Autor Wątek: Kilka pytań  (Przeczytany 107486 razy)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #30 dnia: 14 Kwiecień 2013, 00:35:34 »
Należy pamiętać, że ostatni sbl jest przede wszystkim SEMAFOREM i jeśli będzie na nim stój to mamy się zatrzymać. Potem kontynuowanie jazdy 20 do wjazdowego tak, abyśmy się mogli pod nim zatrzymać w razie S1. Snajper ubezpiecza nas tylko wtedy, gdy mamy rozkaz na unieważnienie sbl i musimy wiedzieć kiedy ta sbl się kończy.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #31 dnia: 14 Kwiecień 2013, 06:51:16 »
Wszystko jasne. A kiedy jest unieważniony, rozumiem, że chodzi tu o rozkaz unieważniający wszystkie sygnały na sbl, należy zachować ostrożność i pociąg może jechać z prędkością wg wskazań semafora wjazdowego a nie cały odstęp 20km/h. Ale co w przypadku kiedy tylko ten semafor jest unieważniony lub ciemny? Ie-1 odnośnie W18 (lit.b) twierdzi co innego niż to co jest powszechnie przyjęte wg Ir-1 §62 ust.6 pkt 17. Albo to jest sprzeczność (nieścisłość) albo Ir-1 nie omawia tego przypadku.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwiecień 2013, 07:02:18 wysłana przez stanislaw57 »

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #32 dnia: 14 Kwiecień 2013, 10:53:31 »
Zapewne chodzi Ci o to, że w Ie-1 nie ma napisane, że należy jechać 20, a tylko dostosować prędkość. Ale jak dla mnie to pewnie nikt nie myślał, że znajdzie się ktoś, kto będzie szukał takich błędów w instrukcjach. Ale skoro w Ir-1 mam napisane, że KAŻDY semafor sbl traktuję tak samo, to zakładam opcję bezpieczniejszą i jadę 20km/h do wjazdowego, co również podpowiada zdrowy rozsądek, bo niby skąd mam wiedzieć, co będzie na wjeździe skoro snajpera mam ciemnego/na stój, oraz nie wiem, czy na odstępie osłanianym tym semaforem nie ma przeszkody.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #33 dnia: 14 Kwiecień 2013, 13:16:16 »
Pewnie tak, ale skoro ISDR ma podgląd zajętości tego odcinka (nadzór) i drogi przebiegu na wjeździe, co przekaże maszyniście, kiedy ten zgłosi ciemny ostatni semafor lub zostanie o tym poinformowany, to jaki sens ma jazda 20km/h aż do semafora wjazdowego. To nie jest to samo co odstępy między semaforami sbl, gdzie ISDR ich nie nadzoruje. Tym bardziej kiedy są stosowane liczniki osi.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #34 dnia: 14 Kwiecień 2013, 13:23:50 »
Niestety instrukcje nadal konserwatywnie traktują radiotelefon jako dodatek, a nie podstawę prowadzenia ruchu pociągów, ale należy pamiętać, że zajętość na sbl nie zawsze oznacza tylko obecność taboru. Na obwodach izolowanych może oznaczać kradzież/pęknięcie szyny, bądź jakąś zawalidrogę. Tego już dyżurny nie stwierdzi na pulpicie.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwiecień 2013, 13:31:56 wysłana przez Zacha »

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Kwiecień 2013, 14:22:01 »
Przy izolowanych obwodach sbl na pulpicie powinna pojawić się zajętość w przypadku przerwy w tym obwodzie i przy zwarciu toków szynowych również. Po to też taki obowiązek postawiono dr. poc. dla osłony miejsca niebezpiecznego na torze sąsiednim. W przypadku kiedy poc. wjedzie na zajęty ostatni odstęp (sygnał S1), to na tym odstępie może się znaleźć więcej pociągów niż jeden, a pod semaforem wjazdowym stał pierwszy pociąg. Następnie ISDR w czasie wjazdu na zajęty odstęp kolejnego pociągu, pierwszy zostaje przyjęty do stacji. Kiedy ten zwolnił odstęp i tak zostaje jemu na pulpicie zajętość. Gorzej będzie kiedy ten dostrzeże jeszcze sygnał zezwalający (mógł się nie zamknąć na "Stój") i próbuje wjechać do stacji. Przy trudnych warunkach atmosferycznych nie jest to ciekawa sytuacja ruchu.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #36 dnia: 14 Kwiecień 2013, 15:56:51 »
Ale kto każe mu jechać 20 jak ma ciemny ze snajperem, jak ma taki skład, że leci 100 i zobaczy, że jest S1 na wjazdowym i wyhamuje, niech tyle jedzie. Raczej nie znam mecha co mu isdr powie, że ma S2, a on nie widząc sema rozbuja się do 120.... i nagle zobaczy S1...

Ma tak kontrolować prędkość, żeby przed wjazdowym się zatrzymać i tyle...

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #37 dnia: 14 Kwiecień 2013, 17:55:16 »
ISDR nie ma powtarzacza tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego? Nie słyszałem o takiej organizacji pracy ISDR-a. A jak ma, to widzi czy To jest ciemna czy nie. A skoro widzi to w jego obowiązku jest o tym powiadomić maszynistę i o wszystkim co ma wpływ na bezpieczne i prawidłowe prowadzenie pociągu (Ir-1 par 57 ust. 1 i ust. 3 pkt. 2 lit f). Przecież chodzi cały czas o bezpieczne przeprowadzenie pociągu przez swój posterunek i wyprawić na przyległy szlak.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #38 dnia: 14 Kwiecień 2013, 19:16:05 »
Nie bardzo rozumiem nad czym jest ta dyskusja. Jeśli wskazanie semafora jest unieważnione, to wg mnie jego sygnał nie obowiązuje, cokolwiek by nie wskazywał. Dyżurny pisząc rozkaz "S" potwierdza, że cały szlak jest wolny. Zachować ostrożność od semafora ze wskaźnikiem W18 = dostosować tak prędkość jazdy, żeby móc zatrzymać się przed semaforem wjazdowym, bo może on wskazywać sygnał STÓJ.

Według mnie też wcale nie "niestety" radiołączność nie jest podstawą prowadzenia ruchu. Jest zbyt niebezpieczna, by można było ryzykować prowadzenie ruchu na jej podstawie. Jeśli ktoś ma wątpliwości, lub nie wie czemu, to możemy to przybliżyć.

Aha - nie spotkałem jeszcze nastawni, na której nie byłoby powtarzacza tarczy ostrzegawczej. Być może, że istnieją jakieś np. przy kształtowej tarczy ostrzegawczej, ale nie spotkałem się z tym. Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa z powtarzaczami SBL na nastawniach, bo nie miałem okazji się przyjrzeć.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwiecień 2013, 19:21:12 wysłana przez djuzi »

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #39 dnia: 14 Kwiecień 2013, 20:06:27 »
Na przekaźnikowych SBL nie ma czegoś takiego jak powtarzacz ostatniego SBL.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #40 dnia: 14 Kwiecień 2013, 20:30:23 »
ISDR nie ma powtarzacza tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego? Nie słyszałem o takiej organizacji pracy ISDR-a.

No to g... widziałeś. Pokaż mi posterunek, gdzie ISDR widzi sygnały na semaforach SBL.

Jak wspomnieli koledzy rozmowa jest bez sensu... I do niczego nie prowadzi. Chcesz zmienić przepisy? Po co pytasz nas o opinię, idź do szefów PLK i się upominaj. A przy okazji zmień przepis, żeby mi zamontowali cyfrowe kanały i TV na nastawni....

Przestań bronić interesy maszynistów, a dyżurnych porównywać z .......
« Ostatnia zmiana: 14 Kwiecień 2013, 20:33:10 wysłana przez jageer »

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #41 dnia: 14 Kwiecień 2013, 20:31:46 »
Stachu! Do jasnej ciasnej...

[... ] to jaki sens ma jazda 20km/h aż do semafora wjazdowego [...]

W przypadku kiedy poc. wjedzie na zajęty ostatni odstęp (sygnał S1), to na tym odstępie może się znaleźć więcej pociągów niż jeden

ISDR nie ma powtarzacza tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego? Nie słyszałem o takiej organizacji pracy ISDR-a.


Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #42 dnia: 15 Kwiecień 2013, 18:25:54 »
Co chcecie od Stanisława
Ma pytanie to się pyta, a my jak wiemy to odpowiadamy. On dalej brnie to my dalej mu piszemy.
On zwiększa statystyki my już nie :(
Jak na razie na tego posta Stanisław zarobił +10 wiadomości wysłanych na forum, a może chce być 1 wśród użytkowników z największą liczbą wiadomości :)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #43 dnia: 15 Kwiecień 2013, 21:57:38 »
No i mamy ruch w interesie. Forum się obudziło. I oto chodzi.
Negatywna odpowiedź też jest wartościowa. A jeżeli ktoś uważa, że przepisy są w porządku, jego sprawa.
Odnośnie tarczy ostrzegawczej nie należy jej mylić z semaforem sbl. Jak ktoś chce zobaczyć To na pulpicie kostkowym, niech zajrzy do Raportu PKBWK ws wypadku pod Szczekocinami. A może ktoś wie dlaczego na pulpitach z sbl nie ma ostatniego semafora z W18?
Do ataku !!!

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #44 dnia: 15 Kwiecień 2013, 22:08:01 »
Wiesz. Nie wiem czy zauważyłeś, ale to forum wsparcie symulatora.

A tak dosadniej i służbowo. Nie interesują mnie prędkości jakie ma stosować maszynista. Szczerze powiedziawszy, to kij mnie to obchodzi.
On ma wiedzieć jak ma jechać. Ja mam wiedzieć jak go bezpiecznie przeprowadzić.
Zgłosi mi usterkę? Ok. Odpiszę i zgłoszę.
Nie obchodzi mnie, czy ostatni sbl to tarcza, czy samoczynny. To ma wiedzieć maszynista.
Ja naciskam guzik, a co się wyświetli na gruncie? Nie wiem. Mi powtarzacz wykaże na zielono. Ok. Na czerwono? Trudno. Ciemny? Zgłoszę.

Masz kompleksy odnośnie Szczekocin? Zastanawiające.
Wywalasz żale do dyżurnych odnośnie przepisów? Czep się. Również dwóch maszynistów zawiodło!
Z czego mój świętej pamięci zmajomy, z którym wypiłem nie jedną kawę!

Pisz sobie na forum maszynistów odnośnie przepisów.
Szybko Cię pogonią...