Autor Wątek: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami  (Przeczytany 215478 razy)

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 04 Marzec 2012, 10:45:39 »
Słyszeliście o tym czołowym zderzeniu pociągów? TRAGEDIA!!! 15 Osób śmiertelnych i na miejsce przyjechał prezydent. Katastrofa. Jeszcze nie wiem dlaczego miało to miejsce. Co wy o tym sądzicie? Kto zawinił?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Marzec 2012, 10:48:27 »
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20773.0.html tu jest wszystko podane. Najprawdopodobniej oba pociągi wyjechały na sygnał zastępczy na ten sam tor szlaku dwutorowego, co za tym idzie mógłby to być błąd w sztuce ISDR, jednak poczekajmy na konkretne wyjaśnienia.
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2012, 10:51:29 wysłana przez Zacha »

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Marzec 2012, 11:04:54 »
Thanks:)

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Marzec 2012, 12:21:31 »
Potrzebne konkrety:
- Co to był za szlak (między jakimi stacjami)?
- Jakie tam są urządzenia SRK?
- Czy są RTSy z tych stacji? Jak tam prowadzi się ruch?
- Czy faktycznie tor szlakowy nr 2 był zamknięty?

Symulacja zderzenia z TVN24 jest o kant d**y. Tam są 2 siódemki, a de facto zderzyła się ET22 z EP09 (inne masy, prędkości, wytrzymałości)

Jest już artykuł na Wikipedii o tej katastrofie.
Jest też artykuł fachowca od trakcji.
Informacje prasowe są na stronie WWW Rynku Kolejowego

Według moich ustaleń katastrofa ta miała miejsce na Linii 064 Kozłów-Koniecpol w km 21,500 - był to szlak między podg. Starzyny (km 32,570) i podg. Sprowa (km 17,675).
Zderzenie pociągów na torze nr 1: TLK 31101 Jan Brzechwa relacji Przemyśl Główny-Warszawa Wschodnia prowadzony przez EP09-035 i IR 13126 Jan Matejko relacji Wschodnia-Kraków Główny prowadzony przez ET22-1105 . Obaj maszyniści i pomocnik IC nie żyją.

Prędkości obowiązujące na tej linii:
tor nr 1: - 0,526  1,100: 100km/h
tor nr 1:  1,100  6,500: 120km/h
tor nr 1:  6,500  32,570: 120km/h
tor nr 1:  32,570  39,742: 100km/h
tor nr 1:  39,742  43,528 100km/h
tor nr 2: - 0,526  1,100: 100km/h
tor nr 2:  1,100  6,500: 120km/h
tor nr 2:   6,500  33,000: 120km/h
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2012, 14:14:57 wysłana przez djuzi »

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Marzec 2012, 12:27:00 »
Tam jest chyba LCS z przystosowaną blokadą.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Marzec 2012, 13:55:52 »
Według tego co piszą na temat LCSów w Polsce - podg. Sprowa ma być sterowana z LCS Kozłów po jakiejś modernizacji. Nie wiem natomiast jak Starzyny. Czy ktoś się orientuje w temacie? Czy LCS Kozłów steruje już podg. Sprowa, czy jest on sterowany nadal lokalnie?
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2012, 14:17:33 wysłana przez djuzi »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Marzec 2012, 14:44:51 »
Sprowa to tzw. przejście dyspozytorskie  ;) Blokada jest 2 kierunkowa w obie strony o ile dobrze kojarzę - półsamoczynna. Wiem, że kiedyś między Starzynami, a Kozłowem był jakiś odstępowy 1 kierunkowy. Ale potem to przebudowali.

Czy błąd w sztuce ISDR?

Trudno mi cokolwiek mówić, poczekam z pewnymi sprawami do końca wyjaśnienia sprawy (lub wypowiedzi maszynistów). Jeżeli ktoś popełnił błąd, o którym się mówi i to się potwierdzi !!.... to zrobił mega giga wielki błąd..... i dał za przeproszeniem dupy na całej długości sprawy

Co do SRK to Sprowa ma MOR-3, a Starzyny - przekaźniki
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2012, 15:07:16 wysłana przez jageer »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Marzec 2012, 15:04:59 »
Obaj maszyniści i pomocnik IC nie żyją.

Radiowa Trójka właśnie podaje że obaj maszyniści żyją, co więcej jeden z nich nie odniósł poważnych obrażeń (informacja niestety nieprawdziwa)

Z tego co mi wiadomo, oba pociągi wyprawione zostały na Sz (dlaczego?), przy czym ze zdjęć wynika iż IR z Warszawy pojechał po lewym. Wstępnie wygląda to na poważny błąd dyżurnego ruchu (którego?).
« Ostatnia zmiana: 05 Marzec 2012, 23:54:22 wysłana przez Paweł »

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Marzec 2012, 18:58:32 »
Podobno to był najtragiczniejszy wypadek kolejow od dwudziestu lat.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Marzec 2012, 19:06:07 »
Heh. Masakra.

Pokazywali w Polsacie jakąs nastawnię (z Ebilockiem) i mówili: "Tu od strony Krakowa jest w pełni zautomatyzowana nastawnia, niestety od strony Warszawy w Kozłowie, pracuje jeszcze dyżurny ruchu".

Z tego co wiem, to Ebilocka też ISDR obsługuje. Poza tym to się stało tam, gdzie akurat Kozłów był od strony Krakowa....
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2012, 22:57:36 wysłana przez jageer »

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Marzec 2012, 20:46:05 »
Głupota ludzka nie zna granic :(

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Marzec 2012, 11:42:49 »
Tragedia straszna, ale od kiedy to jest Śląsk, jeden debil napisał a reszta powtarza, mnie jeszcze uczono geografii. Do granicy Śląska jest przynajmniej 60km. To tak jakby ktoś napisał w "Gdańsku na Mazurach". Chyba bliżej jest Zagłębie Dąbrowskie a jeszcze bliżej Małopolska Zachodnia.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Marzec 2012, 12:03:03 »
Starzyny leza administracyjnie w wojewodztwie slaskim.

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Marzec 2012, 17:18:03 »
Mateu administratorze masakra (!!!), a co ma piernik do wiatraka. Ale nie będę na ten temat dyskutował, bo widzę, że nie ma sensu.
Dyskusja w końcu nie jest na ten temat. Wkurzają mnie dziennikarze, bo z tego źródła padła taka informacja. I nie dyskutuj bo się kompromitujesz ze swoją wiedzą geograficzną. Amen!!!
 
Z tego co mi wiadomo to wina jest prawdopodobnie po stronie służby ruchu czyli PLK, wynika to z sytuacji w której doszło do zderzenia. Ale to tylko jeszcze nic oficjalnego. Trzeba przyznać, że wypadkowość rośnie. Coś ta prywatyzacja nie za dobrze wchodzi. Baby, Chybie, nie wspominam o wypadkach o których się nie mówi. Bo jak nie ma ofiar w ludziach to dla dziennikarzy nie jest ważne. Dla dziennikarzy zła wiadomość to dobra wiadomość. Telewizor mam z głowy bo będą na ten tema pieprzyć, memlolić, a czemu a temu a może nie, a może tak, a gdyby to coby itd. itd.
Teraz przejeżdżam w pobliżu tego miejsca, łzy cisną się do oczów, coś strasznego, nie ważne czyja wina, tym ludziom co zginęli, jest wszystko jedno, im już nic życia nie przywróci. "Wyć się chce" .

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Marzec 2012, 18:13:54 »
Z drugiej strony na drogach codziennie ginie więcej... A łzy na oczy mi się nie cisną jak widzę samochód.