Forum Główne > Testowo

Różności

<< < (11/25) > >>

Zacha:

--- Cytat: Daniel w 11 Styczeń 2011, 16:13:39 ---Ty przyjmujesz też na Sz

--- Koniec cytatu ---
Nie żebym miał wątpliwości co do pracy Pana dyżurnego, ale w takim wypadku jeśli jest możliwe podanie semafora to należy go podać jeśli urządzenia na to pozwalają. Zastawka jest już i tak zwolniona więc żadna to różnica czy na Sz czy na zielono. W mojej okolicy na mechanicznych dosyć czesto zdarza się, że nie zwolni zastawka Ko. Wtedy robi się nawet po cichu bez wprowadzania tzp.
EDIT: Akurat w TW przy zwolnionej zastawce nie da się podać ponownie semafora. Nie wiem czy tak jest na wszystkich E1, gdyż na co dzień nie mam z nimi do czynienia. W każdym bądź razie na mechanicznych przy zwolnionej można podawać ile się chce :)

uetam:

--- Cytat: Zacha_SW w 11 Styczeń 2011, 18:30:41 ---EDIT: Akurat w TW przy zwolnionej zastawce nie da się podać ponownie semafora. Nie wiem czy tak jest na wszystkich E1, gdyż na co dzień nie mam z nimi do czynienia. W każdym bądź razie na mechanicznych przy zwolnionej można podawać ile się chce :)

--- Koniec cytatu ---
W E1 i PB się nie da się ;p

jageer:

--- Cytat: mateu w 11 Styczeń 2011, 19:09:34 ---
--- Cytat: Zacha_SW w 11 Styczeń 2011, 18:30:41 ---EDIT: Akurat w TW przy zwolnionej zastawce nie da się podać ponownie semafora. Nie wiem czy tak jest na wszystkich E1, gdyż na co dzień nie mam z nimi do czynienia. W każdym bądź razie na mechanicznych przy zwolnionej można podawać ile się chce :)

--- Koniec cytatu ---
W E1 i PB się nie da się ;p

--- Koniec cytatu ---

A od kiedy w przekaźnikowych są zastawki:P Generalnie co do Szta w takim przypadku to jeden grzyb, czasem Sz ta stosuje się też do innych sztuczek  8)

MaKu:

--- Cytat: Zacha_SW w 11 Styczeń 2011, 18:30:41 ---EDIT: Akurat w TW przy zwolnionej zastawce nie da się podać ponownie semafora. Nie wiem czy tak jest na wszystkich E1, gdyż na co dzień nie mam z nimi do czynienia. W każdym bądź razie na mechanicznych przy zwolnionej można podawać ile się chce :)

--- Koniec cytatu ---

Zauważyłem, że budowa USRK różni się bardzo w różnych rejonach polski z tego co ttaj piszecie.

U nas (zach-pom) jest tak, że wjazdowy można podawać ile się chcę. Oczywiście po rozwiązaniu drogi przebiegu i zwróceniu bloku dania zgody na wykonawczą (mechaniczne).
Ogólnie stan zastawki nad Ko (Dko) nie ma wpływu na podanie zezwalającego.
Inaczej wygląda sytuacja z wyjazdowym. Pełne uzależnienie od stanu zastawki nad blokiem początkowym (w E1 pwl). Raz podany już więcej się nie poda, chyba, że się przeblokuje szlak...

Paweł:
Ale piszesz o mechanicznych, a "zastawka" w przekaźnikowych ma tyle wspólnego z zastawką w mechanicznych, że pełni tą samą funkcję i mówi się na nią "zastawka" (faktycznie to jest przekaźnik). Do tego w mechanicznych zwykle do zwalniania jest EON, a w przekaźnikowych odcinki izolowane.

Według opisów na www.automatyk.prv.pl działanie "zastawki nad Ko" przekaźnikowej blokady C wygląda w skrócie tak:

Po zajęciu odcinka za semaforem wjazdowym w czasie, gdy semafor wyświetla sygnał zezwalający wzbudza się przekaźnik W, a po zajęciu drugiego i zwolnieniu pierwszego odcinka, gdy wzbudzony jest przekaźnik W - wzbudza się przekaźnik Z, czyli następuje "zwolnienie zastawki".

Przekaźnik W jest zastosowany po to, aby zwolnienie nie nastąpiło np. przez manewr. Ale dochodzi tu do wyścigu - zaraz po zajęciu pierwszego odcinka obwód sygnałowy normalnie został by przerwany przekaźnikiem torowym i sygnał by wygasł, a warunkiem wzbudzenia W jest jednocześnie zajęcie odcinka i wyświetlanie sygnału (chyba że użyto dKo - wtedy samo zajęcie). Dlatego też obwód sygnałowy semafora wjazdowego rozwiązany jest tak, że zestyk pierwszego odcinka torowego jest bocznikowany zestykiem przekaźnika sygnałowego, a do obwodu włączony jest dodatkowo zestyk przekaźnika W - dzięki temu nie podamy sygnału przy zajętym odcinku, ale zajęcie odcinka nie spowoduje bezpośrednio wygaszenia sygnału, dając czas na wzbudzenie się przekaźnika W, i dopiero jego wzbudzenie przerwie obwód sygnałowy. I tu jest właśnie to uzależnienie możliwości podania sygnału na wjazdowym od stanu zastawki (od stanu przekaźnika W). Efekt uboczny jest taki, że przy niezadziałaniu zastawki (gdy blok pozwolenia jest odblokowany) semafor zgaśnie dopiero po zajęciu odcinka zwrotnicowego.

Nie daję jednak głowy że wszędzie to działa w ten sposób. A jeżeli działa inaczej, to z obserwacji pulpitu praktycznie nie da się odgadnąć co siedzi w środku, więc pewnie będę trzymał się tej wersji, chyba że różnice będą istotne i będzie wiadomo jak wyglądają obwody. Analogicznie np. z obwodami nastawczymi zwrotnic - jest kilka różnych ich odmian różniących się nieco działaniem (różnice mogą być np. w sygnalizacji rozpruć), ale patrząc na pulpit nie bardzo da się je rozpoznać, więc w symulatorze przewidziana jest jedna, uproszczona, uniwersalna wersja z pewnymi możliwościami "personalizacji".

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej