Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek__9292

Strony: [1] 2 3 4
1
Inne / Aplikacja Semafor
« dnia: 25 Listopad 2024, 20:25:54 »
Cześć!
Na wstępie razem z Pitkiem chcielibyśmy życzyć Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kolejarza!

Od 2015 roku Pitek rozpoczął prace nad aplikacją ułatwiającą naukę przepisów kolejowych, która umożliwia szybki i prosty dostęp do opisów sygnałów i wskaźników stosowanych na PKP PLK. Przez lata przechodziła ona wiele aktualizacji, powstały trzy wersje we współpracy z różnymi osobami.
Dzisiaj została udostępniona czwarta wersja aplikacji, która powstała we współpracy ze mną. W porównaniu z poprzednią wersją aplikacja przeszła sporą metamorfozę, dzięki czemu jest płynniejsza, a także została uaktualniona do najnowszej instrukcji Ie-1 i rozwinięta o dodatkowe moduły. Oprócz samej aplikacji została otwarta również strona internetowa PITKOWA KOLEJ, która pozwala na korzystanie z aplikacji z dowolnej przeglądarki internetowej (na komputerze lub telefonie).
 
Lista obsługiwanych modułów w nowej aplikacji:
  • zmienne układy komór i wyglądu dla:
    • semaforów półsamoczynnych,
    • sygnalizatorów SBL,
    • sygnalizatorów powtarzających,
    • tarcz ostrzegawczych świetlnych,
    • tarcz manewrowych świetlnych,
    • semaforów kształtowych,
  • sygnalizator sygnału zastępczego,
  • tarcza ostrzegawcza przejazdowa,
  • tarcza rozrządowa świetlna i kształtowa,
  • tarcze ostrzegawcze kształtowe nieruchome, dwustawne i trójstawne,
  • tarcza manewrowe kształtowe,
  • tarcza zaporowa kształtowa,
  • wszystkie wskaźniki ogólnoeksploatacyjne, ETCS, sieć trakcyjna,
  • pozostałe wskaźniki,
  • sygnały nadawane przez pojazdy i osoby,
  • współpraca sygnalizatorów

A tutaj zmiany, jakie zaszły w obecnej wersji 4.0.0:
  • oparcie aplikacji o bibliotekę React JS - rezygnacja z Unity Engine,
  • całkowita zmiana wyglądu aplikacji,
  • nowoczesne grafiki,
  • dodano tryb nocny,
  • reakcja elementów aplikacji na zmianę trybu wyświetlania,
  • dodano obsługę języka angielskiego,
  • dodano możliwość zmiany układu komór sygnalizatorów,
  • dodano dodatkowy sposób zaświecania sygnałów na sygnalizatorach - wybór z listy,
  • dodano możliwość wyboru wskaźników / sygnałów z listy lub po kolei za pomocą dedykowanych przycisków,
  • dodano możliwość powiększania wyświetlanych grafik,
  • dodano wskazówki/pomoc w przypadku większości kart aplikacji,
  • nowa zakładka dla sygnalizatorów - sygnalizator zastępczy,
  • nowe zakładki dla sygnalizatorów kształtowych - tarcza ostrzegawcza nieruchoma, dwustawna, tarcza manewrowa nieruchoma,
  • pogrupowanie wskaźników,
  • nowa zakładka - sygnały na pociągowe z interaktywnym pojazdem umożliwiającym zapalanie świateł,
  • nowa zakładka - współpraca sygnalizatorów,
  • nowe dźwięki,
  • semafor kształtowy otrzymał dodatkowo możliwość wyświetlania sygnału zastępczego,
  • zmiana ikony aplikacji

Aplikacja typowo nie jest dostępna na telefony z iOS, ponieważ pełne konto dewelopera kosztuje 99$ rocznie + koszty sprzętu z MAC, telefon do testów - co przy darmowej aplikacji się kompletnie nam nie kalkuluje. Natomiast ze względu na otwarcie strony internetowej (dużo niższe koszty), można aplikację swobodnie wyświetlić w przeglądarce telefonów Apple.
W filmie poniżej Pitek prezentuje aplikację, jest również instrukcja dla użytkowników iPhone'ów, jak dodać stronę z aplikacją do listy swoich aplikacji i mieć bezpośredni dostęp do aplikacji.
PREZENTACJA APLIKACJI

Miłej zabawy i nauki!

2
Inne / Odp: Dokumentacja dyżurnego ruchu w wersji MS Excel
« dnia: 04 Październik 2024, 16:11:41 »
Na stronie głównej forum 3 link od góry ;)

3
Inne / Dokumentacja dyżurnego ruchu w wersji MS Excel
« dnia: 03 Październik 2024, 23:34:52 »
Na serwerze Discord projektu zauważyłem, że dużo osób prowadzi dokumentację ruchową w różnych formach (papierowo lub przez udostępnione pliki w symulatorze). W związku z tym postanowiłem udostępnić swój arkusz kalkulacyjny zawierający wszystkie dzienniki, które wypełnia dyżurny ruchu.

Początkowo arkusz został stworzony w celach prywatnych, jednak podczas szkoleń na dyżurnego ruchu zauważyłem, że instruktorzy chcąc nauczyć wypełniania dzienników albo nie mają żadnych w wersji elektronicznej, albo mają jakieś bardzo proste, z którymi mają problem (słaba znajomość programów typu Word czy Excel). Postanowiłem więc odkopać stary arkusz i go uzupełnić o brakujące dzienniki oraz nieco zautomatyzować poprzez makra tak, aby osoba która nie zna zaawansowanych operacji w Excelu mogła bez problemu wykreślać rubryki, pisać przez całą szerokość, obramowywać działki w rozkazach pisemnych itp.

W pierwszym arkuszu udostępnionego skoroszytu znajduje się instrukcja wypełniania poszczególnych dzienników oraz lista makr, które uruchamiane są poprzez odpowiednią kombinację klawiszy. Instrukcja jest napisana w taki sposób, aby osoba która nigdy nie używała Excela potrafiła obsługiwać skoroszyt, stąd dla większości cześć informacji będzie oczywista ;). Zapraszam do dyskusji nad ewentualnie znalezionymi błędami, sugestiami lub propozycjami rozwoju. W przypadku większego zainteresowania mogę rozważyć stworzenie wersji dla pakietu LibreOffice.

4
ISDR - Tematy ogólne / Przebiegi pozwalające na wykazywanie rozprucia
« dnia: 05 Sierpień 2023, 00:58:05 »
Niektóre zależności pozwalają na utwierdzanie przebiegów przez rozjazdy ze wspólną izolacją, podczas gdy jeden z tych rozjazdów, po którym aktualnie nie jedziemy nie wykazuje kontroli położenia, przez co jazda po takiej drodze przebiegu prowadzi do wykazywania rozprucia.

Wykaz przebiegów, gdzie występuje takie zjawisko:

Osielec
Brak kontroli położenia 2
- Spod A na tor 2
- Spod Tm1 na tor 2
- Spod E do Makowa
- Spod Em za Tm1

Brak kontroli położenia 14
- Spod N na tor 3
- Spod Tm15 na tor 3b
- Spod M do Jordanowa
- Spod Mm za Tm15

Raciąż
Brak kontroli położenia 3/4cd
- Spod Tm1 na tor 1 lub 2
- Spod Jm za Tm1
- Spod Hm za Tm1

Brak kontroli położenia 12
- Spod P do Sierpca
- Spod R do Sierpca
- Spod Pm za Tm14, Tm15 lub Tm16
- Spod Rm za Tm14, Tm15 lub Tm16
- Spod Z na tor 5 lub 7
- Spod Tm16 na tor 5 lub 7
- Spod Tm15 na tor 5 lub 7
- Spod Tm14 na tor 5 lub 7

Brak kontroli położenia 14/Wk12
- Spod Pm za Tm14, Tm15 lub Tm16
- Spod Tm16 na tor 5
- Spod Tm15 na tor 5
- Spod Tm14 na tor 5

Tomaszów Mazowiecki
Brak kontroli położenia 13/Wk13
- Spod Tm1 na tor 14
- Spod Tm2 na tor 14
- Spod E14m za Tm1 lub Tm2

Brak kontroli położenia 37
- Spod F1m na tor 21
- Spod Tm24 na tor 1a

Brak kontroli położenia 55/Wk55
- Spod G12m za Tm40, Tm58, Tm56, Tm55, Tm54 lub Tm53
- Spod Tm40 na tor 12
- Spod Tm58 na tor 12
- Spod Tm56 na tor 12
- Spod Tm55 na tor 12
- Spod Tm54 na tor 12
- Spod Tm53 na tor 12

Brak kontroli położenia 60/Wk60
- Spod G3m za Tm58, Tm56, Tm55, Tm54, Tm53, Tm51
- Spod Tm41 za Tm58, Tm56, Tm55, Tm54, Tm53, Tm51
- Spod Tm42 za Tm58, Tm56, Tm55, Tm54, Tm53, Tm51
- Spod Tm58 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm56 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm55 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm54 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm53 na tor 3b, 5 lub 7
- Spod Tm51 na tor 3b, 5 lub 7

Brak kontroli położenia 63
- Spod Tm47 na tor 13
- Spod Tm45 na tor 11

Brak kontroli położenia 64
- Spod G4m za Tm58, Tm56, Tm55, Tm54 lub Tm53
- Spod Tm58 na tor 4
- Spod Tm56 na tor 4
- Spod Tm55 na tor 4
- Spod Tm54 na tor 4
- Spod Tm53 na tor 4

Wieliszew
Brak kontroli położenia 3/4
- Spod Tm1 na tor 3
- Spod Em za Tm1

Brak kontroli położenia 12/14cd
- Spod Tm10 na tor 3
- Spod Tm12 na tor 3
- Spod R na tor 3
- Spod Km za Tm10 lub Tm12

Brak kontroli położenia 16ab/18
- Spod Tm11 na tor 1 lub 2
- Spod Hm za Tm11
- Spod Jm za Tm11

5
Starzyny / Odp: Semafor D
« dnia: 15 Kwiecień 2023, 20:44:02 »
Powodem jest tutaj usterka blokady liniowej od Koniecpola. Prawdopodobnie po przyjeździe jednego z pociągów z Koniecpola objawiła się usterka, polegająca na tym, że nie dało się zablokować bloku końcowego. Wówczas zostało wprowadzone telefoniczne zapowiadanie pociągów. Aby móc podać semafor wjazdowy zastawka bloku końcowego nie może być zwolniona (najczęściej na pulpitach kostkowych jest to lampka kontrolna przy przycisku bloku końcowego, tutaj jej nie ma). W tej sytuacji pociągi należy przyjmować na sygnały zastępcze do czasu naprawy blokady, po jej naprawie należy spróbować zablokować blok końcowy do Koniecpola, jeżeli nie będzie to możliwe to następny pociąg należy również przyjąć na sygnał zastępczy, używając uprzednio dKoD. Po wjeździe tego pociągu blok końcowy powinien zablokować się prawidłowo i od tego momentu będzie możliwość podawania semafora wjazdowego D.

6
Starzyny / Odp: Problem z blokadą Starzyny - Psary
« dnia: 22 Marzec 2023, 18:03:32 »
Wysyłam zapis po naprawie blokady.

7
Starzyny / Odp: Problem z blokadą Starzyny - Psary
« dnia: 20 Marzec 2023, 20:42:58 »
Po kilku próbach znalazłem sposób na "naprawę" blokady:

  • Dzwonimy do Psar i nadajemy telefonogram "Pociąg 3504 jest zatrzymany".
  • Otwieramy okno "Ustawienie składu" z narzędzi i inicjujemy przyjazd losowego pociągu z kierunku Psar.
  • Czekamy, aż Psary spytają nas o wolną drogę.
  • Zaraz po daniu wolnej drogi przechodzimy na zakładkę pulpitu. Gdy tylko strzałka zacznie migać wyciągamy żółty przycisk Zwbl. Blokada przez pewien czas będzie zachowywać się dziwnie po czym przejdzie do stanu neutralnego. Po chwili zacznie ponownie migać strzałka na przyjazd, używamy przycisku PZK.
  • Psary wysyłają zainicjowany pociąg na semafor zachowując wprowadzone wcześniej telefoniczne zapowiadanie.
  • Po wyprawieniu pociągu z Psar do Sprowy zgłaszamy przyjazd i żądamy pozwolenia dla 3504.
  • Używamy Zwbl normalnie, blokada działa prawidłowo.

8
Osielec / Odp: Przyjmowanie pociągu na tor 3
« dnia: 18 Lipiec 2022, 15:20:10 »
Przycisk "Z11/12"

9
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 22 Kwiecień 2014, 20:35:41 »
Czy dałoby radę dodać w podglądzie terenu na dole przyciski centruj widok dla Spedpolu i Liskowa Rynek?

10
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 21 Marzec 2014, 21:29:43 »
Ja mam pytanie. Czy w nowej wersji Lisków układ torowy się zmieni?

11
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 26 Grudzień 2013, 19:21:02 »
Postanowiłem sprawdzić rozkład piotpal i miałem dziwną sytuację.
Gdy na stację wjeżdżał pociąg 88100 z Wilamowic do Zbyszek przygotowałem lokomotywę na wymianę. Chciałem zatrzymać pociąg na torze 2b i tam wymienić lokomotywę. Po wjeździe pociągu zadzwonił SKP z informacją "Pociąg 88100 przyjechał bez sygnałów końca pociągu.". Po przełączeniu na podgląd terenu zauważyłem, że pociąg przejechał obok semafora P na S1. Dostępna była tylko opcja zahamuj odprzęg więc ją wybrałem. Pociąg zatrzymał się pod semaforem F i jedyne co mogę zrobić to zmienić numer.
Czy można wyjść z tej sytuacji omijając debugowanie?
Dołączam sav.

EDIT

Sprawa nieaktualna znalazłem błąd.
W rozkładzie w polu skład jest wpisane na początku "EU07[m=80][p=3200][vm=120],5,0" czyli lokomotywa jest zapisana jako wagon. A przy okazji poprawy błedu w rozkładzie ten pociąg powinien mieć wpisany 2 tor a nie 1.

12
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 26 Sierpień 2013, 17:59:31 »
Przebieg semafora X zwalnia się za wcześnie (po zwolnieniu ItX).

13
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« dnia: 15 Październik 2012, 19:19:28 »
W rozkładzie jazdy przy numerze pociągu 106049 z Tefamy w polu "jazda z" jest wpisane tf zamiast tm przez co pociąg nie przyjeżdza.

14
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Odnośnie tego mojego rozkładu
« dnia: 01 Wrzesień 2012, 14:34:41 »
Co zrobić z lokomotywą 880366?

15
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Odnośnie tego mojego rozkładu
« dnia: 31 Sierpień 2012, 12:40:27 »
Ja też tak miałem, ale ok. godziny przed odjazdem znikneło.

Strony: [1] 2 3 4