Forum Główne > Urządzenia srk
Sygnał S3 a SBL
stanislaw57:
mateu napisał:
"Ostatni semafor SBL jak pewnie dobrze wiesz jest przede wszystkim tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego a dopiero pozniej semaforem blokady liniowej ...."
Taka interpretacja jest chyba właściwa i w związku z tym kiedy ostatni semafor sbl zw wskaźnikiem W18 jest ciemny, też jest traktowany jak ciemna tarcza ostrzegawcza, czego wyrazem jest przepis w Ie-1 w odniesieniu do takiego przypadku (nie wymaga zatrzymania i jazdy do 20km/h aż czoło pociągu minie sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym). Ale jest też wielu oponentów. Co powoduje wygaszenie (ciemny) ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18?
zolwik:
--- Cytat: stanislaw57 w 18 Lipiec 2013, 18:39:43 --- Co powoduje wygaszenie (ciemny) ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18?
--- Koniec cytatu ---
Ty sobie żarty robisz?
MaKu:
Chyba kończą mu się pomysły...
jageer:
--- Cytat: zolwik w 18 Lipiec 2013, 22:07:15 ---
--- Cytat: stanislaw57 w 18 Lipiec 2013, 18:39:43 --- Co powoduje wygaszenie (ciemny) ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18?
--- Koniec cytatu ---
Ty sobie żarty robisz?
--- Koniec cytatu ---
Np. Miłośnicy Kolei kolekcjonujący żarówki... Albo UFO ;)
djuzi:
--- Cytat: stanislaw57 w 18 Lipiec 2013, 18:39:43 ---Taka interpretacja jest chyba właściwa i w związku z tym kiedy ostatni semafor sbl zw wskaźnikiem W18 jest ciemny, też jest traktowany jak ciemna tarcza ostrzegawcza, czego wyrazem jest przepis w Ie-1 w odniesieniu do takiego przypadku (nie wymaga zatrzymania i jazdy do 20km/h aż czoło pociągu minie sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym). Ale jest też wielu oponentów.
--- Koniec cytatu ---
A mogę wiedzieć, który przepis z Ie-1 tak stanowi? Ostatnio czytałem interpretację instrukcji od PKP PLK S.A. na ten temat i jednoznacznie PLK wskazała konieczność zatrzymania się i - po stwierdzeniu braku przeszkód - kontynuowania jazdy na widoczność (z zachowaniem szczególnej ostrożności) z prędkością do 20 km/h na całości ostatniego odstępu.
Semafor SBL ze wskaźnikiem W18 jest nadal SEMAFOREM, więc wszelkie przepisy odnośnie semaforów obowiązują. Różni się tym, że pełni dodatkowo rolę tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego.
Przy ciemnej głowicy tego semafora nadal nie wiemy, czy ostatni odstęp jest wolny, czy zajęty.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej