Forum Główne > Urządzenia srk
Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
Kalach:
--- Cytat: stanislaw57 w 11 Luty 2012, 15:40:53 ---Dla szlaku Opole Główne - Opole Zachodnie wrjp wykazuje blokadę liniową "PP" mimo ze jest to SHP-12 jednoodstępowe wg RT dz.1. Czyżby kolejna różnorodność w zapisach wrjp. Jakie ma to znaczenie dla ISDR i maszynisty? Dla wyjazdu na Sz pewnie tak. Może jednak właściwe jest umieszczanie "PP" dla takich rozwiązań. Ale jaki jest na to przepis lub kto o tym decyduje? Różnorodność dla takich samych przypadków nie jest czym dobrym.
--- Koniec cytatu ---
Cytat z RT: "szlak Opole Główne – Opole Zachodnie ruch prowadzony na podstawie komputerowej blokady liniowej typu SHL-12 jednoodstępowej (półsamoczynnej dwukierunkowej z torem szlakowym wyposażonym w licznikową kontrolę niezajętości) po torze nr 1 i 2"
PP dla takich rozwiązań chyba przydaje się właśnie dla jazdy na Sz :)
stanislaw57:
Wreszcie poprawiono zapis w RTS, przedtem zapisu w nawiasie nie było. A odnośnie wcześniejszego postu dotyczącego Warszawy, to może WPC i WPD to podział dyżurnych ruchu na LCS. Podobnie jest w Poznaniu. Chodzi o to aby maszyniści ze swojej linii przywoływali właściwego dyżurnego.
Kalach:
--- Cytat: stanislaw57 w 24 Marzec 2012, 06:28:02 ---Wreszcie poprawiono zapis w RTS, przedtem zapisu w nawiasie nie było. A odnośnie wcześniejszego postu dotyczącego Warszawy, to może WPC i WPD to podział dyżurnych ruchu na LCS. Podobnie jest w Poznaniu. Chodzi o to aby maszyniści ze swojej linii przywoływali właściwego dyżurnego.
--- Koniec cytatu ---
WPC i WPD to dawny oznaczenia dwóch nastawni dysponujących, prowadzących wcześniej ruch w obrębie stacji Warszawa Praga. Obecnie ruch pociągów po torach "tranzytowych" jest na całości od Michałowa aż do dawnego WPC (okolice przystanku Płudy) prowadzony przez nasawnię WPT.
--- Cytat: Arkady_1 w 18 Marzec 2012, 14:26:12 ---Jest wiele dziwnych zapisów w WRJP, będących pozostałością z "dawnych czasów".
Ot chociażby szlak Warszawa Praga ÷ Legionowo, gdzie według WRJP od Warszawy Pragi blokada SS a tu każdy semafor na słupie biało-czerwonym. Wszystko nastawia Warszawa Praga Tranzytowa [WPT], a nawet nie ma jej w WRJP. Jest za to WPD której próżno szukać w terenie (co więcej w przeciwną stronę znajdziemy jeszcze WPC, której również brak w terenie). Jedziemy dalej i od Płud do Legionowa mamy w WRJP jednotorówkę, a na gruncie obok nas jeszcze dwa tory leżą.
--- Koniec cytatu ---
Tu zależy to od tego, po którym torze wytrasowany jest pociąg.
--- Cytat: Arkady_1 w 18 Marzec 2012, 14:26:12 ---Dodam, że szlak Legionowo ÷ Warszawa Praga (w przeciwną stronę) jest już w WRJP wielotorowy. Wynika to z dawnego układu torów, gdy były to dwie oddzielne linie kolejowe 456 i 9. Po przebudowie nikt nie wprowadził wszystkich zmian do WRJP.
--- Koniec cytatu ---
Linie nadal są oddzielne, nie ma w Polsce linii 3-torowych, zresztą najważniejszy jest sposób prowadzenia ruchu dla konkretnego toru.
Co do Pragi, to tutaj nikt jeszcze nie zaktualizował bazy, a że rozkłady są generowane automatycznie, to takie są efekty. Tak samo jak fakt, że np. ostatnia stacja w rozkładzie ma oznaczenie W24/S/SS/PP, i jak ten fakt interpretować? :D W obecnym zeszycie 109 z kwietnia nadal występuje problem z WPD/WPC. Za to w zeszycie 509 pojawiają się oznaczenia PP dla linii jednotorowej i P dla dwutorowej :D
Arkady_1:
--- Cytat: Kalach w 22 Kwiecień 2012, 01:42:35 ---Obecnie ruch pociągów po torach "tranzytowych" jest na całości od Michałowa aż do dawnego WPC (okolice przystanku Płudy) prowadzony przez nasawnię WPT.
--- Koniec cytatu ---
Tak też właśnie napisałem...
--- Cytat: Kalach w 22 Kwiecień 2012, 01:42:35 ---Tu zależy to od tego, po którym torze wytrasowany jest pociąg.
--- Koniec cytatu ---
Zgadza się. Teraz mi odpowiedz na pytanie, czy jadąc torem numer 3 z Legionowa do Warszawy jadę po torze lewym, czy po linii jednotorowej? Wyświetli się W24, czy nie? Bez semafora pojadę na rozkaz "S", czy "N"?
--- Cytat: Kalach w 22 Kwiecień 2012, 01:42:35 ---Linie nadal są oddzielne, nie ma w Polsce linii 3-torowych, zresztą najważniejszy jest sposób prowadzenia ruchu dla konkretnego toru.
--- Koniec cytatu ---
Zapraszam do aktualnego WOS. Strona 35 linia numer 9 dwie pierwsze pozycje od góry: ograniczenia w kilometrze 16.805 po torze 1,3 i kilometrze 16.805 po torze 2.
Dodam, że na linii 456 w WOS na tym samym przejściu nie ma żadnego ograniczenia.
To jak z tym podziałem linii i brakiem linii trzy- (wielo-) torowych?
Jeszcze jakiś przykład bałaganu?
Wschodnia Towarowa - Antoninów - Rembertów mam akurat rozkład wydrukowany z dnia 20 kwietnia i co widzę? Linia jednotorowa, a wiem że tory są dwa.
Antoninów: R7, RT, H i tyle, a jeszcze w zeszłym roku była rozmowa:
- "mechaniku do Rembertowa po lewym"
- "jakiś rozkaz N by się przydał"
- "blokada przystosowana, semafor podany"
I to jest właśnie taki polski bałagan. Na pewno ktoś się tym kiedyś zajmie, po jakichś zaleceniach kolejnej komisji wypadkowej, bo po co wcześniej...
To tak w ramach odpowiedzi, bo jednak nie ma to nic wspólnego z tematem "samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa"...
Kalach:
--- Cytat: Arkady_1 w 22 Kwiecień 2012, 13:33:23 ---Zgadza się. Teraz mi odpowiedz na pytanie, czy jadąc torem numer 3 z Legionowa do Warszawy jadę po torze lewym, czy po linii jednotorowej? Wyświetli się W24, czy nie? Bez semafora pojadę na rozkaz "S", czy "N"?
--- Koniec cytatu ---
--- Cytat: Arkady_1 w 22 Kwiecień 2012, 13:33:23 ---Zapraszam do aktualnego WOS. Strona 35 linia numer 9 dwie pierwsze pozycje od góry: ograniczenia w kilometrze 16.805 po torze 1,3 i kilometrze 16.805 po torze 2.
Dodam, że na linii 456 w WOS na tym samym przejściu nie ma żadnego ograniczenia.
--- Koniec cytatu ---
No, tutaj pojechali po calosci... Zapewne błąd w bazie :)
--- Cytat: Arkady_1 w 22 Kwiecień 2012, 13:33:23 ---Jeszcze jakiś przykład bałaganu?
Wschodnia Towarowa - Antoninów - Rembertów mam akurat rozkład wydrukowany z dnia 20 kwietnia i co widzę? Linia jednotorowa, a wiem że tory są dwa.
Antoninów: R7, RT, H i tyle, a jeszcze w zeszłym roku była rozmowa:
- "mechaniku do Rembertowa po lewym"
- "jakiś rozkaz N by się przydał"
- "blokada przystosowana, semafor podany"
I to jest właśnie taki polski bałagan. Na pewno ktoś się tym kiedyś zajmie, po jakichś zaleceniach kolejnej komisji wypadkowej, bo po co wcześniej...
To tak w ramach odpowiedzi, bo jednak nie ma to nic wspólnego z tematem "samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa"...
--- Koniec cytatu ---
Antoninów - Rembertów: 2 linie jednotorowe :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej