Forum Główne > Ruch kolejowy
częstotliwości radiotelefonów
marek_n0:
Jak już manewry robią to gadają na tym kanale jaki obowiązuje na danej linii, ewentualnie (chociaż zbyt często tego nie słyszę) gadają na dyspozytorskim (150.500 MHz).
jageer:
--- Cytat: Pr1 w 18 Marzec 2013, 18:56:03 ---Tu akurat nie ma manewrowych ;)
--- Koniec cytatu ---
A co, podniecają Cię teksty typu: O której Ci ciągnęłam? (tekst nastawniczej przez manewrowe na dysponującą).
Tylko takie kwiatki są na manewrowych :)
dp116:
--- Cytat: djuzi w 15 Marzec 2013, 16:19:57 ---Praktycznie każdym radiotelefonem z cyfrową syntezą oraz każdym skanerem, który pracuje w paśmie 2m, czyli ~136-173 MHz.
Użytkowania radiotelefonów bez stosownego pozwolenia oczywiście nie polecam, ze względu na grożące konsekwencje.
--- Koniec cytatu ---
A na te nasłuchy trzeba mieć zgodę? A jak tak, to czy jest z tym, problem?
ort, Paweł
marek_n0:
Z tego co ja wiem i z tego co inni mówią podsłuchiwanie nie jest nie legalne natomiast nadawanie na falach nie przeznaczonych dla krótkofalowców jest zabronione i karalne, ale jeżeli już się słucha to powinno się nasłuchiwać przez słuchawki lub w inny sposób, ale tak żeby inni nie słyszeli. Chociaż np. na paradzie parowozów w Wolsztynie to słychać i widać że jakiś ktoś ma taki skaner lub radiotelefon (nie wiem czy jak się ma radiotelefon i nie jest się krótkofalarzem lub jakiegoś zezwolenia to czy nie będzie się miało jakieś nieprzyjemności, ale nie jestem pewny) i normalnie wszyscy wokół słyszą co tam się mówi przez to urządzenie, ale tak na mieście lepiej przez słuchawki.
Pr1:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), nie wymaga pozwolenia używanie urządzeń radiowych przeznaczonych wyłącznie do odbioru.
Jednak jesteś zobowiązany do stosowania się do art. 160 ust. 3: osoba, która korzystając z urządzenia radiowego lub końcowego, zapoznała się z komunikatem dla niej nieprzeznaczonym, jest obowiązana do zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej