Forum Główne > Urządzenia srk
Warszawa Zachodnia
jageer:
--- Cytat: dp116 w 18 Luty 2013, 18:02:57 ---
--- Cytat: Zacha w 18 Luty 2013, 17:14:10 ---Z tego, co się orientuję, to przebieg między rejonami WZP i WZD polega na zasadzie bloku zgody między obsługą jednego pulpitu, a drugiego, jeśli chodzi Tobie o kwestie ruchowe.
--- Koniec cytatu ---
Czyli dyżurni dogadują się czy pociąg można już puścić?
--- Koniec cytatu ---
Dzwonisz i żądasz zgody. Jak dostaniesz poz, to SRK Ci pozwala na wjechanie w "inny" okręg.
Zacha:
Równie dobrze można krzyknąć: Stasiek, daj mi wolną do ciebie! Śmiesznie jest dzwonić do gościa, który jest z 5 metrów od ciebie ;) Poza tym tam jest pewnie też blokowe żądanie zgody.
Pr1:
--- Cytuj ---przebieg między rejonami WZP i WZD polega na zasadzie bloku zgody między obsługą jednego pulpitu, a drugiego
--- Koniec cytatu ---
I wtedy podświetla się wskaźnik W26a lub W26b, więc nie ma "nie o to mi chodziło", bo to właśnie to.
--- Cytuj ---stację przed Warszawą Zachodnią - Warszawa Włochy nie ma już takich
--- Koniec cytatu ---
Zgodzisz się ze mną, że na tym posterunku jest znacznie mniejszy ruch i nie ma trzech rejonów nastawniczych tylko jeden.
Przykładem jest także Pruszków, lecz Pruszków to "przelotówka" i zmianę na linię podmiejską/dalekobieżną dokonuje się bardzo rzadko.
Paweł:
Sytuacja z blokadami stacyjnymi na WW i WZ jest o tyle nietypowa, że granica okręgów ma miejsce w środku drogi zwrotnicowej (chyba jedyny taki przypadek w PL). Wskaźniki "P", "D" zastosowano zapewne nie tylko w celach informacyjnych, ale też jako potwierdzenie przygotowania drogi przebiegu przez dyżurnego ruchu okręgu przyjmującego pociąg, zwłaszcza przy jeździe na Sz (według instrukcji wskaźnik ma podświetlać się także podczas wyświetlania Sz). Podejrzewam, że w takim przypadku wskaźnik podświetla się samoczynnie gdy podano Sz po otrzymaniu zgody, podobnie jak W24 podświetla się gdy użyty zostanie przycisk NO. Pewnie dlatego zastosowano je tylko na tych stacjach - przykładowo Pruszków posiada tylko jedną nastawnię przy każdej głowicy. Analogicznie funkcjonują jazdy pomiędzy WZD i WZS, jednak na semaforach nie ma wskaźników.
W załączniku zdjęcie przycisków blokady stacyjnej na pulpicie WZD (granica okręgów WZD/WZP na przejściu 26/27). Stacje WW i WZ wyposażone są w urządzenia PB. Widoczne są dwie pary strzałek: dla normalnych przebiegów, z przyciskami przebiegowymi służącymi do nastawiania przebiegów między początkiem/końcem i granicą okręgu w typowy dla PB sposób (naciśnięcie kolejno dwóch przycisków na początku i końcu swojej części przebiegu), oraz dla Sz, z przyciskiem dania zgody na jazdę na Sz z sąsiedniego okręgu. Strzałki prawdopodobnie sygnalizują nastawienie przebiegów w sąsiednim okręgu oraz danie i otrzymanie zgody na Sz (OzSz27). Oczywiście przed użyciem blokady dyżurni dogadują się telefonicznie/bezpośrednio. Dodatkowo występują przyciski Dp26/27 i zDp26/27, pewnie związane z przestawianiem zwrotnic 26/27 oraz nieopisany czerwony przycisk z trójkątną lampką obok OzSz27 - przy czym przyciski te są tylko przy niektórych torach. Niestety nie dopytałem jak to dokładniej działa - może ktoś mnie poprawi lub uzupełni, albo dowie się czegoś o tym przy najbliższej okazji.
Ciekawe są też urządzenia ma WDC - urządzenia typu PB z dodatkowymi funkcjami i pulpitem wzorowanym na systemie IZH-111, jednak nie miałem okazji się im przyjrzeć i nie wiem jak działają.
dp116:
--- Cytat: Paweł w 18 Luty 2013, 22:41:10 ---Sytuacja z blokadami stacyjnymi na WW i WZ jest o tyle nietypowa, że granica okręgów ma miejsce w środku drogi zwrotnicowej (chyba jedyny taki przypadek w PL). Wskaźniki "P", "D" zastosowano zapewne nie tylko w celach informacyjnych, ale też jako potwierdzenie przygotowania drogi przebiegu przez dyżurnego ruchu okręgu przyjmującego pociąg, zwłaszcza przy jeździe na Sz (według instrukcji wskaźnik ma podświetlać się także podczas wyświetlania Sz). Podejrzewam, że w takim przypadku wskaźnik podświetla się samoczynnie gdy podano Sz po otrzymaniu zgody, podobnie jak W24 podświetla się gdy użyty zostanie przycisk NO. Pewnie dlatego zastosowano je tylko na tych stacjach - przykładowo Pruszków posiada tylko jedną nastawnię przy każdej głowicy. Analogicznie funkcjonują jazdy pomiędzy WZD i WZS, jednak na semaforach nie ma wskaźników.
W załączniku zdjęcie przycisków blokady stacyjnej na pulpicie WZD (granica okręgów WZD/WZP na przejściu 26/27). Stacje WW i WZ wyposażone są w urządzenia PB. Widoczne są dwie pary strzałek: dla normalnych przebiegów, z przyciskami przebiegowymi służącymi do nastawiania przebiegów między początkiem/końcem i granicą okręgu w typowy dla PB sposób (naciśnięcie kolejno dwóch przycisków na początku i końcu swojej części przebiegu), oraz dla Sz, z przyciskiem dania zgody na jazdę na Sz z sąsiedniego okręgu. Strzałki prawdopodobnie sygnalizują nastawienie przebiegów w sąsiednim okręgu oraz danie i otrzymanie zgody na Sz (OzSz27). Oczywiście przed użyciem blokady dyżurni dogadują się telefonicznie/bezpośrednio. Dodatkowo występują przyciski Dp26/27 i zDp26/27, pewnie związane z przestawianiem zwrotnic 26/27 oraz nieopisany czerwony przycisk z trójkątną lampką obok OzSz27 - przy czym przyciski te są tylko przy niektórych torach. Niestety nie dopytałem jak to dokładniej działa - może ktoś mnie poprawi lub uzupełni, albo dowie się czegoś o tym przy najbliższej okazji.
Ciekawe są też urządzenia ma WDC - urządzenia typu PB z dodatkowymi funkcjami i pulpitem wzorowanym na systemie IZH-111, jednak nie miałem okazji się im przyjrzeć i nie wiem jak działają.
--- Koniec cytatu ---
OK, dzięki. O to mi chodziło.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej