Forum Główne > Ruch kolejowy

Kilka pytań

<< < (7/13) > >>

Zacha:
Należy pamiętać, że ostatni sbl jest przede wszystkim SEMAFOREM i jeśli będzie na nim stój to mamy się zatrzymać. Potem kontynuowanie jazdy 20 do wjazdowego tak, abyśmy się mogli pod nim zatrzymać w razie S1. Snajper ubezpiecza nas tylko wtedy, gdy mamy rozkaz na unieważnienie sbl i musimy wiedzieć kiedy ta sbl się kończy.

stanislaw57:
Wszystko jasne. A kiedy jest unieważniony, rozumiem, że chodzi tu o rozkaz unieważniający wszystkie sygnały na sbl, należy zachować ostrożność i pociąg może jechać z prędkością wg wskazań semafora wjazdowego a nie cały odstęp 20km/h. Ale co w przypadku kiedy tylko ten semafor jest unieważniony lub ciemny? Ie-1 odnośnie W18 (lit.b) twierdzi co innego niż to co jest powszechnie przyjęte wg Ir-1 §62 ust.6 pkt 17. Albo to jest sprzeczność (nieścisłość) albo Ir-1 nie omawia tego przypadku.

Zacha:
Zapewne chodzi Ci o to, że w Ie-1 nie ma napisane, że należy jechać 20, a tylko dostosować prędkość. Ale jak dla mnie to pewnie nikt nie myślał, że znajdzie się ktoś, kto będzie szukał takich błędów w instrukcjach. Ale skoro w Ir-1 mam napisane, że KAŻDY semafor sbl traktuję tak samo, to zakładam opcję bezpieczniejszą i jadę 20km/h do wjazdowego, co również podpowiada zdrowy rozsądek, bo niby skąd mam wiedzieć, co będzie na wjeździe skoro snajpera mam ciemnego/na stój, oraz nie wiem, czy na odstępie osłanianym tym semaforem nie ma przeszkody.

stanislaw57:
Pewnie tak, ale skoro ISDR ma podgląd zajętości tego odcinka (nadzór) i drogi przebiegu na wjeździe, co przekaże maszyniście, kiedy ten zgłosi ciemny ostatni semafor lub zostanie o tym poinformowany, to jaki sens ma jazda 20km/h aż do semafora wjazdowego. To nie jest to samo co odstępy między semaforami sbl, gdzie ISDR ich nie nadzoruje. Tym bardziej kiedy są stosowane liczniki osi.

Zacha:
Niestety instrukcje nadal konserwatywnie traktują radiotelefon jako dodatek, a nie podstawę prowadzenia ruchu pociągów, ale należy pamiętać, że zajętość na sbl nie zawsze oznacza tylko obecność taboru. Na obwodach izolowanych może oznaczać kradzież/pęknięcie szyny, bądź jakąś zawalidrogę. Tego już dyżurny nie stwierdzi na pulpicie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej