Autor Wątek: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).  (Przeczytany 287850 razy)

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Witam.

Kilka dni temu zacząłem tworzyć rozkład dla stacji Testowo.

Chcę odzwierciedlić na tej stacyjce ruch z magistrali E30 odcinek Podłęże - Tarnów Mościce. Dokładnie stacja Bochnia. Czas: Rozkład 1990-1992 dla pasażerskich, oraz  dla towarowych.  Wówczas rozkład był opublikowany na dwa lata.
Ograniczenia symulatorowe:
1. "Wąskie gardło" na odcinku: TW - Ls, przez co większość towarowych wypada z rozkładu, gdyż nie szło by tego pomieścić, gdzie jak pamięcią sięgam to w okolicach Bochni składy towarowe jechały za sobą, zdarzało się, że w odstępach na SBL.

2. Składy pasażerskie: osobowe dalekobieżne: na Krynicę - wagonowe (linia chyba jeszcze nie była w pełni oddana po elektryfikacji), osobowe dalekobieżne: Kraków Gł. Osob. - Przemyśl Gł/Medyka w zestawieniach lok+BHP+BHP+1 klasa (każda BHP czterosekcyjna), osobowe Kraków Gł. Osob. - Tarnów na 2xEN57, 3xEN57, Katowice - Tarnów na 3xEN57.

Ruch na linii w całości będzie symulowany na odcinku Śl - Tw - Ls.   Odcinek Tw - Bk będzie robił jako dwie bocznice szlakowe: do walcowni, oraz na CPN (przepompownia gazu, stacja paliw). Ta druga swego czasu miała jakieś dwie SM03, lub SM03 i SM30. W realu bocznica na CPN idzie równolegle do linii na Podłęże, a na walcownię w kierunku Tarnowa i potem odbija w lewo (patrząc w kierunku jazdy). Składy na walcownię, tak jak w rzeczywistości będzie robiła SM42 z PKP. Ona jest wysyłana z Tarnowa ze zdawczymi na Brzesko, tam robi manewry i resztę składy zabiera do Bochni, gdzie też robi manewry. Następnie (jak są) to bierze wagony z blachą do/z walcowni.
U nas by to przyjeżdżało, więc z Ls, robiło manewry na stacji TW, po czym od jakiegoś pociągu z PrB/Nowej Huty (Śl) grupę wagonów by brała na walcownię (Bk), inna grupa byłaby brana przez sm03, sm30 na stację paliw (przyjazd luzem z Bk i zabranie 2-3 cystern, potem powrót z pustymi i jazda luzem z powrotem). Składy w kierunku Bk będą miały jakieś fikcyjne numery 01, 02, itp.

Gratis dojdą Wam w dni robocze składy 2xEN57 relacji Biadoliny - Podłęże - Kr. Nowa Huta - Kr. Batowice - Kraków Gł. Osob (i przeciwna relacja). Wieczorny zabierający pielgrzymki pracowników z HTS w kierunku Biadolin, i powrotny na pierwszą zmianę na hutę (pod nich był układany). Pozostałe kursy były do Podłęża (wcześniej do Niepołomic) skomunikowane w Podłężu ze składami osobowymi Katowice/Kraków-Tarnów/Przemyśl. Pamiętam jeszcze to ganianie pomiędzy jednym,a drugim peronem - oczywiście kładką, bo tory główne dodatkowe zastawione składami towarowymi na obydwie krakowskie rozrządówki (Prokocim Towarowy, Nowa Huta), w przeciwną stronę stojące by przepuścić osobówki, pospieszne, których wtedy też nie brakowało.

To jest taki ogólne zarys. Większość składów towarowych będzie miała relacje, jak w rzeczywistości -> Kraków Prok Tow/Nw Huta - Tarnów Filia/Żurawica Rozrządowa. Chociaż były też "kopalniane" bezpośrednich relacji z kopalń na Śląsku do Związku Radzieckiego (Medyka), bądź na Słowację (Muszyna).

Nie pamiętam zasad numeracji składów towarowych w tamtym okresie. Pasażerskie pamiętam.
Z racji braku PKP jako jednego, państwowego przedsiębiorstwa zostanie wprowadzone ustępstwo: towarowe pojadą jako Cargo-towarowe, całość pasażerskich jako Cargo-pasażerskie, sieciówka, torowcy zostanie jako PLK.
Zastanawiam się, czy z braku danych nie wprowadzić zasad numeracji dla towarowych jaka obecnie obowiązuje ?
Pamiętam sztywniaki czterocyfrowe ale to generalnie 2-3 relacje.

Godziny składów pasażerskich, oraz towarowych będą przybliżone (trzeba to jakoś pomieścić na jednym torze do Liskowa).
Pasażerskie zachowają swoje numery, typu 36001/63002 dla pospiesznego Rzeszów - Kraków - Wrocław - Lipsk/Kolonia, itp.

W obecnej chwili przedstawiam bardzo roboczą wersję na bazie rozkładu Cezara. Nie zwracajcie uwagi, że towarowe jadą z masą 3100-3500t :D. Całość będzie zmieniona i dostosowana do realiów.

Rozkład możecie testować w godzinach 00:00-03:40. Dalej nie dotarłem. Jednak po przeróbkach nie wiele z tego pozostanie, bo ruch z/do Bk poleci. Zostaną bocznicowe. Składy Śl <>Ls i godziny ich kursowania także.
Znikam do edytora.
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2013, 20:16:02 wysłana przez PrC31 »
ISDR: Panie mechaniku, będę zaraz Panu mrugać i jedziemy po dwójce.
121: Jak przyjdzie Pani do mnie i ładnie zamruga to może i pojedziemy
ISDR: Kogo oni dziś zatrudniają w tych "peerach"...

Offline dawid plk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków-Łobzów odst.
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Styczeń 2013, 11:22:01 »
Mógłbym podesłać numery towarów z rj 2004/2005 w zasadzie były one takie same jak w latach 90-tych :)

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Styczeń 2013, 11:30:36 »
Podeślij. Ja od znajomych z sądeckiego mam numery sztywniaków (razem z relacjami) z Krakowa na Jasło, Zagórz, Muszynę. Przyznam, że sporo tego chodziło. Podsyłając Weź pod uwagę te co ze Śląska na wschód szły tranzytem przez Kraków, oraz startujące z grupy odjazdowej B w kierunku Tarnowa Filii, Medyki, Sącza, Jasła. Ich relacje też możesz dokleić. Porównam z danymi na rok 89 i 90 ile się zmieniło.

Obecne postępy:
1. Ruch do/z Borku zlikwidowany. D1 na wylocie z Tw. Dyżurnemu z Bk poleciłem zamknąć budę i iść z Henkiem na piwo do pubu za kościołem (to tak w ramach nabożeństw niedzielnych ;) )

2. Dodane osobowe Kraków-Przemyśl i powrotne z rzeczywistym czasem przyjazdu i odjazdu, plus zamówiony czas postoju (nawet 6 minut! bez puszczania pospiesznych). No ale wtedy to było pasażerów. Dwie czterosekcyjne BHP, 1 klasa a i tak ciasno i zaduch. Nie to co teraz, że  "tramwaj" solo robi tą relację pod 2-3 numerami.

3. Dodane sztywne na Sącz, Jasło, Gorlice, Zagórz wraz z numeracją, oraz zestawieniem

4. Work in progress...
ISDR: Panie mechaniku, będę zaraz Panu mrugać i jedziemy po dwójce.
121: Jak przyjdzie Pani do mnie i ładnie zamruga to może i pojedziemy
ISDR: Kogo oni dziś zatrudniają w tych "peerach"...

Offline dawid plk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków-Łobzów odst.
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Styczeń 2013, 11:45:47 »
Godziny i Relacje też mam dać? mam jeszcze rj 1997/1998 ale z tego mogą być tylko numery tranzytów bo od PRB był inny zeszyt.

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Styczeń 2013, 11:56:21 »
Jak masz możliwość to podaj relacje i godziny.

Na RJ 97/98 poproszę byś w miarę możliwości podał to do czego masz dostęp. Robię na 90-92, więc wielkiej odchyłki w towarowych nie będzie, jak coś z 97 wstawię.
ISDR: Panie mechaniku, będę zaraz Panu mrugać i jedziemy po dwójce.
121: Jak przyjdzie Pani do mnie i ładnie zamruga to może i pojedziemy
ISDR: Kogo oni dziś zatrudniają w tych "peerach"...

Offline dawid plk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków-Łobzów odst.
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Styczeń 2013, 12:02:21 »
Do godziny czasu będzie to na twoim PW  ;)

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Styczeń 2013, 21:27:04 »
Kilka dni temu zacząłem tworzyć rozkład dla stacji Testowo.

Chcę odzwierciedlić na tej stacyjce ruch z magistrali E30 odcinek Podłęże - Tarnów Mościce. Dokładnie stacja Bochnia. Czas: Rozkład 1990-1992 dla pasażerskich, oraz  dla towarowych.  Wówczas rozkład był opublikowany na dwa lata.
[...]
Znikam do edytora.
Gratuluję pomysłu, będzie ciekawy rozkład ;)
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Styczeń 2013, 21:36:46 »
Jakbyś chciał mogę Ci w przyszłym tygodniu podesłać służbowy rozkład zeszyt III-22 z 1981 lub 1985 (towarowe na linii Tarnów - Dębica).

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Styczeń 2013, 22:14:25 »
Gratuluję pomysłu, będzie ciekawy rozkład ;)

Brakuje mi kilkunastu składów pasażerskich z tego okresu. Zestawienia kojarzę, jednak mieszają mi się czasy przyj/odj. z Bochni. Na innym forum poprosiłem by ktoś przyświecił tabelką z SRJP na ten okres ale to chyba zbyt dużo pisania by miał. To nie to co teraz, że po kilka "tramwajów" w jedną stronę. 
Tobie zaś dziękuję za wcześniejszą publikację rj dla Tw. Kilka pomysłów, które tam zawarłeś było dla mnie inspiracją.

Mam też otwartą kwestię składu pospiesznego, który jechał z Kijowa do Wrocławia w całości na kilkunastu ukraińskich stodołach.
Wiem, że te wagony są cięższe od naszych 111a/112a/134a. Ten skład miał około 16tu wagonów (później go skrócili). Na zelektryfikowanym odcinku od Przemyśla aż do Dębicy mam wiele zdjęć, jak go żurawicka ST43 targała. Potem jak dębicka 07 się podpinała to na rozruchu (zapewne wysokim) myślałem, że żaluzje w loku wyrwie tak dawał mechanik po kole żeby ruszyć ten skład. W Tw perony są za krótkie. Znalazłem rozwiązanie dość praktyczne - nic nie robić, niech sobie pasażerowie skaczą z wagonu w trawę i potem dyndają z okolic semafora do drogi przy peronie.  Jednak nurtuje mnie kwestia masy takiego 16-to wagonowego składu, oraz ilości osi do wpisu. Wiem, jak wygląda ten typ wagonu, lecz nie znam oznaczenia i tym bardziej danych technicznych. Wtedy masę bym zawarł, tak jak w towarowych. Jakby ktoś mógł poratować masą takich 16tu wagonów, oraz liczbą osi obliczeniowych do wpisu. Będę wdzięczny.

Jakbyś chciał mogę Ci w przyszłym tygodniu podesłać służbowy rozkład zeszyt III-22 z 1981 lub 1985 (towarowe na linii Tarnów - Dębica).

Jeśli masz dostęp to poproszę. Część składów nie szła na rozrząd na Tarnów Filię tylko leciała tranzytem przy dworcu pasażerskim prosto w kierunku Woli Rzędzińskiej (Dębicy).
ISDR: Panie mechaniku, będę zaraz Panu mrugać i jedziemy po dwójce.
121: Jak przyjdzie Pani do mnie i ładnie zamruga to może i pojedziemy
ISDR: Kogo oni dziś zatrudniają w tych "peerach"...

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Styczeń 2013, 01:06:55 »
Pamiętaj, żeby wyłączyć SWDR-a w edytorze rozkładu, w tamtych latach tego udogodnienia jeszcze nie było ;) Trochę głupio będzie wyglądać RASP, ale na to nie mamy wpływu.
Cytuj
Z racji braku PKP jako jednego, państwowego przedsiębiorstwa zostanie wprowadzone ustępstwo: towarowe pojadą jako Cargo-towarowe, całość pasażerskich jako Cargo-pasażerskie, sieciówka, torowcy zostanie jako PLK.
Nie za bardzo rozumiem, skoro robisz rozkład z 91-92 roku to nie powinno być żadnych przewoźników, nie będzie również SWDR-a, więc nawet nie miałoby gdzie być to wpisane.
Sz na Tm

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Styczeń 2013, 17:45:18 »
Pamiętaj, żeby wyłączyć SWDR-a w edytorze rozkładu, w tamtych latach tego udogodnienia jeszcze nie było ;)

Trzeba zmienić wartość pola "rok" - SWDR zostanie wówczas ukryty. Nie należy odznaczać pokazywania w SWDR wszystkich pociągów, bo wtedy nie będą działać statystyki opóźnień.

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Styczeń 2013, 06:28:31 »
Witam. Dziękuję za sugestię, rok zmieniłem na 1992 i SWDR znikł.

Piszę, ponieważ mam problem, że niektóre składy towarowe w ogóle mi nie chcą jechać. Wpis do jednego z nich przedstawiam w postaci screena w załączniku. Poproszę o poradę jeśli pomimo przeczytania dokumentacji nadal popełniam błąd.

Serdeczności.
ISDR: Panie mechaniku, będę zaraz Panu mrugać i jedziemy po dwójce.
121: Jak przyjdzie Pani do mnie i ładnie zamruga to może i pojedziemy
ISDR: Kogo oni dziś zatrudniają w tych "peerach"...

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Styczeń 2013, 16:45:49 »
Bo ja wiem? Ja tu błędu nie widzę... To towarowy, więc W4 niepotrzebne.  No i brak określenia przewoźnika, ale przy Twoim rozkładzie to pewnie tak ma być :) Może pokaż co w dubugowaniu się dzieje, bo może Twoje towarowe coś blokuje. A, i Paweł wyżej pisał, żebyś nie odznaczał pokazywania w SWDR ;)
« Ostatnia zmiana: 18 Styczeń 2013, 16:48:36 wysłana przez Cezar »
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Styczeń 2013, 17:25:07 »
Sprawdź w Debugowaniu czy pociąg pojawia się na planszy sąsiedniego posterunku. Zamiast screena lepiej wklej linijkę z pliku .roz, żeby można było szybko wrzucić i przetestować.

Offline Patrykos

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Odp: PrC31 - rozkłady jazdy dla TW i kolejnych stacji (w przyszłości).
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Styczeń 2013, 22:14:12 »
To chyba efekt tego, że zaczynasz symulację o 00:00 i pociągi do  chyba 00:45 nie pojadą.