Forum Główne > Ruch kolejowy

radiołączność pociągowa

<< < (4/10) > >>

MaKu:
Oczywiście, że nadawany jest na jednym kanale.
Tak samo jest z kanałem "test radio-stop".
Nie po to, jest zróżnicowanie kanałów radiołączności pociągowej, aby zatrzymać duży obszar. A pamiętajmy, że koliber przy odpowiednich warunkach amtmosferycznych potrafi siać na sporą odległość.

djuzi:

--- Cytat: MaK_86 w 31 Styczeń 2012, 21:01:05 ---A pamiętajmy, że Koliber przy odpowiednich warunkach amtmosferycznych potrafi siać na sporą odległość.

--- Koniec cytatu ---

Zgadza się, ale i tak wszystko zależy od warunków lokalnych, miejsca i wysokości montażu anteny, ustawienia mocy nadajnika w RT - wszystko to jest na każdym posterunku indywidualnie urządzane.

Jeśli chodzi o stare RT "Radmor" to oczywiście nadaje ALARM tylko na jednym, wybranym przełącznikiem kanale.
Jeśli to LCS to jest szansa, że tam urządzenia mogą być spięte w koncentrator i to wszystko działać inaczej, niż zwykle, dlatego LCSy itp. historie bierzmy w osobnych kategoriach.

Paweł: A czy ja Ci do Kolibra nie wysyłałem instrukcji jakiś czas temu? Jest osobno DTRka i osobno zdjęcia instrukcji.

stanislaw57:
Są też opinie, że sygnał "Radio-stop" gdyby działał na wszystkich kanałach nie było by złe. Tłumaczone jest to tym, że na dużym zagęszczeniu linii kolejowych a wszczególności krzyżowania na dwóch lub więcej poziomach takie rozwiązanie ma swoje uzasadnienie, np. uszkodzenie wiaduktu z inną linią kolejową. Coś w tym jest ... Poza tym słyszałem o Tymczasowej instrukcji prowadzenia ruchu z wykorzystaniem systemu ETCS poziomu 1 (Ir-1a). Czy jest już wydana? Gdzie można o tym poczytać?

djuzi:
Być może miałoby to swoje plusy, ale: na danym szlaku obowiązuje jeden kanał radiołączności. Przy dużym zagęszczeniu, gdyby nadać sygnał ALARM na wszystkich kanałach spowodowałoby to całkowity paraliż obrębie ok. 20 km - fala wywołań, nikt nie wie co się dzieje, zamieszanie, bo każdemu trzeba odpowiedzieć czy może jechać czy nie. Maszynista lub dyżurny ruchu nadając sygnał powinien wiedzieć, gdzie stoją wskaźniki W28, co oznacza, że wiedzą na którym kanale nadać ALARM, by zatrzymać konkretny pociąg/pociągi.

ZiomalCl:
Życzę powodzenia w przełączaniu się selektywnie na stacjach węzłowych. W przypływie nerwów przy zauważonym niebezpieczeństwie badanie co gdzie wjeżdża i na którym kanale się znajduje jest ostatnią rzeczą. W obrębie 20 km to sobie nastawnia odbierze sygnał, a z pojazdami już tak kolorowo nie będzie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej