Mutikom, Gordikon, Brnosin, Staničář, to symulatory, które poznałem na wylot. Brnosim to już chyba koniec projektu tam się nic nie zmienia, Staničář- projekt fajny do momentu wejścia na platformę Net.Framework masakra dla komputerów. Osielec symulator - nie mogłem się pogodzić z faktem, tak myślałem, że to się nie będzie z tym nic dziać. A projekt był super. Znalazłem
http://vrw.webz.cz/Zeleznice to było coś podobnego połączenie symulatora nastawni i bahn. Ale waliło się przy budowaniu torowiska. Wersja 0.7 to
u mnie nie chce chodzić w normalny sposób. Moje próby to kostki. Generowanie bitmap, zrobiłem grafikę kostek dopasowanych do pulpitów czeskich nastawni typu np. Liberec. Czesi jak widzę chyba "kostki" podłapali, chciałem z nimi coś pokombinować. No bo u nas
królował kolejarz-no mnie to nie ruszało. Powstały jakieś pierwsze próby z animacją pulpitu no to nawet chodziło ale co dalej jak to
połączyć z jakąś bazą pociągów wyświetlaniem ruchem no nie bardzo wiedziałem jak to ugryźć. Moje aplikacje w Delphi to głownie obsługa baz danych, wypełnianie formularzy, filtrowanie danych itp.ale ruch, przemieszczanie w czasie nic do łba nie wchodziło, żaden
pomysł, no chyba jestem mało twórczy i za mało wiedzący. Pokazywałem doświadczonym programistom ale też za bardzo nie wiedzieli
jak zrobić taki symulator. No i tak to wszystko umarło. A potem przeniosłem się na grunt TRAINZA gdzie zmarnowałem 3 lata wolnego
czasu nad tym badziewiem. Powracając do tematu to testuje ISDR i generalnie pracuje bardzo dobrze jak się wie jak to prawidłowo
obsługiwać. Ja przerobiłem sobie składy na pojedyncze wagony np.Zas [vm=100],3,0, Eanos [vm=100],3,0, Bdn [vm=160],5,0,
Sgs [vm=100],4,0, itd. Pociąg wygląda bardziej realnie no i pięknie da się nimi manewrować. Animacja manewrów jest jak dla mnie idealna, rzuty, dowolność łączenia wagonów tego nie ma nigdzie w innych symulatorach. Po zapisie symulacji zmieniłem sobie skład
pociągu który ma przyjechać za dwie godziny i taki przyjechał po wczytaniu zapisanego stanu symulacji. W innych symulacjach to
by się od razu wywaliło. Jak dla mnie to jest to o czym marzyłem. Tu się nie można nudzić. To wciąga jak marycha. Raz mi się zdarzył korek na 2 pod Ślemieniem na sbl, ale z mojej winy. Jeżeli prawidłowo komunikuje się z symulatorem to wszystko jak na razie pracuje
bardzo dobrze. Wyprawiłem sieciowy po 2 w kierunku Ślemienia i jechał mi 20 km/h. Aby nie opóźnić następnych pociągów
przestawiłem blokadę samoczynną po 1 w kierunku Ślemienia i wszystko dobrze działa. Wcześniej zamknąłem 2 sieciowy wyprawiłem
do kilometra z czasem powrotu (wrócił o czasie) a po 1 ruch dwukierunkowy - wszystko działa. Tak trzymać. Dzięki jeszcze raz za
rozwinięcie tego projektu i udostępnienie go za darmo a zdaje sobie sprawę jak to ciężka robota. Jak by trzeba było w czymś
pomóc to służę swoim wolnym czasem.