Autor Wątek: Kilka pytań  (Przeczytany 44252 razy)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #45 dnia: 15 Kwiecień 2013, 22:16:34 »
Ludzie. Nie w tym rzecz. Nie oto mi chodzi pokazuję luki i sprzeczności (niekompatybilność) Ie-1 z Ir-1. ale widzę że mamy to w nosie, więc nie ma co dalej dyskutować. Bawmy się symulatorem.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #46 dnia: 16 Kwiecień 2013, 08:27:17 »
Jak ktoś chce zobaczyć To na pulpicie kostkowym, niech zajrzy do Raportu PKBWK ws wypadku pod Szczekocinami. A może ktoś wie dlaczego na pulpitach z sbl nie ma ostatniego semafora z W18?
Do ataku !!!

Jak ktoś chce zobaczyć mogę przysłać kostkę do domu, ale niech mi ją odeśle. Ale po co powtarzacz SBL z W18 na pulpicie? Żeby zrobić burdel?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #47 dnia: 16 Kwiecień 2013, 11:39:33 »
Ja osobiście nigdy nie negowałem niespójności (czasem nawet rozbieżności) między Ie-1 a Ir-1 czy tam innymi instrukcjami. Jest ich nadal wiele, ale o tym wszyscy wiemy. Dlatego jak kontroler chciałby kogoś uwalić, a nie ma do czego się przyczepić to zagra na interpretacji przepisów, które często nie brzmią jednoznacznie. Czasem się zazębiają, czasem nie. Czasem podczas zmiany w Ir-1 nie zmieni się Ie-1 i potem kwiatków mamy całe bukiety. Ale przecież o tym wiedzą i dyżurni i maszyniści, a także osoby zainteresowane, choć nie bezpośrednio związane z koleją.

stanislaw57: Myślę, że takich kwiatków można wyłapać całe mnóstwo w instrukcjach. Tylko zastanawiam się co to zmieni, skoro nie my decydujemy o ich zmianach, a postulaty ludzi "z dołu" z reguły pozostają bez echa. Nie wypracujemy żadnych sposobów na "obejście" nieprecyzyjnych przepisów, bo co kontroler to interpretacja. Sam nieraz miałem okazję się przekonać, że co zakład PLK, to inaczej przepisy były brane pod uwagę i prowadzenie ruchu czy innych czynności wyglądało inaczej. Ba, czasem nawet różne sekcje jednego zakładu miały różnie. Dyżurni jedyne co mogli poradzić to robić tak, jak pasowało kontrolerowi i siedzieć cicho.
Stąd zapytuję o motywację Twoją w dalszym poszukiwaniu rozbieżności w instrukcjach. Czy to aby na pewno sens jakiś ma? Pewnie, że możemy sobie podyskutować, że powinno być tak, czy tam inaczej. Możemy nawet opracować lepsze i klarowniejsze przepisy. Tylko co to zmieni?
Mogę się mylić, nie mam rozległego doświadczenia w tych dziedzinach.

Nikt chyba tutaj nie mylił SBL z W18 z tarczą ostrzegawczą. Co do powtarzacza ostatniego semafora SBL na pulpicie dyżurnego - po co mu on miałby być? Blokada działa i tak automatycznie, a ponadto jak już wspomniał któryś z kolegów - to nadal semafor i trzeba stosować się do jego wskazań. Gdy jest ciemny - traktujemy jak gdyby wskazywał sygnał STÓJ. I oczywiście zgłaszamy dyżurnemu usterkę. Sytuacje przepalenia żarówek są przecież znane.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #48 dnia: 16 Kwiecień 2013, 12:06:24 »
Ja osobiście nigdy nie negowałem niespójności (czasem nawet rozbieżności) między Ie-1 a Ir-1 czy tam innymi instrukcjami. Jest ich nadal wiele, ale o tym wszyscy wiemy. Dlatego jak kontroler chciałby kogoś uwalić, a nie ma do czego się przyczepić to zagra na interpretacji przepisów,

No właśnie. Nie wolno w czasie służby oglądać programów telewizyjnych. Ale film na DVD, czy z pendrive nie jest programem TV. A jak z kompami? Może lubię czytać Ir-1 z pdf-a ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #49 dnia: 16 Kwiecień 2013, 21:11:04 »
Nie ważne kto co lubi , ważne aby bezpieczeństwo i przepisy w tym zakresie były zachowane.  A donośnie  rozbieżności w przepisach, błędach i ewentualnych propozycji zmian itp., teraz każdy może je zgłosić do UTK, bo UTK jest zainteresowane wydaniem zunifikowanych instrukcji obowiązujących wszystkich, zarówno zarządcę infrastruktury jak i przewoźników. Niektóre zostały już przedłożone jako propozycje na stronie UTK. Tak więc warto chyba temat przedyskutować i zaproponować istotne zmiany, a nie tylko utyskiwać.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #50 dnia: 16 Kwiecień 2013, 22:07:17 »
W takim razie proponowałbym założyć temat np. "Propozycje zmian w przepisach kolejowych" i tam takowe składać - wspólnie można dojść do jakiegoś konsensusu przecież, tylko kwestia dogadać się o co komu chodzi i czemu. Rzeczowe argumenty na każdą propozycję i faktycznie potem wypracowane rozwiązania można przedłożyć UTK, jeśli faktycznie jest ono tym zainteresowane.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #51 dnia: 17 Kwiecień 2013, 18:18:15 »
Instrukcja Ir-1 jest cała do napisania od nowa. A nie prowadzenie ruchu przy blokadzie półsamoczynnej, a 50 stron dalej kiedy wprowadzamy TZP na PBL. Jaki sens? Może jakieś odnośniki, poukładać to do kupy, a nie rozwalone.... To jakby w książce kucharskiej opisać jak pieczemy kotleta, a 100 stron dalej ja go doprawiamy.

Bocznica Arcelor Mittal ma 88 stron Ir-1 i da się pracować? Da, lepiej napisana, bez zbędnych bajerów.

Po co mi jakieś postępowania drużyn manewrowych, czy tam maszynistów w razie "W". Powinna być typowa instrukcja dla ISDR-a to co jego obchodzi.

A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #52 dnia: 17 Kwiecień 2013, 21:53:57 »
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]

Darmowe, codzienne dostawy pizzy na nastawnię, automat z Coca-Colą na każdym posterunku, łącze 100Mbit i 50" LED TV na każdej budzie wraz z full-zestawem kanałów HD TV satelitarnej, łóżko z masażem, wannę z hydromasażem, ... Eh jageer :)

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #53 dnia: 17 Kwiecień 2013, 22:13:48 »
TV nie lubię oglądać. Ale jakby Sz był sygnałem zasadniczym to mi wystarczy  ;) A 90 minut basenu na każdej służbie dobrze by wpłynęło na moją kondycję :D
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #54 dnia: 19 Kwiecień 2013, 21:44:13 »
A jest cos takiego jak plombowany sz na licznik?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #55 dnia: 19 Kwiecień 2013, 21:56:28 »
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)
« Ostatnia zmiana: 19 Kwiecień 2013, 22:01:35 wysłana przez Zacha »
Sz na Tm

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #56 dnia: 20 Kwiecień 2013, 11:10:55 »
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)
A 20 min pozniej maszynista mu komisje zwali na glowe ;p

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #57 dnia: 20 Kwiecień 2013, 20:30:26 »
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)

Po co zdradzasz jak pracuję  ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #58 dnia: 20 Kwiecień 2013, 21:32:50 »
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)

Taaa, a później: "Panie dyżurny, jakiś dziwny ten zastępczy. Świeci na zmianę z czerwonym". Ale nie powiem, słyszałem o takich fachowcach.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #59 dnia: 20 Kwiecień 2013, 21:33:56 »
Po co zdradzasz jak pracuję  ;)
Sz, czy nie Sz, ale pociągi jeździć muszą :P
Taaa, a później: "Panie dyżurny, jakiś dziwny ten zastępczy. Świeci na zmianę z czerwonym". Ale nie powiem, słyszałem o takich fachowcach.
Czerwone gaśnie zawsze nieco później ;) Poza tym wg Ie-1 mechanika nie powinno interesować czerwone :P.
« Ostatnia zmiana: 20 Kwiecień 2013, 21:43:32 wysłana przez Zacha »
Sz na Tm