości w PKP Cargo itd. ;)
Co do pytania @djuzi nie mam zielonego pojęcia.
-
Najpewniej jedyne miejsce, aby zdobyć taki rozkład to nastawnia, a w niej miły dyżurny.
Chociaż jest taki poczciwy program o nazwie "Kolejarz" i tam są towarowe w rozkładzie możesz zajrzeć. Nie wiem skąd biorą te towarowce. Pewnie chodzą na nastawnie tak jak napisałem, albo mają znajomości w PKP Cargo itd. ;)
Co do pytania @djuzi nie mam zielonego pojęcia.
Wiem, że jest "Kolejarz" i właśnie do niego szukam rozkładów, żeby zrobić samemu stację, plany stacji mam ze strony semaforek.xt.pl (http://semaforek.xt.pl)
-
Na nastawni to sobie z SWDRa wyciągniesz :D Ale towary chodzą różnie. Np u mnie w jedną nockę potrafi przejechać ok 30 towarów (od ok północy do 4-5), a czasem jadą 2.
-
Powiedzmy obie szczerze. PKP Cargo wycofuje się coraz bardziej z planowych obiegów towarowych. Zostało coraz mniej. Bardziej opłaca się indywidualne "katalog" odpalić, niż czasem codziennie ciągać po 2-3 wagony, lub całkiem odwoływać pociąg.
-
Na nastawni to sobie z SWDRa wyciągniesz :D Ale towary chodzą różnie. Np u mnie w jedną nockę potrafi przejechać ok 30 towarów (od ok północy do 4-5), a czasem jadą 2.
To co mam poprostu pójść na nastawnie i poprosić, żeby mi dali SWDR-a? A jak mi nie dadzą? ???
-
W sumien nie ma juz czegos takiego jak rozklad jazdy pociagow towarowych. Zdarzaja sie oczywiscie wyjatki w postaci pociagow sztywnych ale w skali sieci jest ich bardzo malo.
-
To w takim razie co muszę zrobić, żeby dostać ten SWDR? Pójść na nastawnię i co powiedzieć do domofonu, "chciałbym dostać SWDR"? ???
-
To w takim razie co muszę zrobić, żeby dostać ten SWDR? Pójść na nastawnię i co powiedzieć do domofonu, "chciałbym dostać SWDR"? ???
To brzmi, jakbyś chciał dostać instalkę.... :D:D Po 2 wątpie, żeby Cie wpuścili na budę....
-
Przy obecnym planowaniu pociągów towarowych, to wyjdzie na to samo, jakbyś sobie sam wymyślił rozkład...
Po prostyu, powklejaj jakieś towary między planowa osobowe i wyjdzie w sumie na to samo. Numeruj sobie dla Wa-wy, czyli
1120xx, 1130xx, 1112xxx dla luzaków.
Ot, cała magia :P
-
A dla luzaków trzecia cyfra nie powinna być 8? Nie biorę tu przykładu z Szczecińskiej numeracji.
-
instalkę.... :D:D
Wiesz ile ja bym dał za nią... ;) Siedziałbym sobie przy komputerze i wszystko bym widział, skanera nasłuchowego nie trzeba ;) Widzę, że wyjechał towar z sąsiedniej stacji, to chwytam aparat i na stację. Tylko chyba zdobycie takiej instalki byłoby niemożliwe, nie wiem jak z uwierzytelnianiem połączenia, a nawet jeśli się uda, to a nuż kogoś namierzą, że "na lewo ciągnie rozkład" i CBŚ wparuje o 6.00 rano...
-
Te dziewieciocyfrowe numery pociagow to tez niezly wymysl w niektorych IZ :P
-
Tylko chyba zdobycie takiej instalki byłoby niemożliwe, nie wiem jak z uwierzytelnianiem połączenia, a nawet jeśli się uda, to a nuż kogoś namierzą, że "na lewo ciągnie rozkład" i CBŚ wparuje o 6.00 rano...
SWDR działa tylko w wewnętrznej sieci VPN PLKi, więc installka była by raczej bezużyteczna.
Te dziewieciocyfrowe numery pociagow to tez niezly wymysl w niektorych IZ :P
Które pociągi mają dziewięć cyfr? Takie to mi się nie będą w tabelkach mieścić :P
-
A dla luzaków trzecia cyfra nie powinna być 8? Nie biorę tu przykładu z Szczecińskiej numeracji.
Nie wiem. pojechałem po logice, że luzakom ta sama co dwie pierwsze.
Te dziewieciocyfrowe numery pociagow to tez niezly wymysl w niektorych IZ :P
U nas wszystkie Regio, IR, TLK mają 5-cio cyfrową numerację.
Sztywne towarowe, 5 lub 4 cyfry.
EIC 4 cyfry.
Katalogi wszystkie 6
Sieciowcy lub UN - PKP PLK - 6 lub 7 cyfrówkę.
-
instalkę.... :D:D
Wiesz ile ja bym dał za nią... ;) Siedziałbym sobie przy komputerze i wszystko bym widział, skanera nasłuchowego nie trzeba ;) Widzę, że wyjechał towar z sąsiedniej stacji, to chwytam aparat i na stację. Tylko chyba zdobycie takiej instalki byłoby niemożliwe, nie wiem jak z uwierzytelnianiem połączenia, a nawet jeśli się uda, to a nuż kogoś namierzą, że "na lewo ciągnie rozkład" i CBŚ wparuje o 6.00 rano...
Myślisz, że jak będziesz miał instalkę SWDR-a to coś zdziałasz? To się grubo mylisz ;) No chyba, że jesteś dobrym hakerem i się wepniesz z domu w wewnętrzną sieć intranetową PLK-i.
Samą instalką sobie możesz wytrzeć.... ;)
-
U nas wszystkie Regio, IR, TLK mają 5-cio cyfrową numerację.
Sztywne towarowe, 5 lub 4 cyfry.
EIC 4 cyfry.
Katalogi wszystkie 6
Sieciowcy lub UN - PKP PLK - 6 lub 7 cyfrówkę.
Nie no tak to jest wszedzie tylko te siedmiocyfrowe numery mnie smiesza :D
-
Z tego co czytam to widzę, że w takim razie mogę ułożyć rozkład wg. własnego wyobrażenia. Niemożna dostać jednak SWDR-a w formie np.: PDF, u mnie pod szkołą przejeżdża regularnie o tej samej godzinie służbowy pociąg KM oraz jakieś pociągi pośpieszne (też służbowe). Służbowe czasami też mają ustalony grafik, więc jednak SWDR przydałby się.
-
SWDR to system wspomagania dyżurnego ruchu. Nie ma SWDR-a w PDFie, to tak program ;)
-
Dane w SWDR się zmieniają co chwila, trudno by go wydać w pdf'ie :P
-
Inaczej mówiąc:
SWDR to program wspomagający pracę dyżurnego ruchu, pokazujący wszystkie planowane pociągi w wybranym okresie - kursujące, nie kursujące, odwołane, zatrzymane + ich opóźnienia, dane, telegramy itd. Wszystko to dynamicznie się zmienia, a dzięki odświeżaniu co kilka minut dyżurny ruchu ma zawsze świeże informacje o pociągach, które mają pojawić się na jego stacji.
W SWDRze są też często zamieszczane indywidualne rozkłady jazdy dla pociągów towarowych. Jako, że regularne kursowania "brutta" są już w obecnych czasach rzadkością - pociągi towarowe jeżdżą na indywidualne zamówienie przewoźnika, mają indywidualny rozkład jazdy. Rzadko jednak się zdarza, że pociągi te jeżdzą zgodnie z tym rozkładem.
Te wszystkie dane są dostępne dla dyżurnych ruchu, dyspozytorów i oczywiście przewoźników, którzy zamawiają te pociągi.
-
Dane w SWDR się zmieniają co chwila, trudno by go wydać w pdf'ie :P
Wydaje Ci się, prosta biblioteka generująca skrypt z bazy do PDF-a, ale jak mówisz, to służy do czegoś innego niż typowy rozkład jazdy. Jedynie można na daną chwilę zrobić zrzut bazy.
-
Jedynie można na daną chwilę zrobić zrzut bazy.
No właśnie o to chodzi, po co komu chwilowy zrzut bazy ;) Po kilku minutach przestaje być aktualny :)
-
Witam. Chciałbym delikatnie pobudzić wątek do życia, lecz nie będę oczywiście pytał o to samo, co przedmówcy.
Przeczytałem cały wątek, zdaję sobie sprawę jak wygląda organizacja ruchu towarowego na szlakach PLK, ale może znalazłaby się gdzieś informacja nt. przewoźników, którzy prowadzą działalność przewozów towarowych, jakieś informacje o rodzajach prowadzonych przewozów towarowych przez konkretnych przewoźników, wykaz punktów handlowych (np. punktów, gdzie pociągi są zestawiane, przeformowywane, rozformowywane). Chodzi zatem nie tyle o konkretny wyciąg z SWDR-a, lub inny wykaz konkretnych pociągów, a jakieś kompendium, przy pomocy którego można by ułożyć własny rozkład towarowy i byłby on w miarę spójny pod względem merytorycznym z rzeczywistością.
Dzięki z góry za wszelkie informacje.
-
Jeżeli ruch w danym miejscu istotnie się nie zmienił przez ostatnie 4-5 lat, można się oprzeć na dodatkach 4B do WRJP, w których znajdował się wykaz wszystkich pociągów PKP Cargo (chyba już nie są wydawane? zresztą na co komu rozkłady planowe jak większość jeździ już na indywidualnych). Można się było z nich zorientować mniej więcej co, skąd, dokąd i kiedy jeździ. Do tego dodajemy aktualne zasady numeracji i własne obserwacje - natężenie ruchu, składy, obsługa trakcyjna itp. Problemem są przewoźnicy prywatni, choć można założyć, że przejęli oni część rynku od PKP Cargo.
-
Wykaz posterunków handlowych możesz znaleść na stronie PLK
Co do towarów istnieją jeszcze zeszyty służbowe. Każda dyrekcja posiada swój zeszyt, który zmienia się na początku nowego rozkładu. Do zdobycia u zaprzyjaznionych mechanikow/dyspozytorow/naczelnikow/zawiadowców. W końcu się rozkład zmienia.
Moja zasada w kolejarzu gdy chce pisać towarowe, po prostu biorę z głowy to co może przejeżdżać przez daną stację.
Najpewniejsze zawsze są składy z węglem, i możesz pisać np. KWK Wesoła, KWK Staszic, KWK Julian. Powrotne to Tarnowskie Góry, Łazy. Drugą serią to kontenerowce, są już prawie wszędzie więc wpisz jakieś bazy kontenerowe. Trzecia to zobacz jakie są firmy nie daleko Ciebie i co produkują, nastęnie dopasuj wagony i masz kolejny poc.
Swego czasu pamiętam były sztywniaki które obsługiwały ważne węzły rozrządowe, np Warszawa Praga - Skarżysko Kam, Poznań Franowo - Skarzysko Kam. a teraz ciekawe ile ich zostało?
-
Swego czasu pamiętam były sztywniaki które obsługiwały ważne węzły rozrządowe, np Warszawa Praga - Skarżysko Kam, Poznań Franowo - Skarzysko Kam. a teraz ciekawe ile ich zostało?
z brochowa jest do tarnowskich i do poznania
-
Wbrew pozorom sztywne pociagi to jescze ciagle okolo 15% ruchu w CARGO.
-
niby ta... ale to że jadą jak chcą to inna sprawa ;p
no i sprawę jeszcze zdawki ratują ;d
-
Akurat sztywniaki jak juz jada to rozkladowo :)