ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Testowo => Wątek zaczęty przez: ISDRowiec1 w 26 Październik 2012, 22:31:27

Tytuł: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: ISDRowiec1 w 26 Październik 2012, 22:31:27
Witam, mam taki problem. Otóż pobrałem wersję ISDR - Testowo i od początku zabawy z Liskowa nie przyjąłem żadnego pociągu, ponieważ... Najpierw zacznę od tego, że dostaję telefon z Liskowa czy Zbyszków, z pytaniem czy droga dla pociągu xyz jest wolna na co odpowiadam, że tak. Po chwili jednak mam kolejny telefon z informacją, że osoba xyz nie może wyprawić pociągu o numerze xxxx. O ile ze Zbyszków udało mi się przyjać kilka razy pociąg, o tyle z Liskowa ani razu jeszcze do mnie pociag nie przyjechał i nie wiem czy to jakiś błąd, czy tak ma być, ale patrząc na to z drugiej strony to trochę bezsensu pociągi wpisywać w rozkład z Wilamowic, skoro i tak nic nie może przyjechać. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 26 Październik 2012, 23:43:44
A może byś tak kolego dał łaskawie blok Poz do Liskowa, skoro dałeś wolną telefonicznie?
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 27 Październik 2012, 00:13:13
Najczęściej zadawane pytania, pkt 4.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 27 Październik 2012, 10:56:30
Żeby Liskowo mogło wyprawić pociąg do Ciebie muszą być spełnione dwa warunki.
1) Danie wolnej drogi telefonogramem "Dla poc xxxxx droga jest wolna".
2) Blok pozwolenia musi być zablokowany.

Jak na obrazku niżej. Naciskasz przycisk Poz1L przez 1 sekunde, aby szczelina z blokiem Poz1L zmieniła kolor na czerwony.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 27 Październik 2012, 19:29:30
Kiedyś tak było, żeby samodzielnie stanąć za pulpitem, trzeba było zdać tzw. autoryzację, która między innymi obejmowała kontrolę wiedzy z obsługi urządzeń srk i zasad działania urządzeń srk...
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 27 Październik 2012, 20:16:36
A teraz jak jest? I co to ma do tematu? ;)
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 27 Październik 2012, 20:38:33
I co to ma do tematu?
Choćby to, że jak się chce jeździć autem, to trzeba mieć prawo jazdy.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 27 Październik 2012, 20:42:56
Owszem, tylko problematyka tego wątku tyczy się tego, że @ISDRowiec1 nie zapoznał się z readme i nie potrafi posługiwać się programem, a nikt tu nie mówi o rzeczywistej pracy ISDR  8)
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 27 Październik 2012, 20:47:44
1.1 [fragment] Program powstaje jako projekt hobbystyczny, jednak może również znaleźć zastosowanie jako narzędzie dydaktyczne służące do prezentacji działania urządzeń srk i zasad prowadzenia ruchu kolejowego.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 27 Październik 2012, 21:38:52
A ja odniosłem wrażenie, że @ISDRowiec1 nie tylko nie przeczytał readme, ale nie zna zasad prowadzenia ruchu pociągów na szlaku. Sama znajomość obsługi li tylko programu to jeszcze nie wszystko..
nikt tu nie mówi o rzeczywistej pracy ISDR 
W takim razie jaka jest różnica między "obsługą programu" (poprawną, oczywiście), a rzeczywistą pracą ISDR przy obsłudze pulpitu kostkowego?
 
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 27 Październik 2012, 21:48:15
M.in to, że w rzeczywistości jak coś pójdzie nie tak są tego konsekwencje (nie muszę chyba mówić jakie), a tutaj po prostu wyłączysz symulacje i wczytasz od nowa.
Za bardzo wczułeś się w ten symulator i już nie widzisz różnicy pomiędzy rzeczywistością, a fikcją. To złe.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 27 Październik 2012, 22:09:57
@Pr1_
Trzy posty wyżej przytoczyłeś taki cytat:
1.1 [fragment] Program powstaje jako projekt hobbystyczny, jednak może również znaleźć zastosowanie jako narzędzie dydaktyczne służące do prezentacji działania urządzeń srk i zasad prowadzenia ruchu kolejowego.
I rzeczywiście jest to racja. Jest to wspaniały program, na którym można się wiele nauczyć. Tylko że jak ma to spełniać taką rolę, jaką raczyłeś podkreślić powyższym cytatem, to uwaga o wyłaczeniu aplikacji, jak coś pójdzie nie tak i ponownym jej wczytaniu jest zaprzeczeniem walorów dydaktycznych programu. Oczywiście, można ten program potraktować wyłącznie jako dobrą zabawkę, tylko wówczas proszę nie mieszać do tego kolei. I bynajmniej nie chodzi tu o konsekwencje natury służbowej czy prawnej, które różnią rzeczywistą pracę ISDR z obsługą programu.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 27 Październik 2012, 23:19:13
się w ten symulator i już nie widzisz różnicy pomiędzy rzeczywistością, a fikcją. To złe.

a że tak zapytam na jakiej podstawie doszedłeś do takiego wniosku?
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 28 Październik 2012, 11:57:23
Cytuj
W takim razie jaka jest różnica między "obsługą programu" (poprawną, oczywiście), a rzeczywistą pracą ISDR przy obsłudze pulpitu kostkowego?
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 28 Październik 2012, 13:30:57
Cytuj
W takim razie jaka jest różnica między "obsługą programu" (poprawną, oczywiście), a rzeczywistą pracą ISDR przy obsłudze pulpitu kostkowego?

Tu nie położysz nóg na pulpit...
A autoryzację na TW jak ktoś chcę to mogę załatwić lewą  ;)
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 09 Listopad 2012, 11:15:37
A ja mam z kolei problem z wyprawieniem pociągu do Ls. Miałem pewna usterkę, więc pomimo zatwierdzonej drogi z Ls nie chciał mi się zatwierdzić semafor T. Wpuściłem pociąg na SzT. Pociąg przyjechał, wyjechał ode mnie już normalnie, ale nie zgasła mi kontrolka zajętości toru z Ls i nie załączyły się kontrolki KoS i SKP1L. Piliło mi wypuścić jeden pociąg, więc jakimś cudem dogadałem się z wirtualnym dyżurnym w Ls i przyjął info, że pociąg, który zajmował szlak już do mnie wjechał, dał pozwolenie na wyjazd do niego następnego pociągu. Nie poszło za tym jednak żadne widoczne zatwierdzenie drogi, bo lampki zajętości toru nadal się grzeją. Postanowiłem być sprytniejszy i dałem Sz na wyjazd. No ale właśnie... nie mogę teraz zablokować bloku. Pociąg zaległ mi na szlaku. Czy ta sytuacja jest jeszcze do odratowania? Czy już popsułem wszystko, co się dało popsuć?  ;)
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 09 Listopad 2012, 11:58:04
Najczęściej zadawane pytania, pkt 2.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: dawid plk w 09 Listopad 2012, 13:24:18
Ja rozumiem nowi użytkownicy mają prawo nie wiedzieć, ale po to jest zrobiona dokumentacja itp, itd. żeby ją czytać i jak można tego nie uszanować gdy ktoś  poświęcał swój prywatny czas żeby to napisać  i żeby to ktoś przeczytał i zastosował w praktyce, ludzie!!! :-\
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 10 Listopad 2012, 09:37:46
A ja mam z kolei problem z wyprawieniem pociągu do Ls. Miałem pewna usterkę, więc pomimo zatwierdzonej drogi z Ls nie chciał mi się zatwierdzić semafor T. Wpuściłem pociąg na SzT. Pociąg przyjechał, wyjechał ode mnie już normalnie, ale nie zgasła mi kontrolka zajętości toru z Ls i nie załączyły się kontrolki KoS i SKP1L. Piliło mi wypuścić jeden pociąg, więc jakimś cudem dogadałem się z wirtualnym dyżurnym w Ls i przyjął info, że pociąg, który zajmował szlak już do mnie wjechał, dał pozwolenie na wyjazd do niego następnego pociągu. Nie poszło za tym jednak żadne widoczne zatwierdzenie drogi, bo lampki zajętości toru nadal się grzeją. Postanowiłem być sprytniejszy i dałem Sz na wyjazd. No ale właśnie... nie mogę teraz zablokować bloku. Pociąg zaległ mi na szlaku. Czy ta sytuacja jest jeszcze do odratowania? Czy już popsułem wszystko, co się dało popsuć?  ;)

1. Przy przyjmowaniu pociągu na "Sz" należy użyć przycisku doraźnego blokady liniowej bloku końcowego "dKo". W tym konkretnym przyadku "dKoT".

2. W momencie kiedy nie możesz oddać bloku końcowego (KoT) do Liskowa, powinieneś wprowadzić telefoniczne apowiadanie pociągów po torze szlakowym, prowadzić ruch pociągów na podstawie telefonogramów, bez obsługiwania blokady liniowej. Czyli podajesz o której godzinie poc. wyjechał i przyjechał.

3. Liskowo nie przyjmie pociągu podczas telefonicznego zapowiadania, póki nie zablokujesz bloku początkowego lub nie podasz czasu odjazdu od Ciebie.

Reszta to odczytania w dokumentacji symulatora oraz instrukcji Ir-1.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 12 Listopad 2012, 14:48:15
Najczęściej zadawane pytania, pkt 2.
A ja mam z kolei problem z wyprawieniem pociągu do Ls. Miałem pewna usterkę, więc pomimo zatwierdzonej drogi z Ls nie chciał mi się zatwierdzić semafor T. Wpuściłem pociąg na SzT. Pociąg przyjechał, wyjechał ode mnie już normalnie, ale nie zgasła mi kontrolka zajętości toru z Ls i nie załączyły się kontrolki KoS i SKP1L. Piliło mi wypuścić jeden pociąg, więc jakimś cudem dogadałem się z wirtualnym dyżurnym w Ls i przyjął info, że pociąg, który zajmował szlak już do mnie wjechał, dał pozwolenie na wyjazd do niego następnego pociągu. Nie poszło za tym jednak żadne widoczne zatwierdzenie drogi, bo lampki zajętości toru nadal się grzeją. Postanowiłem być sprytniejszy i dałem Sz na wyjazd. No ale właśnie... nie mogę teraz zablokować bloku. Pociąg zaległ mi na szlaku. Czy ta sytuacja jest jeszcze do odratowania? Czy już popsułem wszystko, co się dało popsuć?  ;)

1. Przy przyjmowaniu pociągu na "Sz" należy użyć przycisku doraźnego blokady liniowej bloku końcowego "dKo". W tym konkretnym przyadku "dKoT".

2. W momencie kiedy nie możesz oddać bloku końcowego (KoT) do Liskowa, powinieneś wprowadzić telefoniczne apowiadanie pociągów po torze szlakowym, prowadzić ruch pociągów na podstawie telefonogramów, bez obsługiwania blokady liniowej. Czyli podajesz o której godzinie poc. wyjechał i przyjechał.

3. Liskowo nie przyjmie pociągu podczas telefonicznego zapowiadania, póki nie zablokujesz bloku początkowego lub nie podasz czasu odjazdu od Ciebie.

Reszta to odczytania w dokumentacji symulatora oraz instrukcji Ir-1.


Problem udało się już rozwiązać, niemniej dziękuję wszystkim, którzy wykazali cierpliwość, i okazali mi pomoc.

Ja rozumiem nowi użytkownicy mają prawo nie wiedzieć, ale po to jest zrobiona dokumentacja itp, itd. żeby ją czytać i jak można tego nie uszanować gdy ktoś  poświęcał swój prywatny czas żeby to napisać  i żeby to ktoś przeczytał i zastosował w praktyce, ludzie!!! :-\

Nie zawsze jest tak, że zadanie pytania jest równoznaczne z brakiem chęci czytania dokumentacji, a tym samym brakiem poszanowania czasu i pracy piszącego. Jednakże czytanie obszernej dokumentacji z pełnym zrozumieniem to abstrakcja. Zawsze coś nam umknie i później, gdy pojawia się problem musielibyśmy ją czytać ponownie w całości, zwracając tym razem uwagę na potencjalnie satysfakcjonujące nas rozwiązania (o ile one i za drugim razem nam nie umkną). Można próbować przeszukać dokumentację przez podanie słów kluczowych problemu, ale jeśli użyjemy niewłaściwych zwrotów kluczowych, możemy nic nie znaleźć. Moim zdaniem zatem dokumentacja to nie wszystko. Dużo początkującym daje także życzliwość i pomocna dłoń ze strony doświadczonych. I dlatego jeszcze raz pragnę podziękować wszystkim, którzy pochylili sie nad moim problemem i przepraszam, za ciut za długą dygresję.  ;)
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: mirekbrnosim w 09 Grudzień 2012, 22:30:47
Czytanie dokumentacji to nie abstrakcja, tylko pewien obowiązek, aby coś wykonywać właściwie. Pan Paweł przygotował profesjonalny symulator nastawni i dołączył do nie go profesjonalną dokumentację, z którą trzeba się należycie zapoznać. Ukłony w kierunku jego ciężkiej pracy. Młodzi -  czytanie i jeszcze raz czytanie, czy to lektur a nie opracowań z internetu - to kształtuje Wasz mózg. Macie taki powszechny dostęp do informacji a nie korzystacie z tego.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 09 Grudzień 2012, 22:45:57
Czytanie dokumentacji to nie abstrakcja, tylko pewien obowiązek, aby coś wykonywać właściwie. Pan Paweł przygotował profesjonalny symulator nastawni i dołączył do nie go profesjonalną dokumentację, z którą trzeba się należycie zapoznać. Ukłony w kierunku jego ciężkiej pracy. Młodzi -  czytanie i jeszcze raz czytanie, czy to lektur a nie opracowań z internetu - to kształtuje Wasz mózg. Macie taki powszechny dostęp do informacji a nie korzystacie z tego.

A potem idzie taki na ISDR-a i nie czyta RTS-ów  ;)
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 10 Grudzień 2012, 19:54:48
Sama dokumentacja do programu jest już swoistym opracowaniem przepisów z Instrukcji oraz pewnych zasad obsługi programów Windows, także wiecie, rozumiecie...

Ciężko mi tu się ustosunkować, co warto by było znać jako pierwsze - czy instrukcje, czy dokumentację programu. Myślę, że każdy to na swój sposób musi ugryźć. Niemniej, problemem raczej jest to, że ktoś szybko by chciał coś już działać. A tutaj tak się nie da. Bo to nie jest intuicyjna gra logiczna, gdzie się rozpracowuje samemu kolejne etapy. Bez znajomości pewnych zagadnień kolejowych ani rusz. Poziom użytkowników programu jest bardzo różny, stąd raczej proponowałbym wymianę wiedzy między użytkownikami, by spowodować obopólny jej wzrost  ;). Tylko w ten sposób można będzie stworzyć pewną społeczność ISDRa, która w przyszłości zaowocuje znacznym rozwojem.
Myślę, że Paweł cieszyłby się gdyby takie coś powstało. Mamy już podwaliny, tylko trzeba obrać kierunek działań. To forum ma spore możliwości wymiany informacji, tak, by tę wiedzę wymieniać i przeć do przodu.
Tytuł: Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 10 Grudzień 2012, 21:20:48
A tutaj tak się nie da. Bo to nie jest intuicyjna gra logiczna, gdzie się rozpracowuje samemu kolejne etapy. Bez znajomości pewnych zagadnień kolejowych ani rusz.ak, by tę wiedzę wymieniać i przeć do przodu.

Taa. Jak grałem w Osielec - bo ISDR-a jeszcze nie było, to nie wiedziałem o co chodzi, czemu mi się świeci jakieś pwl i wg planu sąsiad do mnie niczym nie jedzie. A potem wiedziałem, że jak wcisnę Po to Pwl gaśnie i jakoś doszedlem co to jest :)

Jak zassałem ISDR-a v. 1 to też nie było dokumentacji i nie wiedziałem jak zamknąć przejazd etc. Fakt, wystarczy poczytać jak się obsługuje blokady itp i można po woli śmigać. :)